  • 11. Data: 2021-05-20 00:07:56
    Temat: Re: Komputer z używanych części
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Atlantis" 60a5784d$0$550$6...@n...neostrada.pl

    > Jak już widzę, to same sprzęty klawy C2D albo jakieś Atomy, nienadające się
    właściwie wcale do współczesnych zastosowań.

    Dlatego właśnie są sprzedawane...

    > obliczeniową. Główną zaletą wynikającą z postępu w ich przypadku jest niższy pobór
    prądu czy nowsze wersje USB na płycie głównej.

    Szybsze WiFi i lepsze M.2 -- być może obsługujące Optane...
    Zazwyczaj lżejsze i pozbawione optycznego napędu.

    > Ciągle jeszcze trudno jest mi wybić się ze schematów myślowych sprzed kilkunastu
    lat, kiedy komputer kupiony w styczniu był już
    > przestarzały w grudniu, a budżetowy procesor właściwie zawsze bił na głowę topowego
    CPU sprzed zaledwie kilku lat.

    Człowiek zobaczył w TV reklamę najnowocześniejszego komputera,
    więc pojechał do sklepu i kupił ów komputer. Przyjechał do domu,
    odpalił nabytek, pobawił się nim i włączył TV -- usłyszał, że
    właśnie kupiony komputer jest już przeżytkiem... ;)

    -=-

    Telefony rozwijają się...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2021-05-20 10:17:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=_2yjjHzifL8

  • 13. Data: 2021-05-20 11:50:04
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-05-19 o 20:28, Irokez pisze:

    > No to chyba na 4 generacji pozostaje zakończyć (5'ta to głownie mobilne).
    > Albo składasz bebechy albo kupujesz polizingowca w stylu Dell OptiPlex
    > 9020 czy 7020 Tower z i7-4770 czy i5-4670. Masz tam Intel(R) HD Graphics
    > 4600. Możesz dołożyć coś na PCIe.
    >
    > Obudowa SFF mała fajna ale gorzej ze wsadzeniem grafiki dodatkowej,
    > tylko niskoprofilowe.

    Jak planujesz włożyć grafikę i grać to kupuj w normalnej towerce
    lub mini tower. W przypadku kompów Della kupujesz za 24zł przelotkę
    ATX-miniATX i możesz włożyć normalny zasilacz z kablem
    zasilającym kartę graficzną.

    > Jak zrezygnujesz z DDR3 to jak już napisali, można się rozpędzić do 6
    > generacji.

    Ale już cena wyższa.

    > Ja jadę na i5-4670 + GTX-750Ti

    I pograć na tym można.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2021-05-20 22:57:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > "Atlantis" 60a5784d$0$550$6...@n...neostrada.pl

    > Dlatego właśnie są sprzedawane...
    jak znajdę to dam znać. pamiętam z zeszłego roku, jak ruszyła zdalna
    nauka na jesień, próbowałem za 100zł sprzedać komp z takim samym
    wynikiem w passmarku jaki miał najtańszy laptop z MM za chyba 1300zł.
    Kiedyś wydobyłem laptopa z i3. naprawiłem go, włożyłem dysk pamięci
    i.... 300zł nikt nie chce zapłacić. Brzydki jest, może dla tego?
    ToMasz

  • 15. Data: 2021-05-21 06:57:23
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Dnia Thu, 20 May 2021 22:57:54 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > Kiedyś wydobyłem laptopa z i3. naprawiłem go, włożyłem dysk pamięci
    > i.... 300zł nikt nie chce zapłacić. Brzydki jest, może dla tego?

    Zapodaj fotkę.

  • 16. Data: 2021-05-21 11:10:11
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 18.05.2021 o 19:23, Atlantis pisze:

    > Jaka platforma ma w tej chwili najlepszy stosunek mocy obliczeniowej do
    > jakości? Mam szansę złożyć coś sensownego na płycie z obsług DDR3
    > (zostało mi kilka modułów po modernizacjach komputerów)?

    Ostatnio kupiłem za 60 zł komputer HP rp5800 (bez dysku, bez RAM i bez
    procesora)

    Włożyłem do niego to, co miałem w tzw. "przydasiach", tzn i5 2400,
    cztery moduły DDR3, dysk (można tam zainstalować do trzech dysków) i
    jakąś sieciówkę WiFi na PCI-E

    Śmiga elegancko i wystarcza do zwykłych domowych zastosowań.

  • 17. Data: 2021-06-05 19:54:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 18.05.2021 19:53, _Master_ wrote:
    > Mo młody gra a ja używam do pracy i mulimediów na:
    > Asus Prime B25M-A

    Nie mogę znaleźć tego modelu. Chodzi o B250M?

  • 18. Data: 2021-06-05 20:28:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-05-czerwca-2021 o 19:54, Atlantis pisze:

    > Nie mogę znaleźć tego modelu. Chodzi o B250M?

    Sorry: Asus Prime B250M-A

  • 19. Data: 2021-09-14 17:50:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-05-20 o 10:17, heby pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=_2yjjHzifL8

    Dobre :)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 20. Data: 2021-09-14 19:22:41
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 19 maja 2021 o 15:42:55 UTC-5 Atlantis napisał(a):

    > Jeszcze nie zdarzyło mię znaleźć w elektrośmiecich niczego tej klasy.
    > Jak już widzę, to same sprzęty klawy C2D albo jakieś Atomy, nienadające
    > się właściwie wcale do współczesnych zastosowań.

    Tak to aktualna rzeczywistosc.

    > No i jednak pandemia + nauka zdalna sporo zmieniły. Dodatkowy komputer
    > zdolny obsłużyć Teamsa stał się nagle poszukiwanym produktem.

    Niekoniecznie pandemia. Jeszcze przed nia rozwoj komputerow dosyc zwolnil.

    > Ja też żyłem w przeświadczeniu, że mój obecny komputer warsztatowy
    > (wcześniej mój główny komputer) z i7 trzeciej generacji jest już
    > przestarzałym złomem, no bo przecież został kupiony w 2012 roku.

    Przestarzalym? Troche. Zlomem? Nie.

    > Tymczasem gdy zacząłem zaglądać w benchmarki okazało się, że niektóre
    > współczesne budżetowe zestawy w stylu "prosty komputer do biura" albo
    > "sprzęt dla dziecka do nauki" potrafią mieć niższą realną moc
    > obliczeniową. Główną zaletą wynikającą z postępu w ich przypadku jest
    > niższy pobór prądu czy nowsze wersje USB na płycie głównej.

    Tak. Ale jest tu pewne ale.

    ten i7 3gen byl mocny jak na swoje czasy i pewnie nieco kosztowal.
    Dzis jego odpowiednikiem bedzie jakis i7 10/11gen
    https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-
    3770-vs-Intel-Core-i7-11700K/1979vs4107

    Tam jednak jest nieco mocy wiecej.
    Procentowo moze nie az tyle ale single core jest na +80% a rdzeni 2x wiecej.
    Do tego pamieci tez nieco szybsze i plyta tez cos tam z ficzerow doda.

    Zalezy co robisz to jednak wymiana/upgrade poprawi wydajnosc.

    Ale jesli myslales o tym co bylo w czasach pentium, ze co 3-4 lata komputer stawal
    sie mulem a nowy byl rakieta to rzeczywiscie, nieco sie sytuacja ustabilizowala.

    Co jest i dobre i niedobre bo stare kompy sa nadal ok ale nowy jak trzeba kupic to
    kosztuje swoje a nie daje duzo wiecej niz stary.

    Tak czy siak, IMHO warto sobie kompa odnowic jak masz trzecia generacje, jesli robisz
    cos na co trzeba czekac, gęste obliczeniowo to warto.