  • 71. Data: 2019-04-12 10:40:26
    Temat: Re: Krakow bez diesli?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 11 Apr 2019 16:35:34 +0200, w <q8njbm$5vi$1@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Ale to dane ogólnoświatowe czy z Polski?
    > Bo jak ogólnoświatowe, to udział syfu na polskich drogach jest
    > zdecydowanie większy.
    > Wystarczy przejechać się samochodem po Niemczech w deszczowy dzień, zeby
    > zobaczyć różnice - tam auto po wyschnięciu nie nadaje się tylko do
    > myjni, bo droga była mokra.....

    Tego nie wiem, ale wiem że w Polsce udział wznoszonego syfu jest tak duży, bo
    mycie dróg u nas praktycznie nie istnieje.

    A w Anglii to właściwie nie muszą -- i tak cały czas pada ;)

  • 72. Data: 2019-04-12 11:02:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Apr 2019 21:19:04 +0200, z

    > Przypominam że:
    > 7% - z rury
    > 13% - z opon i klocków
    > 80% to pył unoszący się z ulicy po przejechaniu KAŻDEGO samochodu nawet

    Skoro 20% wyrzucają na jezdnię samochody, to te 80% pyłu to co to jest?

    > na perfumy.
    > Skończcie już ;-)

    Ty najwyraźniej w życiu w korku nie stałeś, albo nie jechałeś za dymiącym
    samochodem gdzie spaliny śmierdzą aż w oczy szczypie. Albo stałeś/jechałeś,
    ale masz równie wyczulony węch, co wujek dobra radzia słuch.

    > PS. Zamiast zakazywać faszystowskimi unijnymi metodami
    > zabrać się za sprzątanie i mycie ulic JEŁOPY ;-)

    Wyjdź czasem zza klawiatury. Sprzątają ulice cyklicznie. Że nie
    wystarczająco? Możliwe, bo przecież większość ludzi nie zapłaci więcej za
    takie przyziemne rzeczy jak *możliwość* poprawy zdrowia (czego jesteś widać
    najlepszym przykładem). Dlatego nadal w naszym ciemnogrodzie ludzie palą
    wynglem i drewnem mając gaz pod nosem (a nawet zaintalowany, patrz
    "oszczędzanie" kominkami których sprawność ledwo dobija do 30%).

    > nawet benzyna, hybryda, czy elektryk powoduje SMOOOOOOGGGGG

    (P)(H)EVy zdecydowanie mniej klockami "smrodzą". Ja praktycznie klocków nie
    zużywam -- w zasadzie tylko jak mam baterie na full naładowaną i nie ma
    rekuperacji. :P Poza tym SMOG szkodliwy dla ludzi to nie tylko pyły, ale
    głównie NOx *przyklejone* do PMów wylatających z kopcących trupów.

    Niemniej zgadzam się, że największym zagrożeniem w PL są nadal
    przedpotopowe systemy grzewcze i ich właściciele. Co nie znaczy, że z
    trupami samochodowymi nie należy walczyć już teraz. Bo gdyby 15 lat temu
    zaczęto choćby uświadamiać ludzi jak się sensownie ogrzewać, to dzisiaj
    mielibyśmy znacznie lepsze powietrze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2019-04-12 11:36:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 11 Apr 2019 17:50:47 +0200, Shrek wrote:
    > Nawet lepkich rąk nie trzeba - jak w powiecie jedna stacja z czterech by
    > nie podbijała to za chwilę byłyby trzy.
    >
    > Dlatego proponuję, żeby co 20 "zatrzymańca" kontrolować za państwowe.
    > Wtedy raczej żaden diagnosta się nie podłoży, jak fanatyka od "dizel
    > musi dymić" mu z drogi wyślą na badanie.

    W takiej Francji stacje są zautomatyzowane. Tzn. ludek oczywiście tam
    jest, do obsługi maszyn, ale wszelkie pomiary idą bezpośrednio w komputer
    i (tak mi powiedziano) ludek nie ma opcji żeby np. przymknąć oko na CO2,
    NOx czy słabe hamulce. W komputer idzie też dump z OBD2, więc jakikolwiek
    błąd ECU także wygeneruje negatywny przegląd (na szczęście ja nie mam OBD2
    w samochodzie).

    Inna sprawa, jak komputer diagnostyczny sprawdza wydech - z tego co
    zrozumiałem, to komputer dopuszcza przekroczenia, wymaga tylko by przy
    jakichkolwiek niejałowych obrotach wartości były w widełkach EURO3 (tzn.
    dla mojego samochodu tak jest). Zatem ludek obsługujący gra gazem tak,
    aby znaleźć "optymalny" punkt, w którym komputer zgodzi się przepuścić
    samochód dalej.

    Z tego co czytam na grupie, w PL działa to nieco inaczej i człowiek jest
    dalej w dużej mierze decydujący - sądzę że tu jest problem, a nie w tym
    "kto płaci". No ale i tak jest postęp, bo kiedy wyjeżdżałem z PL to
    podbity przegląd dostawałem za 50 zł w pobliskim garażu, bez pokazania
    samochodu :)

    Mateusz

  • 74. Data: 2019-04-12 13:08:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-11 o 16:35, Cavallino pisze:

    > Ale to dane ogólnoświatowe czy z Polski?

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/skad-s
    ie-bierze-smog-i-jak-bardzo-winne-sa-auta-53970.html

    "7 procentach to ,,dymienie z rury". Kilkanaście procent to drobinki z
    opon i klocków hamulcowych. Reszta, czyli ok. 80 proc., to pylenie
    wtórne, czyli to, co leży na jezdni, a samochody wzbijają w powietrze
    przejeżdżając."

  • 75. Data: 2019-04-12 13:20:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przypadkowo wyszlo ze to zadna nowosc. Jesli ludzie rocznie zbieraja w swoich domach
    2 tysiace ton kurzu a z zamiatania ulic jest 11 ton rocznie to jak ma nie byc pylu w
    powietrzu. Rozwiazaniem nie jest zakaz uzywania samochodow a codzienne sprzatanie
    ulic. To nie wlasciciele samochodow sa winni a lokalne wladze ze nie sprzataja i nie
    wymuszaja codziennego sprzatania przez wlascicieli nieruchomosci.

  • 76. Data: 2019-04-12 13:24:08
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-11 o 19:18, Poldek pisze:
    > Czy zgadzasz się na doliczenie do cen wszystkiego kosztów sprzątania i
    > mycia? Przecież tak jest taniej :-)

    To chcesz poprawy czy przypier... sąsiadowi co ma dizla? ;-)

    A wyłączenie z ruchu starych diesli to będzie bezkosztowe?

    Pamiętając że zadziała to w jakimś stopniu w obrębie 7% smogu
    powodowanego przez auta czyli połowy (nawet zawyżając) całego SMOGU

  • 77. Data: 2019-04-12 13:29:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-11 o 19:16, Poldek pisze:
    > To brzmi jak dogmat: dostawy są robione dizlami inaczej nie da się.
    > Wygląda na to, że ludzkość zdechnie z głodu, jeżeli dostawy nie będą
    > dostarczane dizlami :-)

    Bo takie zastosowanie diesla ma sens w przeciwieństwie do zakazów ich
    używania które spowodują tylko promil poprawy sytuacji.

    Ludzkość w miastach będzie się DALEJ truła na porównywalnym poziomie
    jeżdżąc hybrydami czy elektrykami.

    TAKI ZAKAZ NIE MA SENSU... Żadnego ani logicznego ani ekonomicznego

  • 78. Data: 2019-04-12 14:01:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Apr 2019 13:29:30 +0200, z

    > Bo takie zastosowanie diesla ma sens

    W mieście, tj. lokalnym transporcie nie ma.
    Tak samo jak nie ma sensu na dojazdy do
    pracy kupować diesla.

    > w przeciwieństwie do zakazów ich używania które
    > spowodują tylko promil poprawy sytuacji.

    U nas, bo i tak się trujemy syfem z ogrzewania domów.

    > Ludzkość w miastach będzie się DALEJ truła na
    > porównywalnym poziomie jeżdżąc hybrydami
    > czy elektrykami.

    Jeśli się wyeliminuje syf z ogrzewania to różnica, po eliminacji
    kopciuchów, będzie widoczna. I lepiej się samochodowych kopciuchów pozbywać
    już teraz, niż zacząć dopiero jak się poprawi sytuacja ogrzewania.

    > TAKI ZAKAZ NIE MA SENSU... Żadnego ani logicznego ani ekonomicznego

    To przywołaj kwoty jakie idą na leczenie z tyt. syfiastego powietrza, nawet
    jeśli to jest rzekomo tylko 10% z powodu dymiących rur i ścierających się
    klocków.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 79. Data: 2019-04-12 16:05:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-12 o 14:01, Myjk pisze:
    > U nas, bo i tak się trujemy syfem z ogrzewania domów.

    To inna sprawa.
    Mówimy o max 7 procentach z połowy CAŁEGO SMOGU.
    I że niby wyeliminowanie samych diesli nawet tych najgorszych ma
    poprawić zauważalnie sytuację?

    Myśleć Ku... Myśleć...

  • 80. Data: 2019-04-12 16:08:38

> [...]
    > jeśli to jest rzekomo tylko 10% z powodu dymiących rur i ścierających się

    7 procent z max 60% w ekstremalnych sytuacjach przy trudności pomiaru.

    To inaczej.
    Ile istnień ludzkich uratowałoby wypuszczenie na miasto jednej myjki? ;-)