  • 41. Data: 2016-04-11 13:21:19
    Temat: Re: Koszt wymiany opon
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-04-11 o 12:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > Hm, na opakowaniu powinna byc data produkcji/pakowania/przydatnosci.
    > To wlasnie w tym "na wage" nie wiesz ile lezalo ...

    A ty myślisz że tamte nie są przebijane od nowa? nawet piwa w puszcze
    mają zwroty i daty są przebijane od nowa.

    Produkty świeże nie pakowane łatwo poznasz po pleśni, smrodzie że leży
    za długo :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 42. Data: 2016-04-11 13:28:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    >A ty myślisz że tamte nie są przebijane od nowa? nawet piwa w puszcze
    >mają zwroty i daty są przebijane od nowa.

    No nie wiem, chyba w miare trudno to "przebic", lepiej sprzedac o
    czasie :-)

    >Produkty świeże nie pakowane łatwo poznasz po pleśni, smrodzie że
    >leży za długo :)

    To sie odetnie kawalek, reszcze wyplucze w wybielaczu i sprzeda jako
    nowe :-)
    Albo przekaze do fabryki i przerobi na wedliny, i to w dodatku te
    drogie :-)

    W tej sklepowej "ladzie chlodzacej" to moze i tak, ale dobrze zmrozone
    w chlodni mieso moze latami lezec :-)

    J.

  • 43. Data: 2016-04-11 13:54:34
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-04-11 o 13:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > No nie wiem, chyba w miare trudno to "przebic", lepiej sprzedac o
    > czasie :-)

    Lepiej ale marki kosztujące więcej niż 1.5 zł sprzedają się gorzej :)

    > To sie odetnie kawalek, reszcze wyplucze w wybielaczu i sprzeda jako
    > nowe :-)

    Polak potrafi :) a jak nie to będzie jako sajgonka albo kebab :)

    > Albo przekaze do fabryki i przerobi na wedliny, i to w dodatku te
    > drogie :-)
    >
    > W tej sklepowej "ladzie chlodzacej" to moze i tak, ale dobrze zmrozone w
    > chlodni mieso moze latami lezec :-)

    Wystarczy że świeże wypiekane bułeczki z biedry czy lidla potrafią leżeć
    parę miesięcy jak nie lat :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 44. Data: 2016-04-11 14:03:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Lepiej ale marki kosztujące więcej niż 1.5 zł sprzedają się gorzej :)

    Piwo rzecz chodliwa, i mysle, ze po pierwsze nie maja takiej potrzeby.
    No chyba, ze gdzies sie schowa pare puszek, albo pare palet :-)

    >Wystarczy że świeże wypiekane bułeczki z biedry czy lidla potrafią
    >leżeć parę miesięcy jak nie lat :)

    Hm, w Lidlu piekarenka na widoku, i znow - chyba nie maja potrzeby.
    W dodatku w tym pobliskim ok godz 19 buleczki sie koncza ... wiec
    widac nie maja zapasu towaru ...

    J.

  • 45. Data: 2016-04-11 14:19:07
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-04-11 o 14:03, J.F. pisze:

    > Piwo rzecz chodliwa, i mysle, ze po pierwsze nie maja takiej potrzeby.
    > No chyba, ze gdzies sie schowa pare puszek, albo pare palet :-)

    Najpierw półka, potem promocja a jak nie zejdzie promocja to wraca do
    producenta gdzie nabija się nową datę :)

    Co ciekawe jak byłem w zakładach piwowarskich w Czechach to na koniec
    dnia to co się nie rozlało do beczek/butelek szło do ścieków, tak
    potrafili wylać tysiące litrów :( u nasz by było "poczeka do jutro i tak
    się sprzeda" :)

    > Hm, w Lidlu piekarenka na widoku, i znow - chyba nie maja potrzeby.
    > W dodatku w tym pobliskim ok godz 19 buleczki sie koncza ... wiec widac
    > nie maja zapasu towaru ...

    Te świeże bułeczki to mrożonki produkowane o ile wiem na Słowacji albo w
    Czechach, termin spożycia to parę lat :)

    ***

    Tego typu pieczywo po wypieczeniu zamrażane jest ciekłym azotem,
    następnie pakowane do kartonów i przechowywane w chłodni przez około pół
    roku. Stamtąd rozsyła się je do sklepów, które sprzedają je jako ,,świeże
    pieczywo prosto z pieca".

    Nawet proces produkcji takiego pieczywa wygląda zupełnie inaczej. Przede
    wszystkim do "mrożonego" dodaje się liczne ulepszacze czy konserwanty,
    jak na przykład ropionian wapnia (E-282) przeciw pleśniom czy
    konserwujący sorbinian potasu (E-202). Oba składniki mogą powodować
    reakcje alergiczne, o czym oczywiście na próżno szukać informacji w
    supermarketach czy na etykietach.

    Tu masz więcej:

    http://natemat.pl/107037,swieze-pieczywo-prosto-z-pi
    eca-w-biedronce-lidlu-i-marketach-tak-naprawde-to-mr
    ozona-masa-ktora-pol-roku-lezy-w-magazynie

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 46. Data: 2016-04-11 14:20:18
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-04-11 o 09:58, quent pisze:
    > Wybacz ale to jest bez sensu.
    > Jeśli wybierasz tę samą usługę to dlaczego liczysz na więcej?
    Jeśli w jednym warsztacie w trakcie zmiany/wyważania kół stoisz na
    deszczu, a w drugim siedząc na miękkiej skórzanej kanapie pijesz kawę
    przed 100" tv, a recepcjonistka robi Ci w tym czasie laskę, to mimo, że
    usługa niby taka sama, cena może być jednak różna ;-)

    Maciek

  • 47. Data: 2016-04-11 14:59:09
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-04-11 14:20, Maciek wrote:
> [...]
    > przed 100" tv, a recepcjonistka robi Ci w tym czasie laskę, to mimo, że
    > usługa niby taka sama, cena może być jednak różna ;-)

    To jest z serii "to samo a jednak nie to samo"... a to zupełnie inna
    bajka ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 48. Data: 2016-04-11 18:11:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11.04.2016 o 11:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Chris x...@x...com ...

    > Jakie sklepy miesne - ostaly sie jeszcze jakies ?

    Oczywiście.
    W Poznaniu kupują zazwyczaj głównie u Mielcarka - lokalny producent z
    Komornik, posiadający swoje sklepy w całej okolicy.

    > Czy masz na mysli male, wiejskie masarnie ?
    >
    > I jaki kosmos masz na mysli ?
    > Owszem, kielbasa po 12zl/kg gdy mieso kosztuje 15 budzi zdziwienie ...
    > ale ludzie od tego nie umieraja :-)

    Jemu pewnie chodzi o to, że w Lidlu czy Biedrze wszystko co w
    plasterkach kosztuje 40 za kg.
    Więc plasterki od Mielcarka, nawet jeśli są za 20/kg to i tak wychodzą
    połowę taniej i do tego są świeże i dobre.

  • 49. Data: 2016-04-11 20:22:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Z czego zakład dostaje pewnie ze 20 a i tak nie narzeka :)

    Z bardzo długiej kolejki, w które kiedyś mi się przytrafiło stać -
    zauważyłem że na jednym miejscu, jeden pracownik uwija się z samochodem
    między 20 a 40 min). Niektórzy same koła do przekładki 40 zł, inni z
    jednym kompletem kół i dwoma opon 60zł. Przyjmijmy 2 auta na godzinę,
    uśrednimy że roboty na równe 8 godzin.

    20 * 2 * 8 = 320zł, od tego odjąć 100zł z podatkami na pracownika.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 50. Data: 2016-04-11 20:35:29
    Od: <7...@8...203529.invalid> (Tom N)

    Mateusz Bogusz w k

    > 20 * 2 * 8 = 320zł, od tego odjąć 100zł z podatkami na pracownika.

    Żartujesz?
    Minimalna pensja brutto pracownika to 1800PLN, więc skąd Ci 100PLN z
    podatkami wyszło, skoro koszt miesięczny dla pracodawcy to prawie 2200 w tym
    pracownik pracuje około 11 miesięcy bo mu urlop przysługuje...

    --
    'Tom N'