  • 41. Data: 2024-01-15 16:57:05
    Temat: Re: Koń co nie jedzie
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.01.2024 o 16:51, io pisze:

    > Ustalmy, oprogramowanie zasadniczo pozostaje własnością producenta a
    > użytkownik dostaje licencję na korzystanie z niego.

    To tak jakbyś napisał, że granat co wybuchł w pociągu, nie jest
    własnością pociągu :)

    > Pociągi po gwarancji
    > były to jak dla mnie powinny od razu zatrzymać się i niech użytkownik
    > sobie wgra co tam ma i chce, właśnie po to by nieserwisowane przez
    > producenta nie zagrażały bezpieczeństwu. Oczywiście umowy mogły coś
    > użytkownikowi gwarantować, ale jeszcze nikt tego nie podnosi.

    Sądzę, że nie rozumiesz tego zapisu:
    Art. 269

    § 1. Kto niszczy, uszkadza, usuwa lub zmienia dane informatyczne o
    szczególnym znaczeniu dla obronności kraju, bezpieczeństwa w
    komunikacji, funkcjonowania administracji rządowej, innego organu
    państwowego lub instytucji państwowej albo samorządu terytorialnego albo
    zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub
    przekazywanie takich danych, podlega karze pozbawienia wolności od 6
    miesięcy do lat 8.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 42. Data: 2024-01-15 16:58:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.01.2024 o 16:54, io pisze:

> [...]
    epstwa-przeciwko-14/63628,Niszczenie-danych-informat
    ycznych-art-269.html

    > Wcale.

    Bij się zatem z faktem, idę po czipsy :)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sabota%C5%BC

    CBDU.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 43. Data: 2024-01-15 17:25:21
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 15.01.2024 o 16:39, Marek pisze:
    > Właścicielem IP softu był Newag

    I miał obowiązek zadbać by działał zgodnie z zamówieniem.

    --
    SW3

  • 44. Data: 2024-01-15 17:29:46
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.01.2024 o 17:25, SW3 pisze:

    > I miał obowiązek zadbać by działał zgodnie z zamówieniem.

    Po gwarancji? Widziałeś w ogóle zamówienie? Może tam wszystko było o tym
    że można zablokować tylko nikomu nie chciało się zrozumieć.

  • 45. Data: 2024-01-15 18:24:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.01.2024 o 17:29, io pisze:

    > Po gwarancji? Widziałeś w ogóle zamówienie? Może tam wszystko było o tym
    > że można zablokować tylko nikomu nie chciało się zrozumieć.

    Wskaż mi zatem, że jeśli chodzi o licencję to nie jest ona "dożywotnia"
    w takich umowach i zapis w licencji, że po "gwarancji" ma prawo działać
    wadliwie z celowo ukrytym błędem.

    Przecież bredzisz.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 46. Data: 2024-01-15 18:29:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Wskaż mi zatem, że jeśli chodzi o licencję to nie jest ona "dożywotnia"
    > w takich umowach i zapis w licencji, że po "gwarancji" ma prawo działać
    > wadliwie z celowo ukrytym błędem.
    >
    > Przecież bredzisz.

    Ty mi wskaż.

  • 47. Data: 2024-01-15 18:32:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.01.2024 o 18:29, io pisze:

    > Ty mi wskaż.

    Już to zrobiłem :] Teraz jeszcze 'lecisz w kulki' :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 48. Data: 2024-01-15 19:08:55
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.01.2024 21:49, Marek wrote:

    > Np. Liczniki wydrukowanych kartek, coby unieruchomić bęben/drukarkę po
    > przekrocznym limicie. Albo zamiast licznika niedowymiarowany celowo
    > rezystor, który z czasem się upala.nakzujac wymienić jakiś diwajs. Ja
    > nie HP to inny Brother.

    Akurat rezystor nie był niedowymiarowany tylko celowo przepalany po
    określonym przebiegu.
    Ale tu nie ma tematu: w instrukcji było napisane ile ten bęben średnio
    wytrzymuje stron i tyle wytrzymywał.
    A ja wtedy miałem drukarkę OKI i co prawda świecił się komunikat "Wymień
    bęben", ale można sobie było drukować do zarżnięcia 3 razy tyle.

    --
    Mirek.

  • 49. Data: 2024-01-15 19:13:59
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.01.2024 15:25, Marek wrote:

    > Unieruchomienie produktów w celu wymuszenia przeprowadzenia procedury
    > serwisowej nie jest przestępstwem.

    Ale procedura serwisowa była przeprowadzona, a pociąg nadal nie ruszył.

    --
    Mirek.

  • 50. Data: 2024-01-15 19:19:26
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.01.2024 10:52, Marek wrote:

    > Unieruchomienie to nie "psucie" to tylko pewna narracja prawna, łatwa do
    > obrony w sądzie. Co zresztą czas pokaże, wątpię czy aby w ogóle dojdzie
    > do wyroku a raczej sprawa zakończy się ugodą.

    Nazywaj gówno jak chcesz. Dla mnie ta sprawa śmierdzi na kilometry.
    Newag od razu powinien podkulić ogon i szukać ugody.

    --
    Mirek.