eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 403

  • 341. Data: 2015-04-04 18:04:46
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    news:551f9ee1$0$8369$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2015-04-03 o 12:51, yabba pisze:
    >>
    >>>>
    >>>
    >>> No, nie bardzo sobie wyobrażam automat bez elektroniki...
    >>
    >> Prąd to tylko narzędzie do realizacji założonego algorytmu. Sterowanie
    >> można zrobić na trybach, krzywkach, hydraulice, pneumatyce. Patrz maszyna
    >> różnicowa Babbage'a.
    >> Prąd jest po prostu najwygodniejszy do praktycznego opanowania. Pierwsze
    >> skrzynie automatyczne, to była sama mechanika i hydraulika.
    >>
    >>
    >
    > Nie znam pierwszych automatów, ale jak tam bez powiązania z elektryka
    > rozwiązano choćby samo uruchamianie pojazdu?

    Albo nie powiązano, albo powiązano mechanicznie dźwignię biegów ze stacyjką.
    Dużo amerykańców ma wajchę przy kierownicy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 342. Data: 2015-04-04 18:06:11
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Apr 2015, Trybun wrote:

    > W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze:
    >> Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisał(a):
    >>
    >>> Generalnie dla tego kto naprawdę lubi jeździć to
    >>> im mniej elektroniki tym lepiej, tak że te automaty,
    >> Bylo mase automatow bez elektroniki. Czysta hydraulika i mechanika.
    >
    > No, nie bardzo sobie wyobrażam automat bez elektroniki...

    Sądzisz że dla Al Capone'a robili automaty na lampach?

    pzdr, Gotfryd


  • 343. Data: 2015-04-04 18:12:24
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    news:mfmnti$s0i$1@node1.news.atman.pl...
    >W dniu 2015-04-03 o 12:54, yabba pisze:
    >
    >>>>> Otóż to. W tym wątku dowiaduję się, że automaty to muły i zawalidrogi,
    >>>>> tymczasem nie znam żadnego automatu, który cokolwiek opóźnia.
    >>>>> Odnoszę wrażenie, że Polsce mistrzowie drążka dopowiadają sobie
    >>>>> bzdurne
    >>>>> argumenty, żeby usprawiedliwić nie kupowanie automatu.
    >>>>
    >>>> Widać to zwłaszcza w miastach - odkąd autobusy zaczęły mieć automaty
    >>>> już nie jest ryzykiem ustawić się za takim na światłach (z obawy, że
    >>>> się nie zdąży przejechać skrzyżowania, zanim ruszy).
    >>>
    >>> A duze tiry tez maja automaty ?
    >>>
    >> Miewają.
    >
    > Bardzo rzadko.

    Ale ilość się zwiększa. Nie są to chyba klasyczne automaty, ale bardziej
    zautomatyzowane skrzynie.

    > Nawet w zapchanej automatami Ameryce (USA) ciągniki siodłowe
    > mają manualne skrzynie biegów.
    > Jak ktoś nie wierzy to zapraszam do obejrzenia cyklu "Na lodowym
    > szlaku", automat to dopiero w pickupie był, wszystkie ciągniki
    > były na manualach.
    >

    Z tego co sobie czytam w Internecie, to amerykańskie ciężarówki są
    zapóźnione technicznie o 50 lat w stosunku do europejskich.
    Niesynchronizowane skrzynie biegów, nieodsprężynowane kabiny.
    Nie wiem z czego to wynika. Może z tego, że prymitywny mechanizm rzadko się
    psuje, a jak się zepsuje to każdy kowal na środku pustyni (piaszczystej lub
    lodowej) naprawi. I nie będzie do potrzebował laptopa z programem
    serwisowym, tylko młotek i przecinak.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 344. Data: 2015-04-04 18:32:40
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Apr 2015, T. wrote:

    > Widać to zwłaszcza w miastach - odkąd autobusy zaczęły mieć automaty już nie
    > jest ryzykiem ustawić się za takim na światłach (z obawy, że się nie zdąży
    > przejechać skrzyżowania, zanim ruszy).

    A nie jest tak, że one "z okazji automatu" mają mierzalnie
    większą moc (silnika) na tonę masy (całkowitej)?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_PR110
    17 ton ("M", miejski), 136kW
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Solaris_Urbino_12
    18 ton, silniki od 162 do 265 kW

    pzdr, Gotfryd


  • 345. Data: 2015-04-04 18:57:48
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:551ff51b$0$2205$6...@n...neostrada
    .pl...

