-
1. Data: 2021-11-02 15:06:47
Temat: Konusowy gwint
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
Oś z przedniej piasty rowerowej ma niby gwint M10x1.
Nagwintowałem pręt fi 10 mm taką narzynką i nie można nakręcić konusów,
ani nakrętek, tych oryginalnych od piasty.
Skok gwintu jest mniejszy na 50 mm o pół zwoju. Tylko nie pamiętam w
którą stronę.
Średnica osi piasty ma 9,5 mm a moja po narzynce 9,9 mm.
Cóż to za gwint na tej osi?
Ślusarz doradził, aby przeciąć narzynkę. Nawet nie wiedziałem, że są
takowe do kupienia.
I tak z ciekawości poszukałem, aby dowiedzieć się w jakim zakresie można
to regulować.
https://www.otelo.pl/narzynki-przeciete-gwintu-prawe
go-szlifowane-hss-metryczne-nfe-74001/vadium-1500113
3/SF-ID-00040704/ref-4822.html
Ale się nie dowiedziałem.
"tolerancja średnicy roboczej 6 mm." Co to jest? Błąd, a może +/- 0,3 mm?
Robert
-
2. Data: 2021-11-02 17:04:50
Temat: Re: Konusowy gwint
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 2 Nov 2021 15:06:47 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> Oś z przedniej piasty rowerowej ma niby gwint M10x1.
> Nagwintowałem pręt fi 10 mm taką narzynką i nie można nakręcić konusów,
> ani nakrętek, tych oryginalnych od piasty.
>
> Skok gwintu jest mniejszy na 50 mm o pół zwoju. Tylko nie pamiętam w
> którą stronę.
>
> Średnica osi piasty ma 9,5 mm a moja po narzynce 9,9 mm.
> Cóż to za gwint na tej osi?
https://artykulytechniczne.pl/blog/gwinty-rowerowe-c
harakterystyka/
czyzby BSC 3/8 26 ?
> Ślusarz doradził, aby przeciąć narzynkę. Nawet nie wiedziałem, że są
> takowe do kupienia.
> I tak z ciekawości poszukałem, aby dowiedzieć się w jakim zakresie można
> to regulować.
> https://www.otelo.pl/narzynki-przeciete-gwintu-prawe
go-szlifowane-hss-metryczne-nfe-74001/vadium-1500113
3/SF-ID-00040704/ref-4822.html
Wow.
J.
-
3. Data: 2021-11-02 17:49:20
Temat: Re: Konusowy gwint
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2021-11-02 o 17:04, J.F pisze:
> czyzby BSC 3/8 26 ?
Na to wychodzi. Ale przetnę swoją, bo ceny dosyć wysokie tych narzynek
calowych.
Robert
-
4. Data: 2021-11-02 18:12:58
Temat: Re: Konusowy gwint
Od: PeJot <P...@n...pl>
W dniu 2021-11-02 o 15:06, Robert Wańkowski pisze:
> Oś z przedniej piasty rowerowej ma niby gwint M10x1.
Przedniej ? Nigdy. Tylnej - u Shimano M10x1. Zdarzają się i inne rozmiary.
> Nagwintowałem pręt fi 10 mm taką narzynką i nie można nakręcić konusów,
> ani nakrętek, tych oryginalnych od piasty.
>
> Skok gwintu jest mniejszy na 50 mm o pół zwoju. Tylko nie pamiętam w
> którą stronę.
>
> Średnica osi piasty ma 9,5 mm a moja po narzynce 9,9 mm.
> Cóż to za gwint na tej osi?
To jakiś dziwoląg, zwykle średnica przedniej osi to 9 mm.
> "tolerancja średnicy roboczej 6 mm." Co to jest? Błąd, a może +/- 0,3 mm?
A w ogóle to co kombinujesz ? Nie podbierzesz gotowej osi ze
zdezelowanej piasty ?
W ogóle dla mnie klasyczna konstrukcja piast rowerowych to wielki
badziew. Bieżnie w korpusie ot tak sobie wbite, a konusy osadzone na
gwincie osi z tolerancją jak zawiasy w stodole.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
-
5. Data: 2021-11-02 19:18:56
Temat: Re: Konusowy gwint
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2021-11-02 o 18:12, PeJot pisze:
> A w ogóle to co kombinujesz ?
Akurat teraz to nie ja, a syn. Silnik chyba jego nazwa to
turboodrzutowy? Czyli rura, trzy wentylatory na osi, dysza od
opryskiwacza, paliwo i ma się kręcić.
https://youtu.be/MuUTSpus2i0
Skoro już się wyjaśniło, że to gwint BSC 3/8 26 TPI, to może mi
rozjaśnicie, bo zapytał mnie dlaczego wyrzut spalin jest w kierunku
dyszy, skoro rozprężenia spalanego paliwa jest pomiędzy wentylatorami.
Tak intuicyjnie równie dobrze może dmuchać ku przodowi.
Robert
-
6. Data: 2021-11-03 08:12:51
Temat: Re: Konusowy gwint
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 2 Nov 2021 19:18:56 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> W dniu 2021-11-02 o 18:12, PeJot pisze:
> > A w ogóle to co kombinujesz ?
>
> Akurat teraz to nie ja, a syn. Silnik chyba jego nazwa to
> turboodrzutowy? Czyli rura, trzy wentylatory na osi, dysza od
> opryskiwacza, paliwo i ma się kręcić.
> https://youtu.be/MuUTSpus2i0
Nie wiem czy to dobry pomysl na rowerowych czesciach robic.
Predkosci i chlodzenie.
Poza tym wydaje mi sie, ze konstrukcja musi byc bardziej
skomplikowana, ale moze i taka zadziala.
Czy po sprezarce temperatura powietrza nie powinna byc na tyle wysoka,
aby paliwo sie palilo? Benzyna co prawda latwo sie zapala.
J.
-
7. Data: 2021-11-03 13:25:19
Temat: Re: Konusowy gwint
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2021-11-03 o 08:12, J.F pisze:
> Nie wiem czy to dobry pomysl na rowerowych czesciach robic.
> Predkosci i chlodzenie.
To ma się tylko uruchomić choć na chwilę. Raczej chodzi tu (mnie) o to,
aby zobaczył, że to nie takie proste. Często słyszę, że wystarczy tylko
uciąć... No i ciął gumówką rurę, gwintował wspomniany pręt, itp... :-)
Robert
-
8. Data: 2021-11-03 13:37:30
Temat: Re: Konusowy gwint
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:61827fa7$0$528$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2021-11-03 o 08:12, J.F pisze:
> > Nie wiem czy to dobry pomysl na rowerowych czesciach robic.
> > Predkosci i chlodzenie.
>To ma się tylko uruchomić choć na chwilę. Raczej chodzi tu (mnie) o
>to, aby zobaczył, że to nie takie proste. Często słyszę, że wystarczy
>tylko uciąć... No i ciął gumówką rurę, gwintował wspomniany pręt,
>itp... :-)
Gdzies widzialem wersje na turbosprezarce z samochodu.
No ale to raczej niewasciwe, bo pomysli, ze to takie proste :-)
Gdzies na YT sa filmy, jak prawdziwy lotniczy silnik wyglada,
ale sa tez tez filmy do modelarskiego - dzialajacego.
J.
-
9. Data: 2021-11-04 01:37:30
Temat: Re: Konusowy gwint
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2021-11-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:61827fa7$0$528$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2021-11-03 o 08:12, J.F pisze:
>> > Nie wiem czy to dobry pomysl na rowerowych czesciach robic.
>> > Predkosci i chlodzenie.
>>To ma się tylko uruchomić choć na chwilę. Raczej chodzi tu (mnie) o
>>to, aby zobaczył, że to nie takie proste. Często słyszę, że wystarczy
>>tylko uciąć... No i ciął gumówką rurę, gwintował wspomniany pręt,
>>itp... :-)
>
> Gdzies widzialem wersje na turbosprezarce z samochodu.
>
> No ale to raczej niewasciwe, bo pomysli, ze to takie proste :-)
>
> Gdzies na YT sa filmy, jak prawdziwy lotniczy silnik wyglada,
> ale sa tez tez filmy do modelarskiego - dzialajacego.
Długi, ale dobrze się ogląda.
https://youtu.be/dYFYZ-g7fzA?t=0
--
Marcin
-
10. Data: 2021-11-04 11:16:43
Temat: Re: Konusowy gwint
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 3 Nov 2021 13:37:30 +0100, J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:61827fa7$0$528$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2021-11-03 o 08:12, J.F pisze:
>>> Nie wiem czy to dobry pomysl na rowerowych czesciach robic.
>>> Predkosci i chlodzenie.
>>To ma się tylko uruchomić choć na chwilę. Raczej chodzi tu (mnie) o
>>to, aby zobaczył, że to nie takie proste. Często słyszę, że wystarczy
>>tylko uciąć... No i ciął gumówką rurę, gwintował wspomniany pręt,
>>itp... :-)
>
> Gdzies widzialem wersje na turbosprezarce z samochodu.
>
> No ale to raczej niewasciwe, bo pomysli, ze to takie proste :-)
>
> (...)
Silniki pulsacujne jeszcze prostsze. Strumieniowe jeszcze bardziej proste.
Można go zrobić z puszki po piwie ;)
--
Pozdrawiam.
Adam