-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.
iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
strada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 11 Aug 2010 18:36:40 +0200
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.8)
Gecko/20100802 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
References: <i3hphu$mdr$1@inews.gazeta.pl> <m...@b...softax.pl>
<i3oogs$ils$1@inews.gazeta.pl> <i3oq4u$o3u$1@inews.gazeta.pl>
<i3oru9$pf$1@inews.gazeta.pl> <i3os4o$1c7$1@inews.gazeta.pl>
<i3p1qh$shn$2@mx1.internetia.pl> <i3pgf7$8l0$1@inews.gazeta.pl>
<i3phcm$os9$1@mx1.internetia.pl> <i3pndc$3l6$1@inews.gazeta.pl>
<i3poi9$ob8$1@mx1.internetia.pl> <i3qrkm$60j$1@inews.gazeta.pl>
<i3rjfm$6a1$1@mx1.internetia.pl>
<4c615a2a$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
<i3rraa$daa$1@mx1.internetia.pl> <i3s7mc$4v2$1@inews.gazeta.pl>
<i3s85m$sr1$1@mx1.internetia.pl> <i3tgnq$q0u$1@inews.gazeta.pl>
<i3u3g9$jed$2@mx1.internetia.pl>
<4c62a8e7$0$27045$65785112@news.neostrada.pl>
<i3uch6$8kr$1@mx1.internetia.pl>
In-Reply-To: <i3uch6$8kr$1@mx1.internetia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 25
Message-ID: <4c62d19d$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.16.130.26
X-Trace: 1281544605 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22805 83.16.130.26:1055
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2302917
[ ukryj nagłówki ]On 2010-08-11 16:33, DoQ wrote:
> Yans van Horn pisze:
>>
>> Chcesz powiedzieć, że w samochodzie z napędem spalinowym, podczas
>> hamowania następuje rekuperacja taka sama jak w Lokomotywie ? :-)
>
> To jak wg ciebie samochod produkuje energie elektryczna w momencie
> zdjecia nogi z gazu?
Caly pic polega na tym, że samochod _NIE_ jest napędzany energia
elektryczną zatem obciążenie
alternatorem to głównie strata energii - poniewaz jedynym jej odbiorcą
(poza akumulatorem, przez krótki czas) są wyłącznie bierne urządzenia ją
zużywające.
Różnice między lokomotywą są _ZASADNICZE_, szkoda, że tego nie dostrzegasz.
O jakiejś namiastce rekuperacji można by mówić w momencie gdyby
alternator pracował _WYŁACZNIE_ podczas hamowania. A namiastce dlatego,
że zysk byłby bardzo niewielki (brak możliwości magazynowania dużej
ilości energii jak i mała moc alternatora).
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 11.08.10 18:48 jacek2v
- 11.08.10 18:49 jacek2v
- 11.08.10 18:52 jacek2v
- 11.08.10 18:55 jacek2v
- 11.08.10 18:56 jacek2v
- 11.08.10 19:27 Robert Rędziak
- 11.08.10 20:54 Seba
- 11.08.10 20:58 Seba
- 11.08.10 21:08 Rafał \"SP\" Gil
- 11.08.10 21:15 Gwidon
- 11.08.10 21:17 Gwidon
- 11.08.10 21:19 Gwidon
- 11.08.10 21:23 Gwidon
- 11.08.10 21:25 Gwidon
- 11.08.10 21:27 Gwidon
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A