eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKonwersja halogenów do HID
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 149

  • 101. Data: 2010-11-23 20:11:16
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>


    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:icg2bh.81k.0@poczta.onet.pl...
    > "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl> wrote in message
    > news:icfvhv$rbh$1@news.onet.pl...
    >>> Skąd pewność że to właśnie przeróbka na HIDa?
    >>>
    >> Widac z daleka, jak jest zwykla zarowka nawet zle ustawiona to nie
    >> jebie tak po oczach.
    >>
    >> A akurat w PL jest to bardzo popularne, aczkolwiek widze ze w duzych
    >> aglomeracjach sie chyba za to wzieli bo jakos ilosc tego pospadala.
    >>
    >> Ja nie wiem jak to dokladnie jest, ale te przerobki co sa w PL (bo Ty
    >> piszesz o US) to poprostu nie maja odciecia, swieci toto cala
    >> powierzchnia lampy, dlatego widac z daleka bo wyglada to tak jakby jechac
    >> na "dlugich"
    >> Poprostu w takich starych lampach byla ukierunkowania wiazka, po
    >> zamontowaniu takiego czegos taniego swieci to gora, dolem, wszedzie gdzie
    >> sie da.
    >>
    >> I w zasadzie wiekszosci sie o to rozchodzi.
    >
    > Bo Wy mówicie o konwersji w której ktoś sobie wymienia
    > halogena podwójnego, takiego co ma dwa druciki wolframowe
    > w jednej bańce szklanej na HIDa. Wtedy są nieuchronnie problemy,
    > bo HID nie będzie miał tego maskującego lusterka z boku bańki.
    >
    > Taka żarówka co ma dwa druciki, jeden dla długich a drugi dla
    > mijania polega na tej blaszce, lusterku na bańce szklanej do
    > formowania wiązki mijania. Reflektor bowiem daje wiązkę "długich".
    >
    > Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
    > To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!
    > Mam dwa osobne reflektory w swoich lampach: jeden do drogowych
    > a drugi do mijania. Dwie osobne żarówki po obu stronach auta.
    >
    > A więc nie polegamy na tym lusterku którego nie ma w żarówce HB4.
    > I tutaj konwersja na HIDa powinna dać dużo lepsze rezultaty.
    > Tak myśle...

    A ok, ciekawe jak w takiej lampie jest zorganizowane wlasnie rozlozenie
    swiatla. Ale to sobie z ciekawosci poszukam.
    W sumie w US to tez takiego wielkiego problemu niema bo tam sa swiatla
    symetryczne, nie tak jak w europie.

    PZDr
    Adam


  • 102. Data: 2010-11-23 20:15:40
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Arbiter* w wiadomości news:icgrsm$2l79$1@newsread1.aster.pl napisał(a):
    > Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > news:icfsj3$hv4$1@news.onet.pl...
    >> Ja bym użył żarówek typu premium, efekty Cie zaskoczą :)
    > Premium są ok, ale płacisz dużo, poprawa nieduża (około 10%) i zużywają
    > się szybko


    Ale można mieć barwe światła jak w xenonie :)

    > Komplet Hb4 Philipsa +80% to około 100PLN a za 150 kupujesz xenony
    > których palniki wytrzymają dłużej a przetwornice zależnei od szczęścia
    > dłużej lub krócej

    Relacje cenowe niestety nie są fajne :/

    Pozdr


  • 103. Data: 2010-11-23 20:47:13
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    news:ich2pf$kkc$1@news.onet.pl...
    > *Pszemol* w wiadomości news:icg1n6.chs.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    >> "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    >> news:icfs89$gsb$1@news.onet.pl...
    >>> Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana
    >>> soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub
    >>> wymiany).
    >> Mnie to zupełnie nie dotyczy, nie wiem po co o tym wspominasz w ogóle.
    >> Nie jest to tematem dyskusji.
    >
    > Skarżysz się na słabe światła, po prostu wspominam że większość takich
    > przeróbek to żałośny sposób radzenia sobie z zapuszczonymi lampami.
    > Temat ściśle związany ze zjawiskiem montowania HID, nawet jeśli okaże
    > się, że Ciebie przypadkiem nie dotyczy...

    Rozumiem.

    >> OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-)
    >
    > Sam nie wiem, jakbyś kupił 10000K to byś w tydzień później wrócił do
    > halogenu :) A najpóźniej po pierwszej deszczowej nocy :)

    :-) Ale kupię 4300K lub 6000K, bo widzę że 4300K niepopularne na eBay.


  • 104. Data: 2010-11-23 20:49:21
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    news:ich3bl$mou$1@news.onet.pl...
    > *Pszemol* w wiadomości news:icg9rv.55g.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    >> "Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
    >> news:icgrag$2280$1@newsread1.aster.pl...
    >>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    >>> news:icej2n.8ho.0@poczta.onet.pl...
    >>>> Jaki tam masz kolor tego HIDa? Wygląda na ładnie biały... 6500K?
    >>>> 10000K?
    >>> 4300k - mnie interesuje światło i nie rzucanie się w oczy, stąd taki
    >>> wybór
    >> Wystarczająco białe jak na mój gust. Nie będę więc cudował z 10000K.
    >
    > To teraz możesz zauważyć co warte są opisy HID na aukcjach i jaką wartość
    > maja zdjęcia poglądowe. Z aukcji wytypowałeś 10000K, realnie 4300K Ci
    > odpowiada...
    > Widzisz już jak jest robiona oferta na to coś i do kogo jest adresowana.

    Wciąż nie wiem które zdjęcia lepiej oddadzą kolor - wszystko zależy
    przecież od konkretnego aparatu i równowagi bieli w nim ustawionej.
    Przekonywującym argumentem jest fakt, że w fabrycznie montownaych
    HIDach montuje się 4300K, więc wszytko 6000K i wyżej będzie ciut
    bardziej niebieskie. Ale to nic, różnice między 4300 i 6000 są minimalne.


  • 105. Data: 2010-11-23 20:57:14
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote in message
    news:ich3kt$ntt$1@news.onet.pl...
    >> Bo Wy mówicie o konwersji w której ktoś sobie wymienia
    >> halogena podwójnego, takiego co ma dwa druciki wolframowe
    >> w jednej bańce szklanej na HIDa. Wtedy są nieuchronnie problemy,
    >> bo HID nie będzie miał tego maskującego lusterka z boku bańki.
    >>
    >> Taka żarówka co ma dwa druciki, jeden dla długich a drugi dla
    >> mijania polega na tej blaszce, lusterku na bańce szklanej do
    >> formowania wiązki mijania. Reflektor bowiem daje wiązkę "długich".
    >>
    >> Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
    >> To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!
    >> Mam dwa osobne reflektory w swoich lampach: jeden do drogowych
    >> a drugi do mijania. Dwie osobne żarówki po obu stronach auta.
    >>
    >> A więc nie polegamy na tym lusterku którego nie ma w żarówce HB4.
    >> I tutaj konwersja na HIDa powinna dać dużo lepsze rezultaty.
    >> Tak myśle...
    >
    > A ok, ciekawe jak w takiej lampie jest zorganizowane
    > wlasnie rozlozenie swiatla. Ale to sobie z ciekawosci poszukam.

    No z całą pewnością reflektor do żarówki dwuwłóknowej
    będzie inny niż dwa osobne reflektory do osobnych żarówek
    dedykowanych osobno do długich i mijania. Ale od początku
    mówię o konwersji w aucie które ma żarówkę HB4, czyli taką
    dedykowaną tylko do świateł mijania, z pojedynczym włóknem.

    > W sumie w US to tez takiego wielkiego problemu niema bo tam
    > sa swiatla symetryczne, nie tak jak w europie.

    Niesymetryczność będzie załatwiona za pomocą innych reflektorów!
    Żarówki przecież masz te same po lewej i prawej stronie :-)

    Różnic pomiędzy USA i Europą nie powinno być żadnych w takiej
    konwersji gdy w grę wchodzi oryginalna żarówka pojedyncza HB4/9006.


  • 106. Data: 2010-11-23 21:07:04
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>


    "Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
    news:icenb4$19b4$1@newsread1.aster.pl...

    >> Pierwszy z brzegu przykład:
    >> <cite>
    >> Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym który
    >> pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.
    >
    > ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym chyba
    > nie podyskutujesz. Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a
    > nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.

    Piszesz tak, jakbys nie jezdzil po Polsce. Wiekszosc samochodow z
    klasycznymi reflektorami ma pokretlo ustawiania swiatel. I prawie nikt z
    tego nie korzysta.

    --
    Axel


  • 107. Data: 2010-11-23 21:08:46
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 23 Nov 2010 21:07:04 +0100 osobnik zwany Axel wystukał:

    > "Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
    > news:icenb4$19b4$1@newsread1.aster.pl...
    >
    >>> Pierwszy z brzegu przykład:
    >>> <cite>
    >>> Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym
    >>> który pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.
    >>
    >> ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym
    >> chyba nie podyskutujesz. Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na
    >> bieżąco a nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.
    >
    > Piszesz tak, jakbys nie jezdzil po Polsce. Wiekszosc samochodow z
    > klasycznymi reflektorami ma pokretlo ustawiania swiatel. I prawie nikt z
    > tego nie korzysta.

    jak nie jak tak. ustawiają najwyżej jak się da, żeby lepiej widzieć :)



    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 108. Data: 2010-11-23 21:57:45
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>


    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:icgcbl.880.0@poczta.onet.pl...


    > Czyli nie ma powodu aby nie działało to dobrze w lampie przewidzianą
    > na pojedynczą żarówkę halogenową, taką bez lusterka z boku włókna...

    do HB4 kupujesz xenona Hb4 i nie wymaga on przeróbek. Natomiast dobrze jest
    jak
    reflektor ma konstrukcyjnie osłonkę

    Zerknij jak wyglada fabryczny xenon FF - ma osłonę wokół żarówki
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16557.Xenon.D2R.re
    flektor.bez.soczewki
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16195.Xenony.w.Vol
    vo.S40

    mój FF przewidziany fabrycznie na halogen też to ma
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17357.Reflektor.gl
    adkoszybowy

    Ale w niektórych samochodach tego moze nie byc, wtedy jest ryzyko większego
    oślepiania. Nie robiłem jednak doświadczeń ze zdejmowaniem tego daszka więc
    nie wiem jakie są efekty

    > Czyli nie ma powodu aby nie działało to dobrze w lampie przewidzianą

    Jeśli halogen HB4 troche oślepiał (wiązki błądzące) do xenon będzie oślepiał
    proporcjonalnie mocniej. Poniżej porównanie:
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17311.zolty.haloge
    n.bialy.xenon




  • 109. Data: 2010-11-23 22:04:48
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-23 16:44, Pszemol pisze:

    > Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
    > To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!

    Tak, ale geometria reflektora zakłada że włókno tego wolframu generujące
    światło jest spiralą która daje świecący walec o dokładnie zadanej
    długości i średnicy.

    AFAIK palnik ksenonowy nie jest w stanie utrzymać tych parametrów źródła
    światła i w przypadku palnika światło pochodzi z dużo większej objętości
    (w przybliżeniu to objętość tej okrągłej bańki znajdującej się wewnątrz
    szklanej obudowy)

    Efekty są takie że granica światła i cienia się rozmywa.

    Widziałem już takie reflektory, co prawda pewnie oryginalnie były to
    bardziej popularne H7, ale zasada ta sama.

    Jeżeli chodzi o ksenony do żarówek dwużarnikowych (np. H4), no to w
    ogóle lipa, bo traci się też możliwość użycia świateł drogowych.


  • 110. Data: 2010-11-23 22:10:03
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > O właśnie - nie podyskutuję, ponieważ tak uważasz i już. Niestety uważam
    > wręcz przeciwnie i nawet podoba mi się podejście producentów, którzy
    > eliminują możliwość korekty wysokości świateł (czy jak to zwał).

    Gloryfikowanie ręcznej regulacji reflektorów to jakaś bzdura, to mi
    przypomina brednie powtarzane przez niektórych o tym, jakoby ABS w
    typowych sytuacjach drogowych wydłużał drogę hamowania.

    --
    ignorance is bliss

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: