-
61. Data: 2010-11-23 08:36:31
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>
[...]
> Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
> wiązki światła.
Ma i to bardzo - wprost proporcjonalnie (większa jasność, większe
oślepianie)
Istnieje przecież wiązka rozproszona, zwłaszcza jeśli klosze lamp
przybrudzone lub pada deszcz.
Poza tym na wybojach naszych dróg jak kołysze autem to światło omiata oczy
kierowców z przeciwka.
Oświetlenie musi być z homologacją, prawidłowo wyregulowane i prawidłowo
używane, kropka.
R.G.
[...]
-
62. Data: 2010-11-23 08:40:15
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:icepb0.dv8.0@poczta.onet.pl...
>
> Czy ja pytałem tutaj o przepisy? Weź bracie wyluzuj...
> Na dodatek mieszkam w USA i poruszam się po amerykańskich
> drogach tym amerykańskim samochodem, więc polskie regulacje
> mam w głębokim poważaniu. Zresztą w innym swoim aucie,
W Ameryce to tylko murzyni sorry afroamerykanie kupują złoma
i instalują HIDy żeby kolesiom zaszpanować.
W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???
Artur(m)
-
63. Data: 2010-11-23 08:42:34
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
2010-11-22 18:35:32 Pszemol
> "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
> news:xn0h1xs4l0000001_myjk_@news.onet.pl...
> > Pszemol napisal:
> >
> > > Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie,
> > > ale obawiam się, że efekt może być kiepski..
> > Nie no, nie krępuj się, montuj do hądy. Będzie git!
> Dużo wniosłeś do dyskusji...
Nie widzę tu żadnej dyskusji -- jedynie trolla,
co chce innym uprzykrzyć życie na drodze.
--
Pozdor Myjk
-
64. Data: 2010-11-23 08:56:45
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-11-22 22:27, Arbiter pisze:
(...)
> gdybyś się przyczepił do HIDa w FF to bym Cię jeszcze zrozumiał, bo sam nie
> jestem przekonany do takich rozwiazań
To nie jest czepianie się, tylko stwierdzenie faktu.
>> Pierwszy z brzegu przykład:
>> <cite>
>> Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym który
>> pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.
>
> ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym chyba
> nie podyskutujesz.
O właśnie - nie podyskutuję, ponieważ tak uważasz i już. Niestety
uważam wręcz przeciwnie i nawet podoba mi się podejście producentów,
którzy eliminują możliwość korekty wysokości świateł (czy jak to
zwał).
> Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a
> nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.
Nie interesuje mnie Twoja sytuacja - świat nie jest złożony z
perfekcyjnych organizmów białkowych sterujących garażowymi wynalazkami.
>> Poczytają, dowiedzą się co jest tanie itd. Później mamy wsiowe
>> stroboskopy itd.
>
> i tak mamy i tak mamy. Ja robię stronę bo chciałem troche doświadczeń
> pokazać które zrobiłem. A niestety na wielu forach w PL wiedza o xenonach
> jest "autoświatowa" czyli "musisz mieć spryskiwacze i poziomowanie"
A co, zaprzeczysz temu, że spryskiwacze i poziomowanie jest
obowiązkowe, a znakomita większość przeróbek nadaje się natychmiast do
utylizacji uzupełnionej mandatem + zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego?
Twoje przeróbki też pod to podpadają.
-
65. Data: 2010-11-23 08:56:56
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*Arbiter* w wiadomości news:icepj5$ji6$1@newsread1.aster.pl napisał(a):
> Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> news:iceoi0$kl4$1@news.onet.pl...
>> Ja miałem w soczewce i wywaliłem. Po pierwsze jakiś dres dobrał piękne
>> palniki 8000K lub nawet 10000K, po drugie wstawił je w zniszczone i
>> zabrudzone reflektory. Stwierdziłem że przywróce stan bliski
>> fabrycznemu i starczy, nie pomyliłem się. Ty pewnie masz sprawne
>> lampy i ksenon, to może
> to fakt, podstawa prac przy reflektorach to dobra jakość odbłyśników i
> czyste szkła, klosze, napięcie na żarówkach i dobre żarówki. Ale jak już
> to wszystko skompletujesz to okazuje się, ze soczewki po prostu słabo
> świecą. Przykład tu
> http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16517.Reflektory.w.
Avensis.III.T27
> http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16539.Soczewki.Aven
sis.III.T27
> auto z salonu a w porównaniu z moja corolką gdzie mam FFxenon - avensis
> wypada blado. Soczewki świecą dokładnie ale nie są efektywne
Nie zdziwiłbym się jakby stare BMW z nowymi sprawnymi lampami świeciło o
wiele lepiej niż ta Ave, nawet takie piedoły jak powierzchnia szkła
prostopadła do strumienia świetlnego ma jakieś znaczenie, strumień nie musi
się dzielić na użyteczny i na "samooślepianie" kierowcy :)
> Ja mam szklane klosze. to jest lepsze niż spryskiwacze bo raz je
> przecieram chusteczką i mam spokój. Ostatnio jezdziłem Fabią i gdy
> chciałem wytrzec reflektory okazało sie ze plastikowe w ogole sie nie
> wycierają szmatką tylko się mażą. Klosz był po tym jak abażur od
> żyrandola. I to jest zgodne z przepisami. Poza tym porysowany...
Fakt, szklane klosze mają swoje zalety, szczęsliwie też takie mam :)
>> :) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć
>> spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki
>> plus
> spryskiwacze nie przeszkadzają, myślę warto je mieć.
W moim autku jedynym efektem pracy spryskiwaczy jest piana i ściekający
płyn, zaschniętego brudu to nie rusza. Wycieraczki choć działały,
spryskiwacz to lepsze samopoczucie, funkcje oczyszczania spełniają na słowo
honoru :)
Pozdr
-
66. Data: 2010-11-23 08:59:59
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*Pszemol* w wiadomości news:icei2p.7fg.0@poczta.onet.pl napisał(a):
>> miałem HIDy. Postanowiłem po zakupie nie jeździć z tym dziadostwem,
>> wymyłem reflektory, wymieniłem szkła i na zwykłych żarówkach H1
>> światła świecą lepiej niż ksenony w klasycznym wydaniu wieśtuningu
>> których chcesz uprawiać.
> Jakie szkła wymieniłeś?
Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana
soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub
wymiany).
>>> Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.
>> Ty może jedź lepiej do ASO.
> ?? Z czym?
Nawet z dolaniem płynu do spryskiwaczy... Jak można takie herezje pisać?
Światełka w akwarium będziesz w samochodzie wozić? Widocznie w Twoim
pomieszczeniu masz wrażenie białości światła, bardzo mylne wrażenie. Palniki
6000K już maja solidną niebieską poświate, światło słoneczne to około 4000K
więc do tego powinieneś się odnosić. Fabrycznie montowane palniki w
samochodach to 4300K, sądzisz że wszystkie wiązki świateł ksenonowych które
widziałeś są żółte?
>> Bzdury powyżej nie chce mi się za długo komentować, mam nadzieje
>> że w zakresie A/C i hamulców które naprawiasz sam masz większe
>> pojęcie. To tak jakbyś napisał że "przewód hamulcowy mocuje się na
>> gume do żucia, to jest pewne połączenie".
> Ale ja nic nie naprawiam :-)
Tyle to wiem, działasz w przeciwną strone. Jeśli masz sprawne reflektory to
psujesz.
>> Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast
>> doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci.
> Co to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"?
> Co jest nie w porządku z optyką?
Pytałem jaki cel Ci przyświeca, masz sprawne lampy to warto je pozostawić w
spokoju. Jak słabo świecą to odbłyśnik lub klosz jest zużyty i ksenon nie
pomoże.
Pozdr
-
67. Data: 2010-11-23 09:05:45
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*Pszemol* w wiadomości news:icejdj.120.0@poczta.onet.pl napisał(a):
> "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
> news:icehhh$qaq$1@news.onet.pl...
>> A jaki efekt Ci przyświeca? Lepsze oświetlenie? Nie tędy droga...
> Jaki efekt... hm... mój drugi samochód to Acura TL-S 2007 rok...
> Ma HIDy z soczewkami. I po przesiadce do mej starszej Hondy
> razi mnie żółty kolor lamp i słaba ich jasność.
> Chcę sobie po prostu podkręcić jasność i wybielić nieco światła :-)
> Wiem, że bez soczewek nie będzie tak ładnie jak w Acurze, ale
> może być lepiej... Reflektory są wciąż błyszczące i czyste, auto
> jest z 2004 roku, ma 100tyś mil na liczniku i jeszcze nie miało
> wymienianych żarówek. W ten weekend spaliła się od strony
> pasażera i tak sobie pomyślałem, że jest okazja o tym pomyśleć... ;-)
Według mnie nie tędy droga.
> Chciałem po prostu spróbować... Te $40 to nie duże pieniądze.
> Jeśli będzie kicha to wrócę do halogenów HB4 a HIDami pobawię
> się w akwarium morskim. Dlatego myślę o kupnie żarników
> w kolorze "akwariowym", czyli 10000K.
Czyli z żółtawego na niesamowicie mocno niebieskie...
> Ja nie mam co naprawiać w optyce - auto ma całkiem dobre
> lampy. Jest wciąż w miarę młode - to 6-cio latek.
Ja bym użył żarówek typu premium, efekty Cie zaskoczą :)
Pozdr
-
68. Data: 2010-11-23 09:30:59
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>
On 23 Lis, 08:40, "Artur\(m\)" <m...@i...pl> wrote:
> W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
> PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???
Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim
gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia
jezdni - to dopiero oslepia :)
pozdr
AA
-
69. Data: 2010-11-23 09:36:21
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>
W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze:
> "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message
> news:icfbtq$b2o$8@news.task.gda.pl...
>> W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze:
>>
>>> No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!
>>
>> Człowieku, nie kompromituj się już.
>>
>> Znajdź jakikolwiek samochód, który ma w ZWYKŁYM reflektorze wstawiony xenon od
>> nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo ksenonów montować, bo
>> będziesz oślepiał innych użytkowników dróg!
>
> Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
> wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
> Te elementy się nie zmieniają. Jeśli zatem żarnik HID do montażu
> w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
> światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
> wolframowy w halogenowej żarówce to nie widzę powodu dla którego
> takie światła po konwersji miałyby oślepiać jadących z przeciwka...
No właśnie "mniej więcej", niestety tutaj musi być chirurgiczna precyzja.
Inaczej będziesz świecił gdzie popadnie i będzie to mniej więcej tam gdzie w
poprzedniej żarówce.
--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145
+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
=-=-=-=-+
-
70. Data: 2010-11-23 09:36:26
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>
On 22 Lis, 18:06, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
> na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?
>
> Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
> zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp... W zestawie
> oprócz dwu żarników pasujących do klosza HB4/9006 mam
> dwa elektroniczne zasilacze z wtyczkami pasującymi w kable
> samochodowe biegnące normalnie do żarówek halogenowych.
> Zestaw jest samowystarczalny i nie wymaga ingerencji w
> wiązki samochodowe...
>
> Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, ale
> obawiam się, że efekt może być kiepski... Obawiam się po
> pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.
> A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV
> przez taki żarnik, który może zniszczyć sam klosz lampy...
>
> Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?
Daruj sobie, zeby nie oslepiac, bedziesz musial je nisko ustawic i nic
nie bedziesz widzial.
Kup sobie:
http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?cP
ath=24&products_id=237
rozklej reflektor, wkrec ta soczewke (Plug&Play), zamontuj osprzet,
wyreguluj i bedziesz mial quasi-legalne, nie oslepiajace, a doskonale
oswietlajace droge reflektory ksenonowe. Kto wie, czy nie
efektywniejsze, niz w TSXie.
pozdr
AA