  • 11. Data: 2013-11-07 18:43:42
    Temat: Re: Komunikacja z pendrive USB, pic32 a konkurencja
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Nov 2013 09:31:29 +0100, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > > http://www.microchip.com/forums/tm.aspx?
    high=&m=524271&mpage=1#524504

    > > --
    > > Marek
    > Ładny rysunek gość załączył.
    > Wiesz może z jakiego to analizatora?

    Nie wiem, age chyba kris w tym wątku o top pytał, może jest odpowiedź.

    > Tak czy inaczej problem jest szerszy. Opóźnienia są w wielu
    źródłach:
    > a) procedury zapisu/odczytu USB
    > b) overhead / stata czasu na obsługę zbędnego protokołu USB.

    Zrobiłem poprawkę zgodnie z uwagami Tsuneo, dodałem extra cache z
    czymś w rodzaju read-ahead i zadziałało, uzyskałem ponad 2x większy
    transfer, który mnie satysfakcjonuje. Nie widzę dalej potrzeby aby w
    to wnikać. Moim celem była implementacja mass storage i już. Bez
    wnikania jak to działa, pod warunkiem, że spełnia moje oczekiwania.
    Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda :).

    > Nie wiem, czy w trybie Bulk nie działałoby to lepiej.

    To jest w tym trybie, inaczej chyba msd nie działa.

    > c) mało pamięci RAM
    > d) pojęcie stosu -zupełnie nieadekwatne do naszych czasów.
    > Wynika moim zdaniem, tylko z braku RAM.
    > e) przekazywanie parametrów/ wzajemne wywoływanie procedór dla
    obsługi SD
    > itp.

    Ale co ty z tym SD cały czas, tu chodzi o usb. Obsługa SD (w trybie
    spi) jest tak banalna, że nawet sobie wyrażam ją zrobioną w asm,
    żaden cymes. Aczkolwiek nie sądzę że z powodu jej prostoty w ams
    będzie szybsza/mniejsza (co kto woli) niż w C.

    Na brak RAMu jeszcze nie narzekam: tcpip + ethernet + httpd (obsługa
    10 połączeń na raz) + telnetd z microshell + obsługa usb pendrive
    (doc root) z 4k cache + obsługa 1wire + obsługa rfm12b zajmuje 24 kB
    RAM (w tym jest 2k stosu i 1k sterty na malloc). Flasha zajmuje 127kB
    z 128kB w pic32mx250.
    Wiadomo, że raki mcu to jest taka popierdułka, jest pewnym
    kompromisem między wydajnoscią a zużyciem energii. Jakbym chciał
    szybki usb czy ethernet to postawilbym jakieś raspbbery pi i w ogóle
    pisaniem softu bym sobie głowy nie zwracał tylko użył gotowce.

> [...]
    chodzi tu
    > o wydajność matematyczną, tylko o szybkość przerzucania megabajtów
    > instrukcji, aby dwoma palcami powiększyć zdjęcie.
    > Dojdziemy do gigajtowych bibliotek wyświetlających ikonki (teraz
    widgety się
    > to chyba nazywa. Kiedyś ghosty czy sprites?) na 256-bitowych
    procesorach
    > zmultiplikowanych w postaci 2000 pinowego BGA (ups... też już nie
    pinowego,
    > tylko plackowego?), który mieści w sobie 64 rdzenie.
    > Lepiej już od razu ustalić, że PCB to będzie obudowa BGA, do której

    I co z tego że gigabajty? Rozwiązanie ma się dobrze sprzedać, nie
    ważne ile gigabajtów ma przerzucać. Jeśli będzie popyt na 12
    rdzeniowe smartfony z dwu gigabajtowymi ikonkami to będzie to
    produkowane i producent nie będzie się naprężał, żeby ikonki były
    jedyno gigabajtowe.

    --
    Marek