  • 1. Data: 2010-08-02 14:30:47
    Temat: Kraków. Dworzec - lotnisko
    Od: "Paweł Kajak" <a...@o...pl>

    Witam!
    Auto u mechanika i raczej się nie zanosi na to, że do 10 sierpnia zostanie
    naprawione. A tu trzeba matulę odwieźć na lotnisko. No i musze w związku z
    tym skorzystać z naszych szanownych linii kolejowych...
    Mam pytanie do ludzi z Krakowa. Da się jakoś bezproblemowo dostać z dworca
    głównego na lotnisko w Balicach? Ile mniej więcej trzeba czasu, żeby dostać
    się z dworca na lotnisko? Jedzie jakiś bezpośredni autobus?

    Paweł Kajak
    Biala MAZDA 323 '92 HB plus naklejka
    Renault ESPACE 2003 2.0 T też oklejony

  • 2. Data: 2010-08-02 14:35:26
    Temat: Re: Kraków. Dworzec - lotnisko
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Paweł Kajak" <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > głównego na lotnisko w Balicach? Ile mniej więcej trzeba czasu, żeby
    > dostać się z dworca na lotnisko? Jedzie jakiś bezpośredni autobus?

    Google nie gryzie ;)

    http://www.krakowairport.pl/pl/60/4/176/Dojazd

    Kolejka bedzie najprosciej, tyle ze trzeba na nia dojsc przez jakies
    krzaczory i "stacja" wyglada jak wiata w PGR-owskiej wiosce, a nie glowny
    wezel komunikacyjny z lotniska.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-08-02 14:56:30
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Mam pytanie do ludzi z Krakowa. Da się jakoś bezproblemowo dostać z dworca
    > głównego na lotnisko w Balicach? Ile mniej więcej trzeba czasu, żeby
    > dostać się z dworca na lotnisko? Jedzie jakiś bezpośredni autobus?

    Ja co prawda nie jestem z Krakowa, ale kilka razy dojeżdżałem i pociąg nie
    zawiódł. Jedzie jakieś 20 minut. Stacja (czyli wiata w polu) jest jakieś
    500m od terminalu. Można dojść pieszo chodnikiem, albo darmowym autobusem
    kursującym między przystankiem kolejowym a terminalami.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 4. Data: 2010-08-02 15:02:58
    Od: "Pawel Kajak" <a...@o...pl>

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

[...]

    Oj gryzie, gryzie :-))
    Wiesz, ze najprostsze rozwiazania sa najtrudniejsze do odkrycia ? ;-)
    Bardzo dziekuje za podpowiedz. Ta kolejka to naprawde super sprawa.

    Pawel Kajak
    Biala MAZDA 323 '92 HB plus naklejka
    Renault ESPACE 2003 2.0 T tez oklejony

  • 5. Data: 2010-08-02 15:59:34
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

> [...]
    > Kolejka bedzie najprosciej, tyle ze trzeba na nia dojsc przez jakies
    > krzaczory i "stacja" wyglada jak wiata w PGR-owskiej wiosce, a nie glowny

    Nie wiem gdzie ty tam jakies "krzaczory" widziales. Chyba zadnej PGR-owskiej
    wioski dawno nie odwiedziles.

  • 6. Data: 2010-08-02 16:57:35
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "neoniusz" <n...@j...org> wrote in message
    > Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci
    >
    > Nie wiem gdzie ty tam jakies "krzaczory" widziales. Chyba zadnej
    > PGR-owskiej wioski dawno nie odwiedziles.

    Razem ze mna leciala do krakowa para brytyjczykow. Bus z lotniska wysadzil
    nas pod plastikowa wiata z widokiem na jakies obdrapane magazyny, nie mogli
    uwierzyc ze to przystanek z lotniska w centrum miasta. Ja tez juz na
    niejednym ladowalem, lacznie z miejscami gdzie jedynie smiglowe samoloty
    laduja ze wzgledu na krotkie pasy startowe, i nigdzie nie mialem wrazenia
    "zadupiowatosci" takiego, jak w Krakowie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2010-08-02 17:28:09
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    neoniusz pisze:
    > Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci
    >
    > Nie wiem gdzie ty tam jakies "krzaczory" widziales. Chyba zadnej PGR-owskiej
    > wioski dawno nie odwiedziles.

    Co prawda nie byłem nigdy na ww stacji, ale jestem pewien, ze stacja
    kolejowa Warszawa Okęcie do niedawna przebijała wszystko. Błoto,
    krzaczory, dziurawa ulica - wszystko na miejscu. Lotnisko Okęcie i
    Terminal widoczne mocno w oddali :-)

    Seco

  • 8. Data: 2010-08-02 17:33:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 2 Aug 2010 15:57:35 +0100, kamil napisał(a):

> [...]
    > laduja ze wzgledu na krotkie pasy startowe, i nigdzie nie mialem wrazenia
    > "zadupiowatosci" takiego, jak w Krakowie.

    Lotnisko w Krakowie to temat na odcinkową epopeję. Najpierw wielkie wojny z
    wojskiem żeby w ogóle pozwoliło używać bocznicy, a później kolejne cyrki.

    - kupowałem kiedyś bilet na pociąg, w kasie proszę bilet do "Balice
    lotnisko", mimo, że obydwa pociągi po drodze należą do Przewozów
    Regionalnych, to nie da się na jednym bilecie, bo ta drynda na lotnisko to
    "Balice Express" ze specjalną taryfą i nie da się łączyć.
    - kiedyś na lotnisku były kioski z biletami na dryndę, można było kupić jak
    cywilizowany człowiek, ale cywilizacja nie jest przewidziana, kioski
    zaorano.
    - jako, że to pekape, to nie da sie przewidzieć, że przejazd dryndą nie ma
    przystanków i jako taki daje tylko dwie możliwości przejazu - Balice/Główny
    i Główny/Balice. Ponieważ kioski - jak pisałem - zaorano, idzie kanarzyca z
    nieśmiertelnym bloczkiem biletów z kalką i pracowicie pisze - bilet, z
    Kraków Balice Lotnisko do Kraków Główny, kilometrów 8, osób 1, taryfa N,
    data ..... W efekcie w czasie przejazdu zdązy wystawić bilety może 1/3
    osób. Jak sobie pekape radzi? Wypuszcza na każdy pociąg po 3-4 kanarzyce.
    Nikt nie wpadnie, żeby nadrukować gotowych biletów i skreślać tylko datę.
    Po co?
    - lotnisko ostatnio kolejny raz przebudowywano i to mocno, dodawano
    piętrowy parking i parę różnych rzeczy. Na dołożenie tych 100 metrów torów
    i porządnego peronu nikt nie wpadł - kurwa po co?
    - kiedyś byłem świadkiem jak na skutek opóźnienia jednego z samolotów
    stłoczono ludzi z dwóch samolotów w jednym pomieszczeniu wielkości dosyć
    dużej klasy w liceum. Jako, że to był lipiec i to bardzo duszny, burzowy
    dzień z temperaturą około 30 stopni i potworną wilgotnością nie było sensu
    włączać ani klimatyzacji, ani wentylacji w tej sali - bo po co?
    W dodatku na zmianę podawano który samolot poleci pierwszy, więc jakieś 300
    ludzi z torbami i dziećmi kilkakrotnie wykonywało coś na kształt tańca
    poloneza, mijając się nawzajem z gracją i kurwami cedzonymi przez zęby.
    - w tej samej sytuacji co powyżej kazano się najpierw przepchać ludziom z
    priorytetowym boardingiem. Jak już się przepchali, kazano im wejść do tego
    samego autobusu co reszcie.

    To tylko drobny wycinek atrakcji tego lotniska, a tak wyrafinowane atrakcje
    nie mogą być za darmo - więc jest to najdroższe lotnisko w tym rejonie
    Polski. Widać to też w cenach biletów - loty z Pyrzowic są jakieś 5-10%
    tańsze.

    No ale w końcu za coś się płaci, to CK Kraków, miasto tak eksluzywne, że
    kawa (mała) w galerii handlowej przy Dworcu Głównym jest o droższa niż kawa
    (średnia) na lotnisku w Londynie i to już po security, gdzie zazwyczaj jest
    sporo drożej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2010-08-02 18:01:31
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

> [...]
    > kawa
    > (średnia) na lotnisku w Londynie i to już po security, gdzie zazwyczaj

    O tym nawet nie wspominaj, chcialem jakies zielsko dla tesciowej w tej
    wlasnie galerii kupic. Nie dosc, ze dobrych 10 minut czekalem zanim
    dziamgajaca gume "ja-tu-sie-marnuje" panna skonczy przez telefon trajtolic z
    kolezanka, to jeszcze za kilka zwyklych kwiatkow zaplacilem tyle, co za
    ogromny bukiet czegos egzotycznego u siebie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2010-08-04 20:05:36
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 02 Aug 2010 17:28:09 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki

    >Co prawda nie byłem nigdy na ww stacji, ale jestem pewien, ze stacja
    >kolejowa Warszawa Okęcie do niedawna przebijała wszystko. Błoto,
    >krzaczory, dziurawa ulica - wszystko na miejscu.

    Teraz dorównał jej przystanek Warszawa Służewiec.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280