-
81. Data: 2010-11-23 16:25:03
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
news:icgifl$1mip$1@news2.ipartners.pl...
> W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze:
>
>> Jeśli zatem żarnik HID do montażu
>> w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
>> światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
>> wolframowy w halogenowej żarówce
>
> Owszem może i ma "mniej-więcej", a powinien mieć dokładnie tę
> samą geometrię i rozkład świecenia w jej obrębie.
Zastanów się jakie są rozrzuty parametrów między żarówkami...
I jaka tolerancja wymiarów czy ułożenia żarnika...
Nigdy jedna żarówka halogenowa nie będzie mieć
"dokładnie takiej samej" jak inna żarówka halogenowa
- to po prostu fizycznie niemożliwe.
> Poza tym skoro strumień jest jaśniejszy, to separacja obszaru
> światła i cienia powinna być ostrzejsza, tak aby natężenie
> oświetlenia tam, gdzie go być nie powinno, nie podniosło się.
> Tymczasem separacja się na pewno nie polepszy, a są spore szanse,
> że pogorszy.
Czy zmiana strumienia światła spowodowana niedokładnym
odwzorowaniem pozycji elementu świecącego w HIDzie w stosunku
do drucika w halogenie będzie większa niż zmiana spowodowana
posadzeniem grubej teściowej na tylnym fotelu bez zmiany żarówki?
Szczerze wątpię... A jeśli mam rację, to dyskusja jest tylko akademicka.
-
82. Data: 2010-11-23 16:31:27
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
" Wmak" <w...@W...gazeta.pl> wrote in message
news:icg40c$bm3$1@inews.gazeta.pl...
> Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
>
>> "Tadeusz" <...@a...pl> wrote in message
>> news:iceg0l$18j$1@newsread1.aster.pl...
>> > Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ...
>> >
>> >> Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.
>
>> > homologowane czyli legalne mają 4300K...
>>
>> 10000K świetlówki mam w akwarium i są białe.
>> Niebieskie to są światła 12000, 13500 i 15000K.
>
> Chyba Wam w tej Ameryce Fahrenheity z Kelvinami się mylą.
> Zgodnie z :http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm
> 10000*F to około 5800*K - z naszymi odczuciami co do barwy
> HIDów to by się zgadzało.
Temperaturę barwową światła wyraża się w Kelwinach
na całym świecie, z USA włącznie. Niezależnie od przyjętych
jednostek temperatury w meteorologii...
6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień.
10000K to barwa biała "zimna" w księżycową noc.
5000K i poniżej, typowe dla żarówek halogenowych, to barwa
praktycznie żółta i dlatego żarniki HID wydają się na tym tle
niebieskie. Postrzeganie barw przez oko jest bardzo względne
i im więcej aut z HIDami na drodze tym bardziej widać stare,
żółte lampy starych aut.
Powyżej 10000K mają już coraz silniejszy niebieski komponent.
Widziałem fotografie w eBay'u różnych wersji żarników i te
10000K i poniżej wyglądają na białe. 12000 i 13500K są wyraźnie
niebieskie a 15000 i 17000K wpadają już w kolor purpurowy.
Pytanie oczywiście jaką równowagę bieli ktoś ustawił w aparacie,
ale to już inny temat...
-
83. Data: 2010-11-23 16:36:11
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
news:icfs89$gsb$1@news.onet.pl...
> Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana
> soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub
> wymiany).
Mnie to zupełnie nie dotyczy, nie wiem po co o tym wspominasz w ogóle.
Nie jest to tematem dyskusji.
>>>> Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.
>>> Ty może jedź lepiej do ASO.
>> ?? Z czym?
>
> Nawet z dolaniem płynu do spryskiwaczy... Jak można takie herezje pisać?
> Światełka w akwarium będziesz w samochodzie wozić? Widocznie w Twoim
> pomieszczeniu masz wrażenie białości światła, bardzo mylne wrażenie.
> Palniki 6000K już maja solidną niebieską poświate, światło słoneczne to
> około 4000K więc do tego powinieneś się odnosić. Fabrycznie montowane
> palniki w samochodach to 4300K, sądzisz że wszystkie wiązki świateł
> ksenonowych
> które widziałeś są żółte?
OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-)
>>> Bzdury powyżej nie chce mi się za długo komentować, mam nadzieje
>>> że w zakresie A/C i hamulców które naprawiasz sam masz większe
>>> pojęcie. To tak jakbyś napisał że "przewód hamulcowy mocuje się na
>>> gume do żucia, to jest pewne połączenie".
>> Ale ja nic nie naprawiam :-)
>
> Tyle to wiem, działasz w przeciwną strone.
> Jeśli masz sprawne reflektory to psujesz.
:-))
>>> Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast
>>> doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci.
>> Co to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"?
>> Co jest nie w porządku z optyką?
>
> Pytałem jaki cel Ci przyświeca, masz sprawne lampy to warto je pozostawić
> w spokoju. Jak słabo świecą to odbłyśnik lub klosz jest zużyty i ksenon
> nie pomoże.
Nie wygląda na zużyty.
-
84. Data: 2010-11-23 16:44:51
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl> wrote in message
news:icfvhv$rbh$1@news.onet.pl...
>> Skąd pewność że to właśnie przeróbka na HIDa?
>>
> Widac z daleka, jak jest zwykla zarowka nawet zle ustawiona to nie
> jebie tak po oczach.
>
> A akurat w PL jest to bardzo popularne, aczkolwiek widze ze w duzych
> aglomeracjach sie chyba za to wzieli bo jakos ilosc tego pospadala.
