eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKontroler panelu słonecznegoRe: Kontroler panelu słonecznego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kontroler panelu słonecznego
    Date: Thu, 27 Dec 2018 17:32:57 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <4...@t...no1>
    References: <8...@t...no1>
    <4545491741$20181215230125@squadack.com>
    <1...@t...no1>
    <eidagllt2etm$.1lvigkgplv61f$.dlg@40tude.net>
    <f...@t...no1>
    <1...@4...net>
    <2...@t...no1>
    <5c1cf7a1$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@t...no1>
    <5c1f9974$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 27 Dec 2018 17:32:57 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="696";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.4.2-20171224 ("Lochhead") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
    Cancel-Lock: sha1:Xy7/AmMgzFeovkJnTZdnfm0oLRE=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:739199
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>> Obnizyli napiecie, bo widac sam akumulator bral za duzo (w czasie
    >>> jazdy).
    >
    >>Tzn. obniżyli w nowych samochodach napięcie ładowania?
    >
    > tak.
    > W starszych juz 14.4V nie zobaczysz,

    W sumie słusznie. W motorze skacze mi nawet do 14.8 V. Nie wiem jak to
    wpływa na akumulator, ale co parę sezonów muszę zmieniać...

    > w nowszych ponoc komputer ambitniej rzadzi - potrafi zwiekszyc
    > napiecie po rozruchu, a zmniejszyc po naladowaniu.

    I w sumie tak powinno być, a nie tak jak normalnie, "na pałę". Z drugiej
    strony samochody "na pałę" jeżdżą na jednym akumulatorze latami, więc po
    co poprawiać coś, co działa? :)

    >>No właśnie... regulator ogranicza im to napięcie. Jakby dostały np.
    >>18 V
    >>ze słabego źródła, to na początku napięcie w tym źródle by klęknęło i
    >>nie
    >>przekroczyło tych 13.5 - 14.5 V, ale jakby się akumulator
    >>naładował...
    >
    > Na razie to mowimy czy lepsze 14.4, 14.0 czy 13.8 V.

    Pytanie jeszcze pod jakim względem lepsze -- czy szybkiego naładowania
    (wtedy większe, bo więcej prądu wejdzie), czy zużycia akumulatora (tu
    obstawiałbym, że mniejsze, ale tak naprawdę nie wiem).

    >>No właśnie nadal nie :) Co przeszkadza żeby przyłożyć do akumulatora
    >>maksymalnie 13.8 V?
    >
    > Pytanie, czy sie zdazy naladowac przez tych pare godzin sloneczka.
    > Bo moze jednak trzeba 14.0V, aby prad podskoczyl ponad 300mA :-)

    Właśnie pytanie czy nawet delikatnie nienaładowany akumulator samochodowy
    nie weźmie tych 300 mA i przy 13.8 V. To przecież ułamek pojemności (dla
    45 Ah zaledwie 0,67%).

    --
    https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: