-
41. Data: 2010-11-22 22:33:52
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Artur Maśląg"
> Zalety sapomopoziomowania białkowego:
> - potrafi obniżyć reflektory przy podjeżdżaniu pod górkę - uniknięcie
> oślepiania kierowcy jadącego z przeciwka.
> - potrafi przewidywać zakręty i w efekcie obniżyć wiązkę i zapobiec
> oślepianiu kierowcy jadącego z przeciwka.
> </cite>
>
> Powodzenia.
To chińskie palniki więc skąd to zdziwienie? Za każdym palnikiem siedzi
mały żółty organizm białkowy i przeprowadza stosowne regulacje, potrafi
nawet przewidywac zakrety, tyle to nawet ja potrafię a co dopiero
organizm białkowy przystosowany specjalnie do tego celu.
-
42. Data: 2010-11-22 22:36:07
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4cead7e8$0$27026$65785112@news.neostrada.pl...
> Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?
to znaczy interfejs białkowy jest źródłem sygnałów do siłowników
poziomowania. Czyli kierowca ma scrolla pod ręką i kręci jak widzi potrzebę
obniżenia (np na podjeżdzaniu pod szczyt, czy wjeżdzaniu w prawy zakręt gdy
widzi kierowcę z przeciwka)
-
43. Data: 2010-11-22 22:44:00
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Lewis,
Monday, November 22, 2010, 9:53:24 PM, you wrote:
[...]
>>> Podziwiam Cię...
>> Może nie czuję ironii, więc zapytam: jest za co?
> Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)
I co w tym jest warte podziwu? Nudny, powtarzany w nieskończoność ten
sam dowcip? Ileż można?
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
44. Data: 2010-11-22 22:44:47
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-11-22 22:44, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Lewis,
>
> Monday, November 22, 2010, 9:53:24 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>>>> Podziwiam Cię...
>>> Może nie czuję ironii, więc zapytam: jest za co?
>> Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)
>
> I co w tym jest warte podziwu? Nudny, powtarzany w nieskończoność ten
> sam dowcip? Ileż można?
>
Wytrwałość w robieniu z siebie tego kogo robi...
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis
-
45. Data: 2010-11-22 22:50:46
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*Arbiter* w wiadomości news:icenb4$19b4$1@newsread1.aster.pl napisał(a):
> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
> news:icekn9$2se$1@inews.gazeta.pl...
>> Niestety jestem przeciwnego zdania. Z częścią wniosków się zgadzam
>> - z wieloma prezentowanymi tezami już nie.
> gdybyś się przyczepił do HIDa w FF to bym Cię jeszcze zrozumiał, bo sam
> nie jestem przekonany do takich rozwiazań
Ja miałem w soczewce i wywaliłem. Po pierwsze jakiś dres dobrał piękne
palniki 8000K lub nawet 10000K, po drugie wstawił je w zniszczone i
zabrudzone reflektory. Stwierdziłem że przywróce stan bliski fabrycznemu i
starczy, nie pomyliłem się. Ty pewnie masz sprawne lampy i ksenon, to może
działać, ale w większości przypadków to leczenie syfa pudrem i tanszy sposób
na poprawe świateł niż regeneracja/wymiana lamp.
>> Pierwszy z brzegu przykład:
>> <cite>
>> Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym
>> który pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.
> ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym chyba
> nie podyskutujesz. Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a
> nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.
>> Poczytają, dowiedzą się co jest tanie itd. Później mamy wsiowe
>> stroboskopy itd.
> i tak mamy i tak mamy. Ja robię stronę bo chciałem troche doświadczeń
> pokazać które zrobiłem. A niestety na wielu forach w PL wiedza o xenonach
> jest "autoświatowa" czyli "musisz mieć spryskiwacze i poziomowanie"
Troche szarżujesz teraz, darujmy automatyczną regulacje wysokości świecenia,
pewnie twierdzisz że pokrętło wewnątrz wystarcza... Swoją drogą moje autko
takowego pokrętła nie ma :) Ale jak byś chciał zgodnie z przepisami
zreazliwoać układ oczyszczania reflektorów? Spryskiwacz lub wycieraczka się
zgadza, ale układ białkowy ze szmatką nie przejdzie, tak więc punkt dla AŚ
:) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć
spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki plus
:)
Pozdr
-
46. Data: 2010-11-22 23:07:33
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
news:iceoi0$kl4$1@news.onet.pl...
> Ja miałem w soczewce i wywaliłem. Po pierwsze jakiś dres dobrał piękne
> palniki 8000K lub nawet 10000K, po drugie wstawił je w zniszczone i
> zabrudzone reflektory. Stwierdziłem że przywróce stan bliski fabrycznemu i
> starczy, nie pomyliłem się. Ty pewnie masz sprawne lampy i ksenon, to może
to fakt, podstawa prac przy reflektorach to dobra jakość odbłyśników i
czyste szkła, klosze, napięcie na żarówkach i dobre żarówki. Ale jak już to
wszystko skompletujesz to okazuje się, ze soczewki po prostu słabo świecą.
Przykład tu
http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16517.Reflektory.w.
Avensis.III.T27
http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16539.Soczewki.Aven
sis.III.T27
auto z salonu a w porównaniu z moja corolką gdzie mam FFxenon - avensis
wypada blado. Soczewki świecą dokładnie ale nie są efektywne
> takowego pokrętła nie ma :) Ale jak byś chciał zgodnie z przepisami
> zreazliwoać układ oczyszczania reflektorów? Spryskiwacz lub wycieraczka
> się
zgodnei z przepisami to nie mam czegość takiego. Zreszta moja przeróbka
wogole nie jest zgodna z przepisami. Dla mnie jest ważne by była zgodna z
rozsądkiem i nie przeszkadzała innym. Dostawczaki są zgodne z przepisami a
oślepiają więcej niż chińśkie xenony (reflektory zamocowane są w
dostawczakach na wysokości lusterek osobówek)
Ja mam szklane klosze. to jest lepsze niż spryskiwacze bo raz je przecieram
chusteczką i mam spokój. Ostatnio jezdziłem Fabią i gdy chciałem wytrzec
reflektory okazało sie ze plastikowe w ogole sie nie wycierają szmatką tylko
się mażą. Klosz był po tym jak abażur od żyrandola. I to jest zgodne z
przepisami. Poza tym porysowany...
> :) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć
> spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki
> plus
spryskiwacze nie przeszkadzają, myślę warto je mieć.
-
47. Data: 2010-11-22 23:20:56
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 22 Nov 2010 22:36:07 +0100, Arbiter napisał(a):
> to znaczy interfejs białkowy jest źródłem sygnałów do siłowników
> poziomowania. Czyli kierowca ma scrolla pod ręką i kręci jak widzi potrzebę
> obniżenia (np na podjeżdzaniu pod szczyt, czy wjeżdzaniu w prawy zakręt gdy
> widzi kierowcę z przeciwka)
Adaś, kopnę Cię w d... Jak mogłeś zepsuć?!!!!!
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
48. Data: 2010-11-22 23:34:26
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze:
> Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
> na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?
Na ulicach tego pełno - łatwo poznać, bo trzeba prawie oczy zamknąć przy
mijaniu się z takim cudem :)
> Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
> zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp...
A tak z ciekawości, to jaki jest cel tej operacji? Bo wygląda to na
jakąś sztukę dla sztuki.
> Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, ale
> obawiam się, że efekt może być kiepski... Obawiam się po
> pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.
Będzie kiepski.
Te palniki nie mają tej samej geometrii łuku elektrycznego, co ściśle
określona pozycja żarnika w żarówce.
A w przypadku reflektorów, tu już były problemy w przypadku tańszych
żarówek które miały minimalnie nie taki żarnik, albo skazy na szkle bańki.
A w takich xenonach za 100zł to dopiero jakość wszystkiego zapewne
będzie tak "rewelacyjna" że nie będziesz wiedział czy jedziesz na
mijania czy drogowych ;)
Dlatego zenony występują praktycznie tylko ze światłami soczewkowymi, bo
taki projektor ma dużo większą tolerancję na niedokładność źródła światła.
Reflektory z xeonami to rzadkość, a AFAIR kosztuje to wtedy jakieś chore
pieniądze.
-
49. Data: 2010-11-23 02:52:24
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Przemyslaw Czaja" <p...@p...fm> wrote in message
news:icehir$4ff$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik "Pszemol"
>
>>> Poprzyglądaj się na ulicach.
>>> To jest światło wyładowcze, do tego komplety są tanie, niskiej jakości
>>> i zdarza się, że migają jak latarnia nad ulicą lub jarzeniówka w starym
>>> magazynie.
>>
>> Jeszcze raz sugerujesz abym przyglądał się na ulicach, po tym
>> jak stwierdziłem już ostatnim razem że tego nie zauważam...
>> Masz problemy z czytaniem?
>
> Ja to niestety zauważam - nienaturalnie jasne światło z lamp aut raczej
> rocznikowo nieprzystosowanych do ksenonów - nie jest to jakiś notoryczny
> problem, raptem kilka aut na tysiąc, ale bardzo dotkliwy zwłaszcza nocą,
> do tego jeszcze światło jest tak nienaturalne, że odruchowo przyciąga
> wzrok
No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!
-
50. Data: 2010-11-23 02:59:20
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
news:iceh8a$p71$1@news.onet.pl...
> To ja się dołącze, jeśli masz w reflektorach halogenowych soczewki to
> spoko...
Nie mam soczewek.
Nie spotkałem jeszcze auta z halogenami i soczewkami.
Które tak mają?
> miałem HIDy. Postanowiłem po zakupie nie jeździć z tym dziadostwem,
> wymyłem reflektory, wymieniłem szkła i na zwykłych żarówkach H1
> światła świecą lepiej niż ksenony w klasycznym wydaniu wieśtuningu
> których chcesz uprawiać.
Jakie szkła wymieniłeś?
>> Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.
>
> Ty może jedź lepiej do ASO.
?? Z czym?
> Bzdury powyżej nie chce mi się za długo komentować, mam nadzieje
> że w zakresie A/C i hamulców które naprawiasz sam masz większe
> pojęcie. To tak jakbyś napisał że "przewód hamulcowy mocuje się na gume do
> żucia, to jest pewne połączenie".
Ale ja nic nie naprawiam :-)
> Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast
> doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci.
Co to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"?
Co jest nie w porządku z optyką?
> Do tuningu jaki chcesz zrobić proponuje dowolnie tanie BMW,
> w 20-to letnim pudle takie dziadostwo tak nie razi.
Nie interesuje mnie zakup samochodu.