>
> Ja nie wiem jak to dokladnie jest, ale te przerobki co sa w PL (bo Ty
> piszesz o US) to poprostu nie maja odciecia, swieci toto cala powierzchnia
> lampy, dlatego widac z daleka bo wyglada to tak jakby jechac na "dlugich"
> Poprostu w takich starych lampach byla ukierunkowania wiazka, po
> zamontowaniu takiego czegos taniego swieci to gora, dolem, wszedzie gdzie
> sie da.
>
> I w zasadzie wiekszosci sie o to rozchodzi.
Bo Wy mówicie o konwersji w której ktoś sobie wymienia
halogena podwójnego, takiego co ma dwa druciki wolframowe
w jednej bańce szklanej na HIDa. Wtedy są nieuchronnie problemy,
bo HID nie będzie miał tego maskującego lusterka z boku bańki.
Taka żarówka co ma dwa druciki, jeden dla długich a drugi dla
mijania polega na tej blaszce, lusterku na bańce szklanej do
formowania wiązki mijania. Reflektor bowiem daje wiązkę "długich".
Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!
Mam dwa osobne reflektory w swoich lampach: jeden do drogowych
a drugi do mijania. Dwie osobne żarówki po obu stronach auta.
A więc nie polegamy na tym lusterku którego nie ma w żarówce HB4.
I tutaj konwersja na HIDa powinna dać dużo lepsze rezultaty.
Tak myśle...
-
85. Data: 2010-11-23 16:45:55
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: PaPi <...@...3>
> 6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień.
> 10000K to barwa biała "zimna" w księżycową noc.
> 5000K i poniżej, typowe dla żarówek halogenowych, to barwa
> praktycznie żółta
Bzdura.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_barwowa
http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-temperatura-barwow
a.php
http://swiatlo.blox.pl/2008/02/Temperatura-barwowa-s
wiatla.html
-
86. Data: 2010-11-23 16:49:33
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message
news:71343c3d-946e-4a97-a59c-1b6bd4e7efb8@a30g2000vb
t.googlegroups.com...
> Daruj sobie, zeby nie oslepiac, bedziesz musial je nisko
> ustawic i nic nie bedziesz widzial.
Nie rozumiem tych ostrzeżeń...
No chyba że ktoś błędnie myśli że 9006/HB4 to żarówka podwójna...
> Kup sobie:
>
> http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?cP
ath=24&products_id=237
>
> rozklej reflektor, wkrec ta soczewke (Plug&Play), zamontuj osprzet,
> wyreguluj i bedziesz mial quasi-legalne, nie oslepiajace, a doskonale
> oswietlajace droge reflektory ksenonowe. Kto wie, czy nie
> efektywniejsze, niz w TSXie.
Rozklej reflektor?? :-) Brzmi to ryzykownie... :-)
Zresztą $300 to sporo kasy na zabawkę... Ale pomyślę jak
rozwiązanie za $40 nie będzie działać zadowalająco...
-
87. Data: 2010-11-23 16:55:12
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"PaPi" <...@...3> wrote in message news:4cebe1d2$1@news.home.net.pl...
>> 6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień.
>> 10000K to barwa biała "zimna" w księżycową noc.
>> 5000K i poniżej, typowe dla żarówek halogenowych, to barwa
>> praktycznie żółta
>
> Bzdura.
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_barwowa
> http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-temperatura-barwow
a.php
> http://swiatlo.blox.pl/2008/02/Temperatura-barwowa-s
wiatla.html
OK, ok... teraz rozumiem że mi się pokiełbasiło.
W takim razie mówicie że fabryczne HIDy mają 4200K?
OK, takie sobie zamówię. Niech będzie :-)
-
88. Data: 2010-11-23 17:05:48
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>
On 23 Lis, 16:49, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> >http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?c
Path=24&products_i...
>
> > rozklej reflektor, wkrec ta soczewke (Plug&Play), zamontuj osprzet,
> > wyreguluj i bedziesz mial quasi-legalne, nie oslepiajace, a doskonale
> > oswietlajace droge reflektory ksenonowe. Kto wie, czy nie
> > efektywniejsze, niz w TSXie.
>
> Rozklej reflektor?? :-) Brzmi to ryzykownie... :-)
> Zresztą $300 to sporo kasy na zabawkę... Ale pomyślę jak
> rozwiązanie za $40 nie będzie działać zadowalająco...
Poczytaj sobie hidplanet.com/forums - maja przystepny guide pt.
'Dlaczego za "HIDy" powinno sie nabijac na pal' ;)
pozdr
AA
-
89. Data: 2010-11-23 17:43:23
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:iceihj.dk4.0@poczta.onet.pl...
> Swoją drogą napięcie w instalacji samochodowej nie jest 12V
> gdy silnik pracuje. Jest napewno powyżej 13, a nawet 13.5V,
> może nawet więcej. A więc zaniedbując efekty związane z "AC"
> mamy 13.5V x 3.58A = 48.33 W pobierane z instalacji :-)
to nie była instalacja samochodowa na pracującym silniku.
Pomiar był z małego akumulatora 5,6Ah co zreszta widac na obrazku
Jeśli napięcie wzrośnie, prawdopodobnie prąd spadnie (bo jak sądzę xenon
pobiera stałą moc)
-
90. Data: 2010-11-23 17:44:20
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
news:icfs2h$gf7$1@news.onet.pl...
> Nie zdziwiłbym się jakby stare BMW z nowymi sprawnymi lampami świeciło o
> wiele lepiej niż ta Ave, nawet takie piedoły jak powierzchnia szkła
niby dlaczego miałoby być lepsze?