-
101. Data: 2010-11-23 20:11:16
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:icg2bh.81k.0@poczta.onet.pl...
> "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl> wrote in message
> news:icfvhv$rbh$1@news.onet.pl...
>>> Skąd pewność że to właśnie przeróbka na HIDa?
>>>
>> Widac z daleka, jak jest zwykla zarowka nawet zle ustawiona to nie
>> jebie tak po oczach.
>>
>> A akurat w PL jest to bardzo popularne, aczkolwiek widze ze w duzych
>> aglomeracjach sie chyba za to wzieli bo jakos ilosc tego pospadala.
>>
>> Ja nie wiem jak to dokladnie jest, ale te przerobki co sa w PL (bo Ty
>> piszesz o US) to poprostu nie maja odciecia, swieci toto cala
>> powierzchnia lampy, dlatego widac z daleka bo wyglada to tak jakby jechac
>> na "dlugich"
>> Poprostu w takich starych lampach byla ukierunkowania wiazka, po
>> zamontowaniu takiego czegos taniego swieci to gora, dolem, wszedzie gdzie
>> sie da.
>>
>> I w zasadzie wiekszosci sie o to rozchodzi.
>
> Bo Wy mówicie o konwersji w której ktoś sobie wymienia
> halogena podwójnego, takiego co ma dwa druciki wolframowe
> w jednej bańce szklanej na HIDa. Wtedy są nieuchronnie problemy,
> bo HID nie będzie miał tego maskującego lusterka z boku bańki.
>
> Taka żarówka co ma dwa druciki, jeden dla długich a drugi dla
> mijania polega na tej blaszce, lusterku na bańce szklanej do
> formowania wiązki mijania. Reflektor bowiem daje wiązkę "długich".
>
> Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
> To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!
> Mam dwa osobne reflektory w swoich lampach: jeden do drogowych
> a drugi do mijania. Dwie osobne żarówki po obu stronach auta.
>
> A więc nie polegamy na tym lusterku którego nie ma w żarówce HB4.
> I tutaj konwersja na HIDa powinna dać dużo lepsze rezultaty.
> Tak myśle...
A ok, ciekawe jak w takiej lampie jest zorganizowane wlasnie rozlozenie
swiatla. Ale to sobie z ciekawosci poszukam.
W sumie w US to tez takiego wielkiego problemu niema bo tam sa swiatla
symetryczne, nie tak jak w europie.
PZDr
Adam
-
102. Data: 2010-11-23 20:15:40
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*Arbiter* w wiadomości news:icgrsm$2l79$1@newsread1.aster.pl napisał(a):
> Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> news:icfsj3$hv4$1@news.onet.pl...
>> Ja bym użył żarówek typu premium, efekty Cie zaskoczą :)
> Premium są ok, ale płacisz dużo, poprawa nieduża (około 10%) i zużywają
> się szybko
Ale można mieć barwe światła jak w xenonie :)
> Komplet Hb4 Philipsa +80% to około 100PLN a za 150 kupujesz xenony
> których palniki wytrzymają dłużej a przetwornice zależnei od szczęścia
> dłużej lub krócej
Relacje cenowe niestety nie są fajne :/
Pozdr
-
103. Data: 2010-11-23 20:47:13
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
news:ich2pf$kkc$1@news.onet.pl...
> *Pszemol* w wiadomości news:icg1n6.chs.0@poczta.onet.pl napisał(a):
>> "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
>> news:icfs89$gsb$1@news.onet.pl...
>>> Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana
>>> soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub
>>> wymiany).
>> Mnie to zupełnie nie dotyczy, nie wiem po co o tym wspominasz w ogóle.
>> Nie jest to tematem dyskusji.
>
> Skarżysz się na słabe światła, po prostu wspominam że większość takich
> przeróbek to żałośny sposób radzenia sobie z zapuszczonymi lampami.
> Temat ściśle związany ze zjawiskiem montowania HID, nawet jeśli okaże
> się, że Ciebie przypadkiem nie dotyczy...
Rozumiem.
>> OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-)
>
> Sam nie wiem, jakbyś kupił 10000K to byś w tydzień później wrócił do
> halogenu :) A najpóźniej po pierwszej deszczowej nocy :)
:-) Ale kupię 4300K lub 6000K, bo widzę że 4300K niepopularne na eBay.
-
104. Data: 2010-11-23 20:49:21
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
news:ich3bl$mou$1@news.onet.pl...
> *Pszemol* w wiadomości news:icg9rv.55g.0@poczta.onet.pl napisał(a):
>> "Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
>> news:icgrag$2280$1@newsread1.aster.pl...
>>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>>> news:icej2n.8ho.0@poczta.onet.pl...
>>>> Jaki tam masz kolor tego HIDa? Wygląda na ładnie biały... 6500K?
>>>> 10000K?
>>> 4300k - mnie interesuje światło i nie rzucanie się w oczy, stąd taki
>>> wybór
>> Wystarczająco białe jak na mój gust. Nie będę więc cudował z 10000K.
>
> To teraz możesz zauważyć co warte są opisy HID na aukcjach i jaką wartość
> maja zdjęcia poglądowe. Z aukcji wytypowałeś 10000K, realnie 4300K Ci
> odpowiada...
> Widzisz już jak jest robiona oferta na to coś i do kogo jest adresowana.
Wciąż nie wiem które zdjęcia lepiej oddadzą kolor - wszystko zależy
przecież od konkretnego aparatu i równowagi bieli w nim ustawionej.
Przekonywującym argumentem jest fakt, że w fabrycznie montownaych
HIDach montuje się 4300K, więc wszytko 6000K i wyżej będzie ciut
bardziej niebieskie. Ale to nic, różnice między 4300 i 6000 są minimalne.
-
105. Data: 2010-11-23 20:57:14
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote in message
news:ich3kt$ntt$1@news.onet.pl...
>> Bo Wy mówicie o konwersji w której ktoś sobie wymienia
>> halogena podwójnego, takiego co ma dwa druciki wolframowe
>> w jednej bańce szklanej na HIDa. Wtedy są nieuchronnie problemy,
>> bo HID nie będzie miał tego maskującego lusterka z boku bańki.
>>
>> Taka żarówka co ma dwa druciki, jeden dla długich a drugi dla
>> mijania polega na tej blaszce, lusterku na bańce szklanej do
>> formowania wiązki mijania. Reflektor bowiem daje wiązkę "długich".
>>
>> Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
>> To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!
>> Mam dwa osobne reflektory w swoich lampach: jeden do drogowych
>> a drugi do mijania. Dwie osobne żarówki po obu stronach auta.
>>
>> A więc nie polegamy na tym lusterku którego nie ma w żarówce HB4.
>> I tutaj konwersja na HIDa powinna dać dużo lepsze rezultaty.
>> Tak myśle...
>
> A ok, ciekawe jak w takiej lampie jest zorganizowane
> wlasnie rozlozenie swiatla. Ale to sobie z ciekawosci poszukam.
No z całą pewnością reflektor do żarówki dwuwłóknowej
będzie inny niż dwa osobne reflektory do osobnych żarówek
dedykowanych osobno do długich i mijania. Ale od początku
mówię o konwersji w aucie które ma żarówkę HB4, czyli taką
dedykowaną tylko do świateł mijania, z pojedynczym włóknem.
> W sumie w US to tez takiego wielkiego problemu niema bo tam
> sa swiatla symetryczne, nie tak jak w europie.
Niesymetryczność będzie załatwiona za pomocą innych reflektorów!
Żarówki przecież masz te same po lewej i prawej stronie :-)
Różnic pomiędzy USA i Europą nie powinno być żadnych w takiej
konwersji gdy w grę wchodzi oryginalna żarówka pojedyncza HB4/9006.
-
106. Data: 2010-11-23 21:07:04
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>
"Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
news:icenb4$19b4$1@newsread1.aster.pl...
>> Pierwszy z brzegu przykład:
>> <cite>
>> Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym który
>> pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.
>
> ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym chyba
> nie podyskutujesz. Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a
> nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.
Piszesz tak, jakbys nie jezdzil po Polsce. Wiekszosc samochodow z
klasycznymi reflektorami ma pokretlo ustawiania swiatel. I prawie nikt z
tego nie korzysta.
--
Axel
-
107. Data: 2010-11-23 21:08:46
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 23 Nov 2010 21:07:04 +0100 osobnik zwany Axel wystukał:
> "Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
> news:icenb4$19b4$1@newsread1.aster.pl...
>
>>> Pierwszy z brzegu przykład:
>>> <cite>
>>> Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym
>>> który pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.
>>
>> ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym
>> chyba nie podyskutujesz. Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na
>> bieżąco a nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.
>
> Piszesz tak, jakbys nie jezdzil po Polsce. Wiekszosc samochodow z
> klasycznymi reflektorami ma pokretlo ustawiania swiatel. I prawie nikt z
> tego nie korzysta.
jak nie jak tak. ustawiają najwyżej jak się da, żeby lepiej widzieć :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
108. Data: 2010-11-23 21:57:45
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:icgcbl.880.0@poczta.onet.pl...
> Czyli nie ma powodu aby nie działało to dobrze w lampie przewidzianą
> na pojedynczą żarówkę halogenową, taką bez lusterka z boku włókna...
do HB4 kupujesz xenona Hb4 i nie wymaga on przeróbek. Natomiast dobrze jest
jak
reflektor ma konstrukcyjnie osłonkę
Zerknij jak wyglada fabryczny xenon FF - ma osłonę wokół żarówki
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16557.Xenon.D2R.re
flektor.bez.soczewki
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16195.Xenony.w.Vol
vo.S40
mój FF przewidziany fabrycznie na halogen też to ma
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17357.Reflektor.gl
adkoszybowy
Ale w niektórych samochodach tego moze nie byc, wtedy jest ryzyko większego
oślepiania. Nie robiłem jednak doświadczeń ze zdejmowaniem tego daszka więc
nie wiem jakie są efekty
> Czyli nie ma powodu aby nie działało to dobrze w lampie przewidzianą
Jeśli halogen HB4 troche oślepiał (wiązki błądzące) do xenon będzie oślepiał
proporcjonalnie mocniej. Poniżej porównanie:
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17311.zolty.haloge
n.bialy.xenon
-
109. Data: 2010-11-23 22:04:48
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-11-23 16:44, Pszemol pisze:
> Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
> To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!
Tak, ale geometria reflektora zakłada że włókno tego wolframu generujące
światło jest spiralą która daje świecący walec o dokładnie zadanej
długości i średnicy.
AFAIK palnik ksenonowy nie jest w stanie utrzymać tych parametrów źródła
światła i w przypadku palnika światło pochodzi z dużo większej objętości
(w przybliżeniu to objętość tej okrągłej bańki znajdującej się wewnątrz
szklanej obudowy)
Efekty są takie że granica światła i cienia się rozmywa.
Widziałem już takie reflektory, co prawda pewnie oryginalnie były to
bardziej popularne H7, ale zasada ta sama.
Jeżeli chodzi o ksenony do żarówek dwużarnikowych (np. H4), no to w
ogóle lipa, bo traci się też możliwość użycia świateł drogowych.
-
110. Data: 2010-11-23 22:10:03
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: to <t...@a...xyz>
begin Artur Maśląg
> O właśnie - nie podyskutuję, ponieważ tak uważasz i już. Niestety uważam
> wręcz przeciwnie i nawet podoba mi się podejście producentów, którzy
> eliminują możliwość korekty wysokości świateł (czy jak to zwał).
Gloryfikowanie ręcznej regulacji reflektorów to jakaś bzdura, to mi
przypomina brednie powtarzane przez niektórych o tym, jakoby ABS w
typowych sytuacjach drogowych wydłużał drogę hamowania.
--
ignorance is bliss