eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKonwersja halogenów do HID
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 149

  • 81. Data: 2010-11-23 16:25:03
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
    news:icgifl$1mip$1@news2.ipartners.pl...
    > W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze:
    >
    >> Jeśli zatem żarnik HID do montażu
    >> w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
    >> światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
    >> wolframowy w halogenowej żarówce
    >
    > Owszem może i ma "mniej-więcej", a powinien mieć dokładnie tę
    > samą geometrię i rozkład świecenia w jej obrębie.

    Zastanów się jakie są rozrzuty parametrów między żarówkami...
    I jaka tolerancja wymiarów czy ułożenia żarnika...
    Nigdy jedna żarówka halogenowa nie będzie mieć
    "dokładnie takiej samej" jak inna żarówka halogenowa
    - to po prostu fizycznie niemożliwe.

    > Poza tym skoro strumień jest jaśniejszy, to separacja obszaru
    > światła i cienia powinna być ostrzejsza, tak aby natężenie
    > oświetlenia tam, gdzie go być nie powinno, nie podniosło się.
    > Tymczasem separacja się na pewno nie polepszy, a są spore szanse,
    > że pogorszy.

    Czy zmiana strumienia światła spowodowana niedokładnym
    odwzorowaniem pozycji elementu świecącego w HIDzie w stosunku
    do drucika w halogenie będzie większa niż zmiana spowodowana
    posadzeniem grubej teściowej na tylnym fotelu bez zmiany żarówki?
    Szczerze wątpię... A jeśli mam rację, to dyskusja jest tylko akademicka.


  • 82. Data: 2010-11-23 16:31:27
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:icg40c$bm3$1@inews.gazeta.pl...
    > Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
    >
    >> "Tadeusz" <...@a...pl> wrote in message
    >> news:iceg0l$18j$1@newsread1.aster.pl...
    >> > Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ...
    >> >
    >> >> Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.
    >
    >> > homologowane czyli legalne mają 4300K...
    >>
    >> 10000K świetlówki mam w akwarium i są białe.
    >> Niebieskie to są światła 12000, 13500 i 15000K.
    >
    > Chyba Wam w tej Ameryce Fahrenheity z Kelvinami się mylą.
    > Zgodnie z :http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm
    > 10000*F to około 5800*K - z naszymi odczuciami co do barwy
    > HIDów to by się zgadzało.

    Temperaturę barwową światła wyraża się w Kelwinach
    na całym świecie, z USA włącznie. Niezależnie od przyjętych
    jednostek temperatury w meteorologii...

    6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień.
    10000K to barwa biała "zimna" w księżycową noc.
    5000K i poniżej, typowe dla żarówek halogenowych, to barwa
    praktycznie żółta i dlatego żarniki HID wydają się na tym tle
    niebieskie. Postrzeganie barw przez oko jest bardzo względne
    i im więcej aut z HIDami na drodze tym bardziej widać stare,
    żółte lampy starych aut.

    Powyżej 10000K mają już coraz silniejszy niebieski komponent.

    Widziałem fotografie w eBay'u różnych wersji żarników i te
    10000K i poniżej wyglądają na białe. 12000 i 13500K są wyraźnie
    niebieskie a 15000 i 17000K wpadają już w kolor purpurowy.

    Pytanie oczywiście jaką równowagę bieli ktoś ustawił w aparacie,
    ale to już inny temat...


  • 83. Data: 2010-11-23 16:36:11
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    news:icfs89$gsb$1@news.onet.pl...
    > Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana
    > soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub
    > wymiany).

    Mnie to zupełnie nie dotyczy, nie wiem po co o tym wspominasz w ogóle.
    Nie jest to tematem dyskusji.

    >>>> Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.
    >>> Ty może jedź lepiej do ASO.
    >> ?? Z czym?
    >
    > Nawet z dolaniem płynu do spryskiwaczy... Jak można takie herezje pisać?
    > Światełka w akwarium będziesz w samochodzie wozić? Widocznie w Twoim
    > pomieszczeniu masz wrażenie białości światła, bardzo mylne wrażenie.
    > Palniki 6000K już maja solidną niebieską poświate, światło słoneczne to
    > około 4000K więc do tego powinieneś się odnosić. Fabrycznie montowane
    > palniki w samochodach to 4300K, sądzisz że wszystkie wiązki świateł
    > ksenonowych
    > które widziałeś są żółte?

    OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-)

    >>> Bzdury powyżej nie chce mi się za długo komentować, mam nadzieje
    >>> że w zakresie A/C i hamulców które naprawiasz sam masz większe
    >>> pojęcie. To tak jakbyś napisał że "przewód hamulcowy mocuje się na
    >>> gume do żucia, to jest pewne połączenie".
    >> Ale ja nic nie naprawiam :-)
    >
    > Tyle to wiem, działasz w przeciwną strone.
    > Jeśli masz sprawne reflektory to psujesz.

    :-))

    >>> Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast
    >>> doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci.
    >> Co to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"?
    >> Co jest nie w porządku z optyką?
    >
    > Pytałem jaki cel Ci przyświeca, masz sprawne lampy to warto je pozostawić
    > w spokoju. Jak słabo świecą to odbłyśnik lub klosz jest zużyty i ksenon
    > nie pomoże.

    Nie wygląda na zużyty.


  • 84. Data: 2010-11-23 16:44:51
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl> wrote in message
    news:icfvhv$rbh$1@news.onet.pl...
    >> Skąd pewność że to właśnie przeróbka na HIDa?
    >>
    > Widac z daleka, jak jest zwykla zarowka nawet zle ustawiona to nie
    > jebie tak po oczach.
    >
    > A akurat w PL jest to bardzo popularne, aczkolwiek widze ze w duzych
    > aglomeracjach sie chyba za to wzieli bo jakos ilosc tego pospadala.
    >
    > Ja nie wiem jak to dokladnie jest, ale te przerobki co sa w PL (bo Ty
    > piszesz o US) to poprostu nie maja odciecia, swieci toto cala powierzchnia
    > lampy, dlatego widac z daleka bo wyglada to tak jakby jechac na "dlugich"
    > Poprostu w takich starych lampach byla ukierunkowania wiazka, po
    > zamontowaniu takiego czegos taniego swieci to gora, dolem, wszedzie gdzie
    > sie da.
    >
    > I w zasadzie wiekszosci sie o to rozchodzi.

    Bo Wy mówicie o konwersji w której ktoś sobie wymienia
    halogena podwójnego, takiego co ma dwa druciki wolframowe
    w jednej bańce szklanej na HIDa. Wtedy są nieuchronnie problemy,
    bo HID nie będzie miał tego maskującego lusterka z boku bańki.

    Taka żarówka co ma dwa druciki, jeden dla długich a drugi dla
    mijania polega na tej blaszce, lusterku na bańce szklanej do
    formowania wiązki mijania. Reflektor bowiem daje wiązkę "długich".

    Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
    To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!
    Mam dwa osobne reflektory w swoich lampach: jeden do drogowych
    a drugi do mijania. Dwie osobne żarówki po obu stronach auta.

    A więc nie polegamy na tym lusterku którego nie ma w żarówce HB4.
    I tutaj konwersja na HIDa powinna dać dużo lepsze rezultaty.
    Tak myśle...


  • 85. Data: 2010-11-23 16:45:55
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: PaPi <...@...3>

    > 6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień.
    > 10000K to barwa biała "zimna" w księżycową noc.
    > 5000K i poniżej, typowe dla żarówek halogenowych, to barwa
    > praktycznie żółta

    Bzdura.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_barwowa
    http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-temperatura-barwow
    a.php
    http://swiatlo.blox.pl/2008/02/Temperatura-barwowa-s
    wiatla.html


  • 86. Data: 2010-11-23 16:49:33
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message
    news:71343c3d-946e-4a97-a59c-1b6bd4e7efb8@a30g2000vb
    t.googlegroups.com...
    > Daruj sobie, zeby nie oslepiac, bedziesz musial je nisko
    > ustawic i nic nie bedziesz widzial.

    Nie rozumiem tych ostrzeżeń...
    No chyba że ktoś błędnie myśli że 9006/HB4 to żarówka podwójna...

    > Kup sobie:
    >
    > http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?cP
    ath=24&products_id=237
    >
    > rozklej reflektor, wkrec ta soczewke (Plug&Play), zamontuj osprzet,
    > wyreguluj i bedziesz mial quasi-legalne, nie oslepiajace, a doskonale
    > oswietlajace droge reflektory ksenonowe. Kto wie, czy nie
    > efektywniejsze, niz w TSXie.

    Rozklej reflektor?? :-) Brzmi to ryzykownie... :-)
    Zresztą $300 to sporo kasy na zabawkę... Ale pomyślę jak
    rozwiązanie za $40 nie będzie działać zadowalająco...


  • 87. Data: 2010-11-23 16:55:12
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PaPi" <...@...3> wrote in message news:4cebe1d2$1@news.home.net.pl...
    >> 6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień.
    >> 10000K to barwa biała "zimna" w księżycową noc.
    >> 5000K i poniżej, typowe dla żarówek halogenowych, to barwa
    >> praktycznie żółta
    >
    > Bzdura.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_barwowa
    > http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-temperatura-barwow
    a.php
    > http://swiatlo.blox.pl/2008/02/Temperatura-barwowa-s
    wiatla.html

    OK, ok... teraz rozumiem że mi się pokiełbasiło.

    W takim razie mówicie że fabryczne HIDy mają 4200K?

    OK, takie sobie zamówię. Niech będzie :-)


  • 88. Data: 2010-11-23 17:05:48
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 23 Lis, 16:49, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > >http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?c
    Path=24&products_i...
    >
    > > rozklej reflektor, wkrec ta soczewke (Plug&Play), zamontuj osprzet,
    > > wyreguluj i bedziesz mial quasi-legalne, nie oslepiajace, a doskonale
    > > oswietlajace droge reflektory ksenonowe. Kto wie, czy nie
    > > efektywniejsze, niz w TSXie.
    >
    > Rozklej reflektor?? :-) Brzmi to ryzykownie... :-)
    > Zresztą $300 to sporo kasy na zabawkę... Ale pomyślę jak
    > rozwiązanie za $40 nie będzie działać zadowalająco...

    Poczytaj sobie hidplanet.com/forums - maja przystepny guide pt.
    'Dlaczego za "HIDy" powinno sie nabijac na pal' ;)

    pozdr
    AA


  • 89. Data: 2010-11-23 17:43:23
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>


    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:iceihj.dk4.0@poczta.onet.pl...

    > Swoją drogą napięcie w instalacji samochodowej nie jest 12V
    > gdy silnik pracuje. Jest napewno powyżej 13, a nawet 13.5V,
    > może nawet więcej. A więc zaniedbując efekty związane z "AC"
    > mamy 13.5V x 3.58A = 48.33 W pobierane z instalacji :-)

    to nie była instalacja samochodowa na pracującym silniku.
    Pomiar był z małego akumulatora 5,6Ah co zreszta widac na obrazku
    Jeśli napięcie wzrośnie, prawdopodobnie prąd spadnie (bo jak sądzę xenon
    pobiera stałą moc)



  • 90. Data: 2010-11-23 17:44:20
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>


    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:icfs2h$gf7$1@news.onet.pl...

    > Nie zdziwiłbym się jakby stare BMW z nowymi sprawnymi lampami świeciło o
    > wiele lepiej niż ta Ave, nawet takie piedoły jak powierzchnia szkła

    niby dlaczego miałoby być lepsze?



strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: