-
341. Data: 2015-04-04 18:04:46
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
news:551f9ee1$0$8369$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-04-03 o 12:51, yabba pisze:
>>
>>>>
>>>
>>> No, nie bardzo sobie wyobrażam automat bez elektroniki...
>>
>> Prąd to tylko narzędzie do realizacji założonego algorytmu. Sterowanie
>> można zrobić na trybach, krzywkach, hydraulice, pneumatyce. Patrz maszyna
>> różnicowa Babbage'a.
>> Prąd jest po prostu najwygodniejszy do praktycznego opanowania. Pierwsze
>> skrzynie automatyczne, to była sama mechanika i hydraulika.
>>
>>
>
> Nie znam pierwszych automatów, ale jak tam bez powiązania z elektryka
> rozwiązano choćby samo uruchamianie pojazdu?
Albo nie powiązano, albo powiązano mechanicznie dźwignię biegów ze stacyjką.
Dużo amerykańców ma wajchę przy kierownicy.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
342. Data: 2015-04-04 18:06:11
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 3 Apr 2015, Trybun wrote:
> W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze:
>> Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisał(a):
>>
>>> Generalnie dla tego kto naprawdę lubi jeździć to
>>> im mniej elektroniki tym lepiej, tak że te automaty,
>> Bylo mase automatow bez elektroniki. Czysta hydraulika i mechanika.
>
> No, nie bardzo sobie wyobrażam automat bez elektroniki...
Sądzisz że dla Al Capone'a robili automaty na lampach?
pzdr, Gotfryd
-
343. Data: 2015-04-04 18:12:24
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:mfmnti$s0i$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 2015-04-03 o 12:54, yabba pisze:
>
>>>>> Otóż to. W tym wątku dowiaduję się, że automaty to muły i zawalidrogi,
>>>>> tymczasem nie znam żadnego automatu, który cokolwiek opóźnia.
>>>>> Odnoszę wrażenie, że Polsce mistrzowie drążka dopowiadają sobie
>>>>> bzdurne
>>>>> argumenty, żeby usprawiedliwić nie kupowanie automatu.
>>>>
>>>> Widać to zwłaszcza w miastach - odkąd autobusy zaczęły mieć automaty
>>>> już nie jest ryzykiem ustawić się za takim na światłach (z obawy, że
>>>> się nie zdąży przejechać skrzyżowania, zanim ruszy).
>>>
>>> A duze tiry tez maja automaty ?
>>>
>> Miewają.
>
> Bardzo rzadko.
Ale ilość się zwiększa. Nie są to chyba klasyczne automaty, ale bardziej
zautomatyzowane skrzynie.
> Nawet w zapchanej automatami Ameryce (USA) ciągniki siodłowe
> mają manualne skrzynie biegów.
> Jak ktoś nie wierzy to zapraszam do obejrzenia cyklu "Na lodowym
> szlaku", automat to dopiero w pickupie był, wszystkie ciągniki
> były na manualach.
>
Z tego co sobie czytam w Internecie, to amerykańskie ciężarówki są
zapóźnione technicznie o 50 lat w stosunku do europejskich.
Niesynchronizowane skrzynie biegów, nieodsprężynowane kabiny.
Nie wiem z czego to wynika. Może z tego, że prymitywny mechanizm rzadko się
psuje, a jak się zepsuje to każdy kowal na środku pustyni (piaszczystej lub
lodowej) naprawi. I nie będzie do potrzebował laptopa z programem
serwisowym, tylko młotek i przecinak.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
344. Data: 2015-04-04 18:32:40
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 3 Apr 2015, T. wrote:
> Widać to zwłaszcza w miastach - odkąd autobusy zaczęły mieć automaty już nie
> jest ryzykiem ustawić się za takim na światłach (z obawy, że się nie zdąży
> przejechać skrzyżowania, zanim ruszy).
A nie jest tak, że one "z okazji automatu" mają mierzalnie
większą moc (silnika) na tonę masy (całkowitej)?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_PR110
17 ton ("M", miejski), 136kW
http://pl.wikipedia.org/wiki/Solaris_Urbino_12
18 ton, silniki od 162 do 265 kW
pzdr, Gotfryd
-
345. Data: 2015-04-04 18:57:48
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:551ff51b$0$2205$6...@n...neostrada
.pl...
TNIJ CYTATY !!!!!
-
346. Data: 2015-04-04 18:58:36
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA472A891C8A74budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>
>>> A moze powinien miec prostsze narzedzie?
>>> Akurat ruszanie pod górkę to miejsce gdzie sporo osób oblewa.
>>
>> Ale przynajmniej dzięki temu sobie to poćwiczą i na drugi raz już będą
>> umieli.
>
> W imie czego?
W imię tego, żeby jak będą ruszać przed Tobą już w normalnym ruchu, nie
stoczyli się na Ciebie.
-
347. Data: 2015-04-04 19:25:38
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Marek <f...@f...com>
On Sat, 4 Apr 2015 14:00:53 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
> Ale skad kilkaset milionow tych twardzieli w Europie ?
O muchach ktoś już pisał., po co w kółko to powtarzasz? Czy to jakiś
powód do dumy, że mamy tyle masochistów, którzy w konsekwencji
ograniczyli rynek automatom?
--
Marek
-
348. Data: 2015-04-04 19:37:52
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-04-04 o 16:36, Budzik pisze:
>>> No i ruszyc te 40t nie jest latwo - sprzeglo tam latwo spalic, czy
>>> jakies specjalne niepalne jest :-)
>>> A takie sprzeglo to argument za automatem :-)
>>
>> Piszesz tak, jakby nie istniały ciężarówki z automatami. Istnieją i
>> znajomi kierowcy bardzo je sobie chwalą.
>
> No własnie tak mi mówił znajomy kierowca i tez sie własnie dziwiłem postowi
> o kłopotach ze stworzeniem takiego samochodu...
>
To szkoda że nie spytaliście się tych znajomych kierowców ile
ton może przewieźć taka ciężarówka z automatem i dlaczego
nie wyparła jeszcze manuali z rynku ?
Pozdrawiam
-
349. Data: 2015-04-04 19:39:42
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: masti <g...@t...hell>
RadoslawF wrote:
> W dniu 2015-04-04 o 16:36, Budzik pisze:
>
>>>> No i ruszyc te 40t nie jest latwo - sprzeglo tam latwo spalic, czy
>>>> jakies specjalne niepalne jest :-)
>>>> A takie sprzeglo to argument za automatem :-)
>>>
>>> Piszesz tak, jakby nie istniały ciężarówki z automatami. Istnieją i
>>> znajomi kierowcy bardzo je sobie chwalą.
>>
>> No własnie tak mi mówił znajomy kierowca i tez sie własnie dziwiłem postowi
>> o kłopotach ze stworzeniem takiego samochodu...
>>
> To szkoda że nie spytaliście się tych znajomych kierowców ile
> ton może przewieźć taka ciężarówka z automatem i dlaczego
> nie wyparła jeszcze manuali z rynku ?
mówisz, że na rynku istnieją tylko najlepsze rozwiązania i nic poza
nimi?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
350. Data: 2015-04-04 19:44:23
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-04-04 o 16:00, Budzik pisze:
>> To nie ja robię. Sami z siebie zrobili.
>
> Nie, Ty robisz nie dopuszczajac mozliwosci, ze dla kogoś:
> - jazda samochodem moze nie byc prosta, zwłaszcza na początku
Zakładam że na początku nei jest prosta dla każdego.
Ale to nie oznacza ze ma sobie robić komplikacje logistyczne
i dokładać koszty na dwa egzaminy.
> - osoba ktora wybrałaby taka rozbudowana droge nie rozumiałaby konsekwencji
> swojego wyboru.
Ja właśnie że ktoś kto znał by konsekwencję starał by się zrobić
PJ na wszystko a potem pojeździć automatem i doszlifować umiejętności.
> Pamietam siebie jako kierowce po egzaminie tragedia.
> Mam wrazenie, ze dopiero po około 100.000km stałem się prawdziwym kierowca.
>
>> A tak z ciekawości to tak poza sobą ilu znasz polskich kierowców
>> którzy najpierw robili B tylko na automaty aby potem zrobić
>> jeszcze raz na wszystko ?
>
> Hmm, przeciez nie ma takiej mozliwosci...
>
Są, ale nie nie wszędzie.
Pozdrawiam