-
121. Data: 2010-11-24 09:52:30
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>
On 23 Lis, 17:57, "Arbiter" <n...@h...com> wrote:
> Komplet Hb4 Philipsa +80% to około 100PLN a za 150 kupujesz xenony których
> palniki wytrzymają dłużej a przetwornice zależnei od szczęścia dłużej lub
> krócej
Za to komplet Tungsram +90% kosztuje 35PLN, a swieca tak samo dobrze,
jak Philips (na przykladzie H4, bo HB4 na allegro nie widze).
pozdr
AA
-
122. Data: 2010-11-24 14:07:29
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
news:icidqo$2jk$1@news.onet.pl...
> *Pszemol* w wiadomości news:ichk9e$deq$3@news.onet.pl napisał(a):
>> "to" <t...@a...xyz> wrote in message
>> news:4cec2f38$0$20989$65785112@news.neostrada.pl...
>>> begin Pszemol
>>>> Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
>>>> wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz
>>>> przedni...
>>>> Te elementy się nie zmieniają.
>>> Żarty sobie robisz? ;) Reflektor odbłyśnikowy nie ma ostrej granicy
>>> światła i cienia, sporo światła jest rozpraszane gdzie bądź. Jeśli
>>> wsadzisz tam 3x mocniejsze źródło światła to tego rozproszonego
>>> też będzie w przybliżeniu 3x więcej.
>> A jak posadzisz tesciowa z tylu to ile sie powiekszy ilosc rozproszonego?
>
> A czemu miało by się coś zmienić? Od tego jest regulacja, w moim autku
> reflektory świecą tak samo na pusto jak z 3ma teściowymi (chyba pow
> 500kg miałbym probelm wedle instrukcji).
Nic mi nie wiadomo o możliwości takiego ustawienia z kabiny kierowcy.
Pewnie tego nie mam. Coś tam można regulować po podniesieniu klapy,
ale nie sądzę aby przeznaczone było to do korekcji po zmianie obciążenia.
Tak jak pisałem wcześniej - widać z tego że Europejczycy są bardziej
uwrażliwieni na światełka a w USA lampy świecą we wszystkie strony
i tak, bez konwersji, więc konwersja niewiele tu zmienia :-)
-
123. Data: 2010-11-24 21:39:44
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Mon, 22 Nov 2010 21:53:24 +0100, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
>Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)
Od kilku dni?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
124. Data: 2010-11-25 08:35:35
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:icg0pk.dp0.0@poczta.onet.pl...
>> W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
>> PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???
>
> Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?
Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*).
Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją.
Artur(m)
*) osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca.
- użyłem, by ubarwić tekst:)
-
125. Data: 2010-11-25 08:39:52
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:icg0rm.2rs.0@poczta.onet.pl...
> "Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message
> news:826403eb-5820-4f5e-b81e-0021acfaec01@m35g2000vb
n.googlegroups.com...
>> On 23 Lis, 08:40, "Artur\(m\)" <m...@i...pl> wrote:
>>
>>> W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
>>> PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???
>>
>> Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim
>> gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia
>> jezdni - to dopiero oslepia :)
>
> Amerykanie nie mają takich strasznych problemów z oślepianiem...
> Europejczycy jacyś wydelikaceni są, super wrażliwi bo ktoś im
> w ślipka zaświecił... Bądźcie mężczyznami i nie płaczcie jak baby!
Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie
odmówili mi wizy.
Artur(m)
-
126. Data: 2010-11-25 09:30:33
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>
On 25 Lis, 08:39, "Artur\(m\)" <m...@i...pl> wrote:
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
wiadomościnews:icg0rm.2rs.0@poczta.onet.pl...> "Adam Adamaszek" <c...@g...com>
wrote in message
> >> Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim
> >> gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia
> >> jezdni - to dopiero oslepia :)
>
> > Amerykanie nie mają takich strasznych problemów z oślepianiem...
> > Europejczycy jacyś wydelikaceni są, super wrażliwi bo ktoś im
> > w ślipka zaświecił... Bądźcie mężczyznami i nie płaczcie jak baby!
>
> Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie
> odmówili mi wizy.
Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie
pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne.
pozdr
AA
-
127. Data: 2010-11-25 09:56:32
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
Użytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisał w wiadomości
news:a848188e-80fb-405f-bf33-120c2f153c7b@t35g2000yq
j.googlegroups.com...
>
> Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie
> odmówili mi wizy.
Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie
pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne.
***********
Chyba raczej te ochrony między pasami ruchu. Szerokość większa o 5m
nic nie zmienia, w szczególności oślepiania na pasach wewnętrznych.
-
128. Data: 2010-11-25 15:29:46
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message
news:icl8c6$fjs$1@rekrutacja.tu.kielce.pl...
> Użytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisał w wiadomości
> news:a848188e-80fb-405f-bf33-120c2f153c7b@t35g2000yq
j.googlegroups.com...
>> Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie
>> odmówili mi wizy.
>
> Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie
> pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne.
>
> ***********
> Chyba raczej te ochrony między pasami ruchu. Szerokość większa o 5m
> nic nie zmienia, w szczególności oślepiania na pasach wewnętrznych.
Po pierwsze - auta w USA mają światła symetryczne. Oba reflektory,
lewe i prawe profilują tą samą, jednakową wiązkę światła.
Po drugie - świateł nie używa się wyłącznie na autostradach gdzie
jest pas zieleni (poza miastem) czy betonowa przegroda (w mieście)
ale i na normalnych dróżkach miejskich.
Sam fakt, że oba światła są jednakowe, czyli światło lewe nie jest
skrzywione aby nie świeciło kierowcy z przeciwka świadczy o tym,
że ludzie w USA nie mają takich problemów z oślepianiem co ludzie
w Europie.
Po trzecie - nie spotyka się też aut z wycieraczkami/spryskiwaczami,
chyba że ktoś zobaczy jakieś auto europejskie - z tego można wnioskować
że Amerykanie lepiej dbają o drogi i nie dopuszczają do tego aby na nich
była warstwa błota. A czysty deszcz, nawet gdy wyschnie na gorącej
lampie, nie stanowi aż takiego problemu dla kierowcy co zaschnięte błoto.
Na dodatek jest dobra infrastuktura autostrad z dobrze zadbanymi
"rest area", zatoczkami do odpoczynku gdzie w razie potrzeby możesz
sobie rozprostować nogi i przetrzeć lampki...
Generalnie rzecz biorąc drogi są czyste i można całe lato auta nie myć
jeśli komuś nie przeszkadza lekki kurz na lakierze. Mieszkałem w Krakowie
to po myciu auto nie wytrzymuje tygodnia aby wymagało ponownego mycia.
Po prostu inny świat, inni ludzie, inne wymagania i ciężko to porównywać.
-
129. Data: 2010-11-25 15:31:29
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message
news:icl3kd$dqj$1@rekrutacja.tu.kielce.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:icg0pk.dp0.0@poczta.onet.pl...
>
>>> W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
>>> PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???
>>
>> Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?
>
> Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*).
> Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją.
>
> Artur(m)
> *) osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca.
> - użyłem, by ubarwić tekst:)
Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument.
Po drugie - nie było problemu ze zrozumieniem lecz zwróciłem uwagę
na Twoją niepoprawną pisownię.
-
130. Data: 2010-11-25 15:33:37
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*Pszemol* w wiadomości news:icl44p.ceg.0@poczta.onet.pl napisał(a):
> Nic mi nie wiadomo o możliwości takiego ustawienia z kabiny kierowcy.
> Pewnie tego nie mam.
Nawet Polonez miał regulacje wysokości świateł z kabiny (instalacja
hydrauliczna się psuła po paru latach i w mało którym później to działało,
ale... było). Swoją drogą ja w swoim autku również nie mam pokrętła, jest w
uboższych wersjach :)
> Coś tam można regulować po podniesieniu klapy,
> ale nie sądzę aby przeznaczone było to do korekcji po zmianie obciążenia.
To regulacja której się używa generalnie po majstrowaniu przy lampach - w
sumie wskazane byś sprawdził po modyfikacji czy światła świecą prawidłowo.
Znam takich co przestawiają reflektor przy wymianie żarówki, co mnie się
nigdy nie udało :)
> Tak jak pisałem wcześniej - widać z tego że Europejczycy są bardziej
> uwrażliwieni na światełka a w USA lampy świecą we wszystkie strony
> i tak, bez konwersji, więc konwersja niewiele tu zmienia :-)
Trzeba było pytać na amerykańskim forum o HID, tam może nie uznają tego za
dziadostwo. Choć z drugiej strony dowiedzaiłeś się że aukcje są dla
naiwnych, wiesz że 4300K jest ok :)
Pozdr