  • 1. Data: 2017-03-12 11:35:49
    Temat: Konkurent esp8266
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Realtek RTL8710, na rynku już ponad pół roku - znacznie mocniejszy procesor,
    więcej pamięci, moduły tańsze. Oczywiście trzeba poczekać aż się dorobi
    więcej dokumentacji po angielsku i software dopracują bo nie wierze by
    wszystko grało do początku.

    np
    http://hackaday.com/2016/07/28/new-chip-alert-rtl871
    0-a-cheaper-esp8266-competitor/

  • 2. Data: 2017-03-12 12:16:56
    Temat: Re: Konkurent esp8266
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    już to kurwa widzę,
    będzie tak jak z rtl8186
    warczakowi dali, a reszta się obeszła smaczkiem...

  • 3. Data: 2017-03-12 13:40:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Ghost pisze:
> [...]
    > procesor, więcej pamięci, moduły tańsze. Oczywiście trzeba poczekać aż
    > się dorobi więcej dokumentacji po angielsku i software dopracują bo nie

    Z tym certyfikatem FCC może być ciekawie, na stronie FCC wyszukiwarka
    nie działa to nie dałem rady sprawdzić.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2017-03-12 19:55:48
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 12/03/2017 10:35, Ghost wrote:
> [...]
    > procesor, więcej pamięci, moduły tańsze. Oczywiście trzeba poczekać aż
    > się dorobi więcej dokumentacji po angielsku i software dopracują bo nie

    Mam gdzieś w klamotach ale jeszcze nie testowałem. Znacznie bardziej
    interesujące w tej chwili jest ESP32

    c.

    ---

  • 5. Data: 2017-03-12 20:21:46
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup

    0-a-cheaper-esp8266-competitor/

    >Mam gdzieś w klamotach ale jeszcze nie testowałem. Znacznie bardziej
    >interesujące w tej chwili jest ESP32

    Zupełnie inny pułap cenowy

  • 6. Data: 2017-03-13 11:09:11
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 12/03/2017 19:21, Ghost wrote:

    > Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup

    >>> http://hackaday.com/2016/07/28/new-chip-alert-rtl871
    0-a-cheaper-esp8266-competitor/

    > Zupełnie inny pułap cenowy

    To zależy ile sztuk potrzebujesz. przy jednej lub nawet 10 bym się nie
    zastanawiał - brał bym ESP32.
    RTL8710/11 już mają chyba rok lub dwa i dalej o nich cicho. SDK kuleje,
    dokumentacja beznadziejna, community słabe.

    SDK do ESP32 jest w zasadzie kompatybilne z ESP8266.

    c.

  • 7. Data: 2017-03-13 11:40:30
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.03.2017 um 19:55 schrieb Cezar:

    0-a-cheaper-esp8266-competitor/

    > Mam gdzieś w klamotach ale jeszcze nie testowałem. Znacznie bardziej
    > interesujące w tej chwili jest ESP32
    Ostatnio bawię się Orange Pi. Znaczy zacząłem, bo chwilowo nie mam zbyt
    dużo czasu. Ale jest on alternatywą dla ESP32. Tańszy, lepszy procesor i
    z Linuxem na pokładzie. Tylko trochę większy.

    Waldek

  • 8. Data: 2017-03-13 12:02:17
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 13/03/2017 10:40, Waldemar wrote:

> [...]
    > dużo czasu. Ale jest on alternatywą dla ESP32. Tańszy, lepszy procesor i
    > z Linuxem na pokładzie. Tylko trochę większy.

    Nie mieszajmy myślowo dwóch róznych systemów walutowych (jak to
    powiedział Ryszard Ochódzki). OrangePi i ESP32 to dwa, nieporównywalne
    urządzenia.

    c.

  • 9. Data: 2017-03-13 16:10:17
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup

> [...]
    0-a-cheaper-esp8266-competitor/

    >To zależy ile sztuk potrzebujesz. przy jednej lub nawet 10 bym się nie

    Dla jednej sztuki nie oplaca sie uczyc nowego sdk.

    >RTL8710/11 już mają chyba rok lub dwa i dalej o nich cicho. SDK kuleje,
    >dokumentacja beznadziejna, community słabe.

    Nie ma roku, a sytuacja jest analogiczna jak byla dla esp.

  • 10. Data: 2017-03-13 16:43:32
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 13/03/2017 15:10, Ghost wrote:

    > Nie ma roku, a sytuacja jest analogiczna jak byla dla esp.

    Dokumentacja do 8711 jest z 2015
    https://www.rtl8710forum.com/download/file.php?id=17
    &sid=e13e43c61afc384026db386094f31e95

    Przypuszczam ze 8710 byl jeszcze wczesniej.

    c.