  • 61. Data: 2011-11-16 07:20:32
    Temat: Re: Kozaczek na drodze...
    Od: wiesiaczek <c...@v...pl>

    MZ wrote:

> [...]
    > drodze. Coś, o czym nie masz jak widać pojęcia. Z gwałtowności manewru
    > wysnuwam przypuszczenie graniczące z pewnością, że w ferworze walki i
    > przy jaskrawym braku umiejętności nie włączyłeś kierunkowskazu.
    > 3. przestań się pogrążać. Ile jeszcze osób ma Ci napisać że jeździsz
    > dokładnie tak jak piszesz posty, czyli w skrócie - jak p..zda, żeby w
    > końcu to do Ciebie dotarło?
    > 4. naucz się w końcu jeździć, bo faktycznie zaliczysz rów, albo nie daj
    > Boże komuś krzywdę zrobisz swoim chamskim, buraczanym i całkowicie
    > pozbawionym wyobraźni zachowaniem na drodze

    Zaraz zaraz, bo nie łapię:
    Masz jakiś (prawny) argument, że bus nie wymusił, czy tylko tak Ci się
    wydaje i czepiasz się tzw. kultury?

    Według mnie kolejność jest następująca: Najpierw przepisy a potem ew.
    kultura, no ale ja posupuję truskawki cukrem.

    Swoją drogą uważam, że kultura jazdy jest wystarczająca gdy tylko
    przestrzega się przepisy PoRD (wszystkie a nie tylko te wybrane).

    --
    Pozdrawiam - Wiesiaczek

    Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma

  • 62. Data: 2011-11-16 07:28:43
    Od: wiesiaczek <c...@v...pl>

    Kris_Poland wrote:

    > Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > proponuje zajrzec w kodeks
    > nie sygnalizowal zamiaru, wymusil
    > o co tyle piany? o to ze ciebie nie zepchnol do rowy
    >
    > kolejna osoba z klapkami na oczach
    > teraz wiem ze takie zachowania na drodze w ktorych wymusza sie
    > pierwszenstwo maja aprobate zwlasza pms

    Merytorycznie masz całkowitą rację.
    Popraw tylko ortografię, bo w oczy szczypie, i będzie ok :)

  • 63. Data: 2011-11-16 07:33:57
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Osobom, które przynosiły zaświadczenie, zlecał dodatkowe ćwiczenia, kóre
    > skrupulatnie sprawdzał. W kilka miesięcy "wyleczył" z dysleksji
    > większość uczniów dotkniętych tym zaburzeniem. ;-)

    OOO! to powinno byc standardem!!!!!
    genialne w swojej prostocie:D

  • 64. Data: 2011-11-16 07:41:09
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Że co? Mam przez 50km czekać aż ci z przodu łaskawie zdecydują się
    > wyprzedzać? To właśnie w ten sposób powstają zatwardzenia na drodze i
    > długie kondukty - bo nazwać to konwojami wstyd.

    nikt nie mowi ze masz czekac. nie kazdy chce wyprzedzac pojazd jadacy ze
    znosna predkoscia. czasami to stary lub/i wolny trup ktory zwyczajnie
    nie wykona bezpiecznie takiego manewru bo przyspieszenie ma za slabe...
    natomiast jak widac ze samochod przed toba się "kręci" i probuje
    przyklejac to do jednej to do drugiej strony pasa(przy zakretach) zeby
    zobaczyc czy moze wyprzedzac, to masz pewnosc ze on chce wyprzedzic.

    nikt nie mowi ze masz jechac w korowodzie za dajmy na to kaszlaczkiem z
    4 osobowa rodzina w takiej sytuacji bo prawdopodobienstwo ze sie wezmie
    za wyprzedzanie jest raczej niskie (nawet bardzo niskie).

    tyle.
    sir

  • 65. Data: 2011-11-16 07:46:32
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > W życiu. Ale pisanie, że wykonał manewr, którego się nie spodziewałeś
    > jest hucpą. Bo doskonale widziałeś, że tylko czeka na okazję.

    pytanie czy kris nie zrobil podobnego manewru bo sadzac po gwaltownosci
    manewru to raczej nie wlaczyl kierunku wczesniej niz ten busik:)

  • 66. Data: 2011-11-16 07:52:51
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej!

    > Widać że mało jeździsz. Nie kompromituj się gościu.

    Dokładnie, takie sytuacje to norma.
    Szczególnie ze w Polsce trzeba nad przepisami stosować metodę
    ograniczonego zaufania.
    Malo jeździsz, mało widziałeś i jeszcze wpychasz się bo jesteś szybszy,
    masz dłuższego czy cokolwiek..
    Odpuść czasami pożyjesz dłużej.

  • 67. Data: 2011-11-16 08:51:15
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Kris_Poland" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > okapsloczek smarkaczowi sie zaciol, biedactwo

    Tobie najwyraźniej spacja sie zacięła...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 68. Data: 2011-11-16 09:00:03
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-16 07:20, wiesiaczek pisze:
    > Zaraz zaraz, bo nie łapię:
    > Masz jakiś (prawny) argument, że bus nie wymusił, czy tylko tak Ci się
    > wydaje i czepiasz się tzw. kultury?
    Oczywiście. PoRD.
    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególności, czy:
    1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu,
    2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania,
    3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.

    Jak dla mnie Tarantino dla ubogich złamał na pewno podpunkt 1. Busiarz
    złamał podpunkt 2, przy czym zakładając że Tarantino (co śmiem
    przypuszczać) nie użył kierunkowskazu, to wyprzedzanie nie zostało
    prawidłowo zasygnalizowane, przez co Tarantino złamał kolejny art PoRD.
    Patrząc na zachowanie furgonetki jak i czytając narrację Tarantino można
    śmiało założyć, że zachowanie Tarantino wyczerpuje też naruszenie
    podpunktu 3.
    Tak więc mamy 2:1 lub nawet 3:1 na niekorzyść Tarantino.

    > Swoją drogą uważam, że kultura jazdy jest wystarczająca gdy tylko
    > przestrzega się przepisy PoRD (wszystkie a nie tylko te wybrane).

    Kultura jazdy nie zastępuje PoRD, natomiast w połączeniu z odrobiną
    zdrowego rozsądku i zaprzestaniem myślenia typu "przywalę bo jestem na
    prawie" pozwala oszczędzić dużo pieniędzy, zdrowia, czasu i nerwów.
    Gdyby wszyscy stosowali się ślepo do PoRD np. w Warszawie to są dwa
    możliwe scenariusze: na każdy wyjazd z podporządkowanej czekałoby się po
    kilkadziesiąt minut i miasto byłoby zakorkowane na amen albo warsztaty
    blacharskie nie wyrabiałyby z klepaniem a kilku ubezpieczycieli poszłoby
    z torbami. Trzeba myśleć, czasami nawet za innych ...ale tego niestety
    nie uczą na kursie "jak zaliczyć egzamin" prawa jazdy.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 69. Data: 2011-11-16 09:00:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Ale nikt nie mowi, ze gosc nie popelnil bledu. Ty za to od poczatku
    > widziales, ze gosc sie szykuje do wyprzedzania:
    >
    > ---
    > Notoryczne trzymanie sie osi jezdni, ja musze wyprzedzic
    > ---
    >
    > Wiec najnormalniej w swiecie mozna wrecz ze 100 % pewnoscia podejrzewac,
    > ze bedzie wyprzedzal. Ale zeby to wiedziec to trzeba troche jezdzic.

    mozna, mozna tylko chuj wie kiedy bedzie chcial wyprzedzic.
    Czasem za takim to mozna i 100km zrobic, zanim sie doczekasz jego manewru.
    Jesli wiec Ty w odpowiedni sposob zasygnalizujesz swój zamiar to chocby sie
    przymierzal do wyprzedzania juz od 30 min to i tak Ty masz pierwszenstwo.
    Co innego jak wlaczysz kierunkowskaz w momencie kiedy juz rozpoczales manewr
    wyrpzedzania, co w sytuacji, kiedy nie ma za wiele miejsca na wyprzedzanie
    moze po prostu skutkowac tym, ze ktos sie nie zdazy zorientowac, ze jest
    wyprzedzany.

    Tak czy inaczej wkurwia mnie, jak jade za jakims oslem, ktory z racji tego,
    ze jest jeden samochód dalej móglby juz 5 razy wyprzedzic, ale decyduje sie
    dopiero wtedy, kiedy ja zaczynam go wyprzedzac i zwykle jeszcze zostawiajac
    mu maly margines na rozpoczecie manewru. Konczy sie to tym, ze mijaja cenne
    sekundy, kiedy móglby smialo wyprzedzic, a on nagle gaz do dechy, kierunek i
    na lusterka brakuje mu czasu. Sek w tym, ze zamiast rozpoczac rozpedzanie na
    chwile przed tym jak zrobi mu sie miejsce, zaczyna to chwile po tym jak robi
    sie miejsce - a to czasem wystarczajacy okres, zebym ja zdazyl wyprzedzic
    jego i tego nastepnego...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM

    Uzywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na smieci - 120L - 40zl

  • 70. Data: 2011-11-16 09:04:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Zacząłeś wyprzedzać w zasadzie nawet wcześniej niż to pierwsze auto,
    > któremu busiarz dał rozpocząć manewr, bo tego wymagała kultura na
    > drodze.

    wytłumacz mi o jakiej kulturze Ty piszesz?

    Jade sobie za innymi i chce wyprzedzac.
    Mam miejsce z przeciwka i przed nimi.
    Dlaczego nie widząc kierunkowskazów w wyprzedzanych pojazdach mam czekać i
    zastanawiać sie czy czasem nie mają zamiary też wyprzedzić?
    Skoro ja jako 3 czy 4 mam już miejsce do wyprzedzania, to co robili w tym
    czasie Ci przede mną, ze dopiero jak znalazłem sie na drugim pasie
    postanowili zajechać mi droge?

    Kto tu kuźwa jest niekulturalny?