  • 11. Data: 2010-11-22 20:13:19
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote in message
    news:iceafk$odg$1@inews.gazeta.pl...

    > Poprzyglądaj się na ulicach.
    > To jest światło wyładowcze, do tego komplety są tanie, niskiej jakości
    > i zdarza się, że migają jak latarnia nad ulicą lub jarzeniówka w starym
    > magazynie.

    Jeszcze raz sugerujesz abym przyglądał się na ulicach, po tym
    jak stwierdziłem już ostatnim razem że tego nie zauważam...
    Masz problemy z czytaniem?

    Poza tym, w jaki sposób mam stwierdzić bez unoszenia maski,
    że to co na ulicy widzę to tania konwersja z halogena na HID
    a nie coś innego, np brak styku w oprawce tradycyjnej żarówki?

    > Istotne jest też, że konstrukcja lampy uwzględniała kształt żarnika. Z
    > lampą HID taki samochodowy reflektor świeci gdzie popadnie i raczej można
    > zapomnieć o np. poprawnym ustawieniu świateł.

    Powiedz od razu że nigdy nie miałeś z takimi konwersjami do
    czynienia - byłoby łatwiej rozmawiać...

  • 12. Data: 2010-11-22 20:15:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > dowiedzenia się, czy w tam gdzie zamierzasz jeździć nie będziesz miał
    > problemów z władzami. Kopalnią wiedzy o przeróbkach halogen - HID
    > jest Arbiter: poszukaj na jego stronie. Z tego co pamiętam ogólne
    > wnioski są takie:
    > - soczewki z palnikami HID działają super: wiązka jest prawidłowa
    > - zwykłe lampy działają z HID różnie - nie ma reguły
    > - należy kupować palniki o jak najniższej temperaturze barwowej - nie są
    > wieśniacko niebieskie, coś widać w deszczu i nie zwraca się uwagi policji
    > - czystość lamp i stan odblasków to podstawa!

    Dzięki. Pierwsza konkretna wypowiedź w tym wątku.
    Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

  • 13. Data: 2010-11-22 20:17:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin Pszemol

    > Założyłem taki w mojej ekologicznej Toyocie Prius. Działa doskonale,
    > nawet kierowcy z przeciwka migają do mnie długimi z sympatią.

    Po czym odgadujesz, że mrugają z sympatią? :-)
    Gdzie tym Priusem pomykasz w Europie?

    > Po za tym takie światła zużywają mniej energii co sprzyja
    > obniżeniu emisji zabójczego dwutlenku węgla.

    Tu akurat nie mijasz się z prawdą - żarniki jakie widziałem
    34W mają zastępować halogeny 55W. Pytanie tylko jaką
    sprawność ma ten zasilacz elektroniczny... Niech ma te 70%
    i już mamy prawie 50W poboru całego zestawu: żarnik+zasilacz.
    A więcej pewnie mieć nie będzie tej sprawności...

  • 14. Data: 2010-11-22 20:18:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J_K_K" <j...@i...fm> wrote in message
    > Codziennie na CB słychać co pozostali użytkownicy dróg
    > myślą na ten temat.

    Napisz co myślą... nie mam CB, nie mam okazji sam usłyszeć.
    I skąd wiedzą że mają do czynienia z konwersją HID?

  • 15. Data: 2010-11-22 20:24:05
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ...

    > Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

    czyli wsiowy stroboskop :(

    homologowane czyli legalne mają 4300K...

  • 16. Data: 2010-11-22 20:33:47
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 22 Lis, 20:24, "Tadeusz" <t...@a...pl> wrote:
    > homologowane czyli legalne mają 4300K...

    A co z najnowszym wynalazkiem Philipsa:
    http://www.tinyurl.pl/?dBCBk3Gx
    Xenon UltraBlue: Daylight - 6000K?

    --
    Gom

  • 17. Data: 2010-11-22 20:41:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Pszemol

    > Po czym odgadujesz, że mrugają z sympatią? :-) Gdzie tym Priusem
    > pomykasz w Europie?

    Jednocześnie robią jakieś dziwne miny, a niektórzy nawet mi machają!

    --
    ignorance is bliss

  • 18. Data: 2010-11-22 20:44:47
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-22 20:41, to pisze:
    > begin Pszemol

    > Jednocześnie robią jakieś dziwne miny, a niektórzy nawet mi machają!

    Środkowym palcem? ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 19. Data: 2010-11-22 20:45:34
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Jeszcze raz sugerujesz abym przyglądał się na ulicach, po tym
    > jak stwierdziłem już ostatnim razem że tego nie zauważam...
    > Masz problemy z czytaniem?

    Ja to niestety zauważam - nienaturalnie jasne światło z lamp aut raczej
    rocznikowo nieprzystosowanych do ksenonów - nie jest to jakiś notoryczny
    problem, raptem kilka aut na tysiąc, ale bardzo dotkliwy zwłaszcza nocą,
    do tego jeszcze światło jest tak nienaturalne, że odruchowo przyciąga
    wzrok

  • 20. Data: 2010-11-22 20:46:08
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:icdqaq.7p0.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > "P.B." <p...@w...pl> wrote in message
    > Dzięki. Pierwsza konkretna wypowiedź w tym wątku.

    To ja się dołącze, jeśli masz w reflektorach halogenowych soczewki to
    spoko... miałem HIDy. Postanowiłem po zakupie nie jeździć z tym dziadostwem,
    wymyłem reflektory, wymieniłem szkła i na zwykłych żarówkach H1 światła
    świecą lepiej niż ksenony w klasycznym wydaniu wieśtuningu których chcesz
    uprawiać.

    > Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.

    Ty może jedź lepiej do ASO. Bzdury powyżej nie chce mi się za długo
    komentować, mam nadzieje że w zakresie A/C i hamulców które naprawiasz sam
    masz większe pojęcie. To tak jakbyś napisał że "przewód hamulcowy mocuje się
    na gume do żucia, to jest pewne połączenie".

    Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast doprowadzić
    optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci. Do tuningu jaki chcesz
    zrobić proponuje dowolnie tanie BMW, w 20-to letnim pudle takie dziadostwo
    tak nie razi.

    Pozdr