  • 21. Data: 2014-09-14 16:23:20
    Temat: Re: Kopiowanie starego dysku na nowy.
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-12 11:14, neelix pisze:
> [...]
    > podzielił G, H, J, K: ok. 500, ok. 400, 250 i wspomniane ok. 800.
    > Niestety na systemowym nie chcę 500 i 250 też za dużo. Chciałem
    > poprzesuwać nadwyżki na ostatnią partycję by tam mieć te 1,4 GB.
    > Niestety Partitiom Magic którym mogłem swobodnie przesuwać gigabajty
    > partycji nie widzi. Jest tylko Unallocated 1907726 MB. Dodam, że
    > kolejność postępowania była odwrotna. Najpierw na czystym HDD robiłem
    > za pomocą True Image. PM i NG było potem.
    > Macie jakiś nieskomplikowany pomysł na założony efekt? Jestem zwyklym
    > użyszkodnikiem komputera i zabraklo pomysłów.

    Weź sobie HDClone od Miray i sobie sklonuj w locie, poustawiaj przy tym
    jak chcesz te patrycje i tyla.
    Działa na tyle fajnie i bezproblemowo, że program kupiłem w wersji Pro
    ponad rok temu i używam na najróżniejszych kompach/maszynach.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2014-09-14 16:36:42
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz co? Prędziej ci pójdzie jak zainstalujesz sobie nowy system na nowo
    > na nowym dysku. Do tego oczywiście odepnij stary. A potem sobie
    > przekopiujesz co tam potrzebujesz.

    Za dużo do instalowania. Dlatego robiłem backupy Nortonem na drugim dysku
    (Seagate) by tego nie instalować.
    Zrobiłem jak pisałeś. Snapshotem zrobiłem obraz C i przywróciłem na G.
    Odpiąłem stary dysk. Przy uruchamianiu z nowego dysku pojawia się MBR Error.
    Żąda uruchomienia z floppy. Ponieważ jeden z programów ma powiązanie z
    dyskiem D to jeszcze obraz D zainstalowałem na H. Nadal MBR Error. Jest
    jeszcze powiązanie z drugim starym dyskiem na którym Norton robił backupy,
    ale tego nie podłączałem.

    neelix

  • 23. Data: 2014-09-14 16:39:43
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Działa na tyle fajnie i bezproblemowo, że program kupiłem w wersji Pro
    > ponad rok temu i używam na najróżniejszych kompach/maszynach.

    A darmowa wersja jest? Z tym kupowaniem bywa różnie i wymaga czasu.

    neelix

  • 24. Data: 2014-09-14 16:48:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2014 16:36:42 +0200, neelix napisał(a):

    > Zrobiłem jak pisałeś. Snapshotem zrobiłem obraz C i przywróciłem na G.
    > Odpiąłem stary dysk. Przy uruchamianiu z nowego dysku pojawia się MBR Error.

    1. mam nadzieję że to G to pierwsza partycja nowego dysku i to tego samego
    typu (primary) co stara C. Jak do tej pory nie miewałem schodów z takimi
    operacjami :)
    2. jeśli to dyski ATA to być może trzeba nowy podłaczyć jako master (o ile
    stary też tak był podłączony)
    3. Do tej pory nie wiem jaki właściwie system przenosisz :)
    --
    Jacek

  • 25. Data: 2014-09-14 16:53:44
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > 1. mam nadzieję że to G to pierwsza partycja nowego dysku i to tego samego
    > typu (primary) co stara C. Jak do tej pory nie miewałem schodów z takimi
    > operacjami :)

    Ttak. G to C, H to D, ... itd. Primary zrobione przez wspomniane PM8.

    > 2. jeśli to dyski ATA to być może trzeba nowy podłaczyć jako master (o ile
    > stary też tak był podłączony)
    > 3. Do tej pory nie wiem jaki właściwie system przenosisz :)

    WXP. Nie ma zworki przy dysku. Stary dysk też nie ma zworki.

  • 26. Data: 2014-09-14 17:07:08
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Mam Norton Ghost 14

    Ojej, przeciez to nie nadaje sie do niczego :).

    Sklonuj partycje norton ghostem pod DOSa / Win32
    (taki jeden malutki ghost32.exe)
    i nie zapomnij o wyczyszczeniu sygnatury dysku (ghost32 -FDSZ)
    albo usunieciu odpowiednich wpisow w rejestr.

    Jesli wymieniasz tylko dysk, to wszystko powinno dzialac,
    nawet w AHCI.

  • 27. Data: 2014-09-14 18:14:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2014 16:53:44 +0200, neelix napisał(a):

    > Ttak. G to C, H to D, ... itd. Primary zrobione przez wspomniane PM8.

    Hmm, może sprawdź czy to partycja butowalna :) i jak nie to ustaw flagę
    (choćby za pomocą PM8)
    --
    Jacek

  • 28. Data: 2014-09-14 18:15:08
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ja się nie znam, ale to by było dziwne, gdyby program oddtwarzający
    partycję modyfikował też bootsektor... może niech zainstaluje XOSL
    testowo...

  • 29. Data: 2014-09-14 18:24:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2014 16:53:44 +0200, neelix napisał(a):

    > Nie ma zworki przy dysku. Stary dysk też nie ma zworki.

    "Nie ma zworki" to znaczy że jest miejsce na zworki tylko zworki nie ma czy
    też nie ma miejsca na zworki :) Inaczej, czy oba dyski są ATA czy SATA? IMO
    to nie powinno mieć wpływu, ale jeśli SATA to może nowy dysk podłącz do
    tego samego fizycznego portu na którym był stary (o ile stary to też SATA)
    :)
    --
    Jacek

  • 30. Data: 2014-09-14 18:37:34
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > tego samego fizycznego portu na którym był stary (o ile stary to też SATA)

    SATA. Nie dołączyli zworki. Stary dysk nie potrzebował zworki do instalacji
    systemu. Jak sklonowałem za pomocą Acronis True Image nowy dysk hulał z tego
    portu. Nie pasowały mnie rozmiary partycji i brak ich widoczności w PM8 co
    oznacza że w przyszłości będę miał problem z przesunięciem wolnych GB tam
    gdzie ich brakuje. Martwi mnie też to, że nie mogę włożyć do gniazda usb
    pendriva bo się komp restaruje po muzyczce przy ładowaniu WXP, zaraz po
    ukazaniu się pulpitu, a następnym razem nawet do pulpitu nie dochodzi. Jeśli
    wszystko się załaduje i włożę pendrive to od razu restartuje.