    TNIJ CYTATY !!!!!


  • 346. Data: 2015-04-04 18:58:36
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA472A891C8A74budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    >
    >>> A moze powinien miec prostsze narzedzie?
    >>> Akurat ruszanie pod górkę to miejsce gdzie sporo osób oblewa.
    >>
    >> Ale przynajmniej dzięki temu sobie to poćwiczą i na drugi raz już będą
    >> umieli.
    >
    > W imie czego?

    W imię tego, żeby jak będą ruszać przed Tobą już w normalnym ruchu, nie
    stoczyli się na Ciebie.




  • 347. Data: 2015-04-04 19:25:38
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Apr 2015 14:00:53 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale skad kilkaset milionow tych twardzieli w Europie ?

    O muchach ktoś już pisał., po co w kółko to powtarzasz? Czy to jakiś
    powód do dumy, że mamy tyle masochistów, którzy w konsekwencji
    ograniczyli rynek automatom?

    --
    Marek


  • 348. Data: 2015-04-04 19:37:52
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-04 o 16:36, Budzik pisze:

    >>> No i ruszyc te 40t nie jest latwo - sprzeglo tam latwo spalic, czy
    >>> jakies specjalne niepalne jest :-)
    >>> A takie sprzeglo to argument za automatem :-)
    >>
    >> Piszesz tak, jakby nie istniały ciężarówki z automatami. Istnieją i
    >> znajomi kierowcy bardzo je sobie chwalą.
    >
    > No własnie tak mi mówił znajomy kierowca i tez sie własnie dziwiłem postowi
    > o kłopotach ze stworzeniem takiego samochodu...
    >
    To szkoda że nie spytaliście się tych znajomych kierowców ile
    ton może przewieźć taka ciężarówka z automatem i dlaczego
    nie wyparła jeszcze manuali z rynku ?


    Pozdrawiam


  • 349. Data: 2015-04-04 19:39:42
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > W dniu 2015-04-04 o 16:36, Budzik pisze:
    >
    >>>> No i ruszyc te 40t nie jest latwo - sprzeglo tam latwo spalic, czy
    >>>> jakies specjalne niepalne jest :-)
    >>>> A takie sprzeglo to argument za automatem :-)
    >>>
    >>> Piszesz tak, jakby nie istniały ciężarówki z automatami. Istnieją i
    >>> znajomi kierowcy bardzo je sobie chwalą.
    >>
    >> No własnie tak mi mówił znajomy kierowca i tez sie własnie dziwiłem postowi
    >> o kłopotach ze stworzeniem takiego samochodu...
    >>
    > To szkoda że nie spytaliście się tych znajomych kierowców ile
    > ton może przewieźć taka ciężarówka z automatem i dlaczego
    > nie wyparła jeszcze manuali z rynku ?

    mówisz, że na rynku istnieją tylko najlepsze rozwiązania i nic poza
    nimi?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 350. Data: 2015-04-04 19:44:23
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-04 o 16:00, Budzik pisze:

    >> To nie ja robię. Sami z siebie zrobili.
    >
    > Nie, Ty robisz nie dopuszczajac mozliwosci, ze dla kogoś:
    > - jazda samochodem moze nie byc prosta, zwłaszcza na początku

    Zakładam że na początku nei jest prosta dla każdego.
    Ale to nie oznacza ze ma sobie robić komplikacje logistyczne
    i dokładać koszty na dwa egzaminy.

    > - osoba ktora wybrałaby taka rozbudowana droge nie rozumiałaby konsekwencji
    > swojego wyboru.

    Ja właśnie że ktoś kto znał by konsekwencję starał by się zrobić
    PJ na wszystko a potem pojeździć automatem i doszlifować umiejętności.

    > Pamietam siebie jako kierowce po egzaminie tragedia.
    > Mam wrazenie, ze dopiero po około 100.000km stałem się prawdziwym kierowca.
    >
    >> A tak z ciekawości to tak poza sobą ilu znasz polskich kierowców
    >> którzy najpierw robili B tylko na automaty aby potem zrobić
    >> jeszcze raz na wszystko ?
    >
    > Hmm, przeciez nie ma takiej mozliwosci...
    >
    Są, ale nie nie wszędzie.


    Pozdrawiam

strony : 1 ... 20 ... 30 ... 34 . [ 35 ] . 36 ... 41


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: