  • 11. Data: 2019-04-09 12:21:55
    Temat: Re: Krakow bez diesli?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-09 o 12:12, r...@k...pl pisze:

    > Ale już chyba wiesz, że procent zanieczyszczenia powodowany przez samochody
    > jest stosunkowo niewielki w porównaniu do ogólnego stanu powietrza?
    > Czy nie za bardzo wiesz?

    Tylko dlaczego przy arteriach komunikacyjnych tak śmierdzi spalinami, że
    ciężko się oddycha? Sądzę, że to piece z pod Warszawy mają tunele,
    którymi dostarczają dym na Marszałkowską, JPII i Jerozolimskie.

  • 12. Data: 2019-04-09 12:26:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 Apr 2019 12:21:55 +0200, w <q8hro4$lve$1@node1.news.atman.pl>, Poldek

    > Tylko dlaczego przy arteriach komunikacyjnych tak śmierdzi spalinami, że
    > ciężko się oddycha? Sądzę, że to piece z pod Warszawy mają tunele,
    > którymi dostarczają dym na Marszałkowską, JPII i Jerozolimskie.

    Przy arteriach masz ten problem, że duża część zanieczyszczeń to
    zanieczyszczenia wtórne -- czyli opadły syf podnoszony powtórnie przez jadące
    samochody.
    Tego nie zmienisz nawet gdyby auta były napędzane perfumami -- bo ten syf na
    jezdni pochodzi nie tylko z aut.

  • 13. Data: 2019-04-09 12:27:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 09 Apr 2019 12:12:16 +0200, r...@k...pl

    > Ale już chyba wiesz, że procent zanieczyszczenia powodowany przez samochody
    > jest stosunkowo niewielki w porównaniu do ogólnego stanu powietrza?
    > Czy nie za bardzo wiesz?

    Jak jadę autem to mnie interesuje tylko to co wylata z samochodów jadących
    przede mną, bo to ma *bezpośredni* wpływ na mnie, a nie bliżej nieokreślony
    ogólny stan powietrza. I nie jest to nic przyjemnego w większości
    przypadków, co widać i czuć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2019-04-09 12:30:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 09 Apr 2019 12:10:29 +0200, r...@k...pl

    > W twoich płucach spadnie o 0,0001%.
    > Chyba że twoje płuca działają w oderwaniu od rzeczywistości.

    Póki co twój mózg działa w oderwaniu od rzeczywistości. Ty swoim mózgiem
    nawet nie jesteś w stanie dostrzeć różnicy w hałasie powodowanym przez
    elektryka i spalinowca, a co dopiero jak przychodzi do mniej oczywistych
    elementów jak stan powietrza którym trzeba oddychać.

    > Co zamontowałeś zamiast filtru, że nie da się na tym jeździć?

    Ale już chyba wiesz że do oddychania potrzeba tlenu, a ludzie w samochodzie
    tlen zużywają? Czy nie za bardzo wiesz?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2019-04-09 12:32:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 Apr 2019 03:00:35 -0700 (PDT), p...@g...com

    > tabelka dla diesli sugeruje ze Euro 5 (i powyzej) to juz oszustwo lub jak
    > ktos woli przelom niemieckiej technologii :-) ... politycy w pijanym
    > widzie wytyczyli cele ktorych nie mozna bylo osiagnac i skonczylo sie
    > mega walkiem :-)

    Bzdura, parę koncernów jesdnak nie kombinowało i udało im się utrzymać
    należyte normy. Spadkiem mocy itd. ale się udało. Dlatego właśnie już
    kombinują z ograniczaniem prędkości itp. bo to ma bezpośredni wpływ na
    spaliny.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2019-04-09 13:45:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-09 o 12:27, Myjk pisze:

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/skad-s
    ie-bierze-smog-i-jak-bardzo-winne-sa-auta-53970.html

    Przestańcie znowu bić pianę

    Uśredniając samochody powodują 5% zanieczyszczeń

    W ekstremalnych przypadkach w centrach miast samochody powodują max 60%
    smogu. A i tak trudno to zmierzyć

    A w dodatku:
    "7 procentach to ,,dymienie z rury". Kilkanaście procent to drobinki z
    opon i klocków hamulcowych. Reszta, czyli ok. 80 proc., to pylenie
    wtórne, czyli to, co leży na jezdni, a samochody wzbijają w powietrze
    przejeżdżając."

    Więc litości!!!
    nawet benzyna, hybryda, czy elektryk powoduje SMOOOOOOGGGGG

  • 17. Data: 2019-04-09 14:07:26
    Od: p...@g...com

    rzadko bywam w Krakowie ale trzymam kciuki aby im sie udalo ... jak to lecialo ?
    stare diesle na lyzeczki :-)

  • 18. Data: 2019-04-09 15:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > rzadko bywam w Krakowie ale trzymam kciuki aby im sie udalo ... jak
    > to lecialo ? stare diesle na lyzeczki :-)

    musze przyznac ze to strasznie mało merytoryczna odpowiedz akurat na post
    "z"

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 19. Data: 2019-04-09 16:27:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-09 o 14:07, p...@g...com pisze:
    > rzadko bywam w Krakowie ale trzymam kciuki aby im sie udalo ... jak to lecialo ?
    stare diesle na lyzeczki :-)

    Ale do tego nie trzeba żadnego nowego prawa czy zakazu wjazdu do miasta
    z którym to zakazem będzie można walczyć w sądach.

    Plebs będzie miał igrzyska ;-)

  • 20. Data: 2019-04-09 18:24:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przybedzie miejsc pracy w Krakowie po wprowadzeniu zakazu jazdy dizlami. Pojawia sie
    riksze towarowe, tragarze, zaprzegi konne.