  • 1. Data: 2014-08-18 00:15:55
    Temat: Kondensator - dielektryk?
    Od: l...@g...com

    Czlowiek cale zycie sie uczy i glupi umiera:)

    Rozne cuda widzialem, ale:
    po podlaczeniu miernik pokazuje 0,5 x wartosc nominalna
    czyli 50% tego co napisano na szpulce.

    Jako ze prototyp lutuje czasem lutownica, zmierzylem
    pojemnosc po podgrzaniu do 200-300 C, miernik pokazuje juz
    1,5 x wartosc nominalna, mostek wynik potwierdza.

    Doswiadzczenie no.2, nowy kondensator, miernik
    pokazuje 50% wartosci, po podlaczeniu zasilania
    do kondensatora wynik jak po podgrzaniu = 1-1,5 wartosci
    nominalnej.

    Po podgrzaniu lub wstepnej polaryzacji napieciem, pojemnosc
    kondensatora wynosi juz tyle ile powinna, to jakas nowosc?

    Jaki to dielektryk badz typ kondensatora?

  • 2. Data: 2014-08-18 11:07:04
    Temat: Re: Kondensator - dielektryk?
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 18.08.2014 o 00:15, l...@g...com pisze:
> [...]
    > kondensatora wynosi juz tyle ile powinna, to jakas nowosc?
    >
    > Jaki to dielektryk badz typ kondensatora?

    Dielektryk Y5V?

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 3. Data: 2014-08-18 12:04:08
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-18 11:07, Michał Smolnik pisze:

    > Dielektryk Y5V?
    To to takie g...o jest?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2014-08-18 15:11:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To to takie g...o jest?

    Jak to się zdarza bardzo często - coś za coś (albo duża pojemność albo dobra
    stabilność).
    Raczej nie należy stosować 0603 4.7uF jako C w generatorze RC :).
    P.G.

  • 5. Data: 2014-08-18 16:06:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    l...@g...com wrote:

    > Rozne cuda widzialem, ale:
    > po podlaczeniu miernik pokazuje 0,5 x wartosc nominalna
    > czyli 50% tego co napisano na szpulce.

    Na s.e.d. było wiele wątków dotyczących właściwości i sposobów
    niezwykle twórczego wykorzystania kondensatorów ceramicznych,
    nazywanych pieszczotliwie waraktorami ceramicznymi. :->

    Tylko tam pisali, że C(U) wykazuje dwukrotny spadek przy napięciu
    nominalnym, a Ty masz odwrotnie...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2014-08-18 16:53:12
    Od: l...@g...com

    użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Raczej nie należy stosować 0603 4.7uF jako C w generatorze RC :).
    >
    > P.G.

    Jak chodzi o wieksze gabarytowo, podobno naj, naj pod wzgledem
    stratnosci, trzymania parametrow, temperatury, czasu - sa te z
    dielektrykiem "Polysulphone" lub jeszcze lepiej "Polycarbonate".
    Tyle, ze w sklepie widzialem je raz, bodaj w elfie.

  • 7. Data: 2014-08-18 17:01:23
    Od: l...@g...com

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > Na s.e.d. było wiele wątków dotyczących właściwości i sposobów
    >
    > niezwykle twórczego wykorzystania kondensatorów ceramicznych,
    >
    > nazywanych pieszczotliwie waraktorami ceramicznymi. :->

    Jako ciekawostka, trafilem na http://www.dicks-website.eu/fetosc/enindex.htm
    a, ze sa tu osoby od "free energy" pozostaje zaprzac stos
    termoogniw do generatora pracujacego na 10-20mV i jazda:)

  • 8. Data: 2014-08-18 17:15:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello leming,

    Monday, August 18, 2014, 4:53:12 PM, you wrote:

> [...]
    > dielektrykiem "Polysulphone" lub jeszcze lepiej "Polycarbonate".
    > Tyle, ze w sklepie widzialem je raz, bodaj w elfie.

    Ale w oparciu o te materiały nie robi się kondensatorów o dużej
    pojemności.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2014-08-18 17:19:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    l...@g...com wrote:

    > Jako ciekawostka, trafilem na http://www.dicks-website.eu/fetosc/enindex.htm
    > a, ze sa tu osoby od "free energy" pozostaje zaprzac stos
    > termoogniw do generatora pracujacego na 10-20mV i jazda:)

    IMHO niepotrzebnie przekombinowuje z tym równoległym łączeniem JFETów.
    Wystarczyłby jeden w roli opisanej tam przetwornicy samowzbudnej
    i zasilanie z niej obwodu sterującego bramką uczciwego, nowoczesnego
    MOSFETa. Co najmniej kilka amperów sobie z termopary pociągnie.

    Ale fakt, JFETy i MOSFETy z kanałem zubożonym mają kilka interesujących
    zastosowań. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2014-08-18 17:32:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...@g...com wrote:

> [...]
    >i zasilanie z niej obwodu sterującego bramką uczciwego, nowoczesnego
    >MOSFETa. Co najmniej kilka amperów sobie z termopary pociągnie.

    Ale co prostsze do zrobienia ? :-)

    >Ale fakt, JFETy i MOSFETy z kanałem zubożonym mają kilka
    >interesujących zastosowań. :-)

    Sa gotowe scalaki
    http://www.linear.com/product/LTC3108
    http://www.linear.com/product/LTC3105