  • 31. Data: 2015-02-27 08:18:33
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Feb 2015 00:03:40 +0100, PlaMa napisał(a):

    > Subskrypcje premium? Wielce nieprawdopodobne.

    Nie wiem jak to maja zorganizowane, ale tak na chlopski rozum -
    zapisalem sie, wysyla trzecia firma. Potem wypowiadam umowe ... ale ta
    trzecia firma nic o tym nie wie, sle dalej.
    Numer jest niedostepny, sms nie dochodzi ... ale dobra informatyczna
    tradycja nakazuje wyslac ponownie :-)

    Moze maja stosowny komunikat i informuja sie na biezaco, moze
    wystarcza tych pare miesiecy niedostepnosci i wylaczaja, ale wyjatkowo
    numer szybko wrocil do puli ...

    > i tu bym szukał winowajców.

    No ale tez kolega chyba wie co z karta robil.

    > Przerażająco możliwe w dobie androidów, windowsów i iosów

    Tylko ze tu byl modem. Bardzo sprytny wirus na peceta ?

    > W umowie do czego? Telefonu? Wątpię. Jakiś trzecich serwisów? Musiałbyś
    > potwierdzić autentyczność numeru.

    No, do serwisow operatora to akurat norma i nic nie potwierdzasz,
    wystarczy podpis pod umowa ... a w przypadku prepaid to chyba zakup
    startera :-)

    Do serwisow trzecich chyba jeszcze nie bylo ... ale czemu nie ?

    J.

  • 32. Data: 2015-02-27 08:21:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-27 o 08:03, Marek pisze:
> [...]
    agania-kasy-za-uslugi-premium/

    > Co to znaczy przez tylko "kliknięcie", bez podawania nr telefonu?

    Nie przeczytałeś artykułu w linku, prawda?

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2015-02-27 09:03:23
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 27 Feb 2015 08:14:24 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:

    agania-kasy-za-uslugi-premium/

    >To już blisko wprowadzenia akceptacji usługi przez brak sprzeciwu. Bo
    >dlaczego nie..To będzie dopiero szał. Będzie wysłany sms, że "usługa
    >została aktywowana, Jeśli się nie zgadzasz możesz ja wyłączyć
    >wysyłając sms na nr....". Przynajmniej skończą się żenujące podchody
    >typu "lokalizacja telefonu" :).

    No tak, wystarczy korzystać w kompie i nieświadomie kliknąć w jakiś
    link czy reklamę i mamy subskrypcje.
    Z drugiej strony większość programów do obsługi mobilnego netu typu
    top_netinfo ma opcje wysyłania i odbierania smsów, jak przychodzi sms
    dostaje się powiadomienie o nowym sms.
    Tyle że taki sms o aktywacji usługi może nigdy nie nadejść.
    Otwarte pozostaje pytanie czy jeśli ktoś wcześniej miał jakieś
    subskrypcje, potem karta została zdezaktywowana za na przykład
    przekroczenie ważności konta i numer wraca za ileś czasu znowu do
    obiegu w formie startera, ktoś go kupuje i aktywuje to dostaje w
    prezencie te subskrypcje?
    Moim zdaniem tak, bo przecież te firmy w których jest subskrypcja same
    numeru nie usuną ze swojej bazy.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2015-02-27 10:13:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Feb 2015 08:21:17 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nie przeczytałeś artykułu w linku, prawda?

    Oczywiście, że przeczytałem, stąd moje wątpliwości. Coś mi umknęło?

    --
    Marek

  • 35. Data: 2015-02-27 10:16:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nie przeczytałeś artykułu w linku, prawda?

    Cytat:

    "Nowa metoda aktywacji subskrypcji polega jedynie na kliknięciu w
    odpowiedni link na stronie. I nic więcej. "

    Skoro "nic więcej" to co?

    --
    Marek

  • 36. Data: 2015-02-27 10:20:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Feb 2015 09:03:23 +0100, dizel <x...@x...xx> wrote:
    > No tak, wystarczy korzystać w kompie i nieświadomie kliknąć w jakiś
    > link czy reklamę i mamy subskrypcje.

    Co to znaczy "nieświadomie kliknąć w link"? Przez sen? W zamroczeniu
    alkoholowym?
    Jak nieświadome (lub świadome) kliknięcie w link bez wpisania nr
    telefonu może uaktywnić subskrypcję? :-)

    --
    Marek

  • 37. Data: 2015-02-27 10:33:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-27 o 10:16, Marek pisze:

    > Cytat:
    >
    > "Nowa metoda aktywacji subskrypcji polega jedynie na kliknięciu w
    > odpowiedni link na stronie. I nic więcej. "
    >
    > Skoro "nic więcej" to co?

    Generalnie już w szkole uczą, że tekst się czyta od początku do końca.
    Ale rozumiem - społeczeństwo obrazkowe, czytanie gryzie, więc się patrzy
    na niektóre zdania a potem z dumą twierdzi "czytałem" :)

    Specjalnie dla ciebie:

    "W przypadku, gdy korzystamy z routera WIFI to nr karty internetowej
    identyfikuje się na stronie i to na nim będzie aktywna usługa, a tam
    zazwyczaj nie czytamy co chwilę SMSów"

    Dalej szczegółowo wyjaśniono to w komentarzach.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2015-02-27 12:16:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Feb 2015 10:33:31 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    patrzy
    > na niektóre zdania a potem z dumą twierdzi "czytałem" :)

    Tak sobie to tłumacz, za przeproszeniem, łechtając swoje ego.
    W związku ze swoimi obowiązkami dziennie muszę czytać tyle, że nie
    zawsze mam cierpliwość i siły aby poświęcić więcej czasu na teksty
    "rozrywkowe", szczególnie takie, w których autor nie jest w stanie
    krótko i zwięzłowato w żołnierskich słowach wyrazić swoich myśli.
    Stąd wybacz, ale tak, zdaża mi się czasem czegoś niedoczytać.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2015-02-27 14:58:38
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    W dniu 2015-02-27 o 10:20, Marek napisaL:

    > Co to znaczy "nieświadomie kliknąć w link"? Przez sen? W zamroczeniu
    > alkoholowym?
    > Jak nieświadome (lub świadome) kliknięcie w link bez wpisania nr
    > telefonu może uaktywnić subskrypcję? :-)

    Na stronie www klikniesz niewinną reklamę. Czegokolwiek. To wystarczy.

    --
    Hinek

  • 40. Data: 2015-02-27 15:19:54
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2015 07:32:26 +0100, dizel wrote:
    > Tak? A to przeczytaj to:
    > http://www.wykop.pl/artykul/2294820/nowe-metody-wyci
    agania-kasy-za-uslugi-premium/

    A można gdzieś poczytać coś więcej na ten temat, co nie jest cytowaniem
    tego artykułu albo powoływaniem się na niego?

    Bo góglanie za ,,WAP Opt-in'' daję linki generalnie do jednego tekstu.
    Co jak dla mnie śmierdzi.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns