eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKrokowiecRe: Krokowiec
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Krokowiec
    Date: Tue, 03 Nov 2009 08:58:05 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 24
    Message-ID: <hconur$i7g$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hcifb4$boa$1@inews.gazeta.pl> <hcjh8p$68v$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hcldnu$67r$1@inews.gazeta.pl> <hcm3e1$eq9$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hcmkvb$8ct$1@inews.gazeta.pl> <hcnhg8$35k$1@news.onet.pl>
    <hcni4q$74g$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: control.slupsk.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1257235227 18672 80.52.170.66 (3 Nov 2009
    08:00:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 3 Nov 2009 08:00:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.8.1.21) Gecko/20090403
    SeaMonkey/1.1.16
    In-Reply-To: <hcni4q$74g$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 091102-0, 2009-11-02), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:574840
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
    > Powitanko,
    >
    >> Reluktancyjny kręci się luźno - zwarty czy nie.
    >
    > No to mam wlasnie ten, czy on sie rozni jakos w sterowaniu od hybrydowego?
    >

    W podstawowym sterowaniu jest podobnie. Poważniejsza różnica jest w tym,
    że silnik reluktancyjny na ma momentu hamującego. Aby silnik utrzymał
    pozycję wirnika, uzwojenia muszą być stale zasilane. Silnik taki do
    "stepowania" potrzebuje zazwyczaj sporo większego prądu od silnika z
    magnesami o podobnym momencie obrotowym. Ale w momencie gdy silnik stoi
    na zadanej pozycji do wytworzenia momentu hamującego potrzebny jest już
    mniejszy prąd bo na dłuższą metę silnik ugotuje się we własnym sosie.
    Sterowanie prądem hamującym często realizowane było przez PWM (starsze
    drukarki potrafiły koszmarnie piszczeć gdy nie drukowały).

    Generalnie silnik reluktancyjny był prostszy/tańszy w produkcji. Czy
    poza tą wątpliwą zaletą miał jakieś jeszcze ?


    Pozdrawiam
    Grzegorz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: