  • 11. Data: 2012-05-21 07:32:08
    Temat: Re: Kratownice. Sposób Bowa-Cremony
    Od: "null null" <c...@W...gazeta.pl>

    W.Kr. <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Bowa nie jest przedrostkiem. Piszę o tym w liście. Jest reguła Bowa.

    Faktycznie, badacz kratownic R.Bow istnial w rzeczywistosci.

    Tu jest link do jego 19-wiecznej pracy z klasyfikacja kratownic.

    http://archive.org/details/economicsofconst00bowruof

    Bow, R., Economics of Construction in Relation to Framed Structures.

    Pozdrawiam WM

  • 12. Data: 2012-06-22 11:52:35
    Od: GIRAFFA <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-20 23:42, W.Kr. pisze:
> [...]
    /Cremona.pdf

    > W spisie treści Mechaniki ogólnej Fr. Janika jest :
    > 10. Kratownice płaskie.
    > 10.3. Metoda wieloboków i plan Cremony.
    > 10.4. Figury wzajemne i reguła Bowa.
    > 10.5. Metoda Culmanna i Rittera.
    > Zatem jest _reguła Bowa_ . Jakaś reguła.
    > Ja mam obcykane te metody Cremony, Rittera i Culmanna.
    > Czytałem trzywierszową notkę o tw. Maxwela o figurach wzajemnych w Historii
    > wytrzymalości Timoszenki, nawet z probą objaśnienia, ale to za mało by ją poznać. A
> [...]
    Znalazłeś tę metodę ?
    Jak nie to kontakt na priv mam pdfki różnych podręczników do mechaniki