  • 1. Data: 2009-01-21 12:16:46
    Temat: "Kompleksowe" czyszczenie głowicy laserowej.
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Mam taką zagwózdkę.

    Stoi sobie nagrywarka stacjonarna (z HDD) w pomieszczeniu dość mocno
    zapylonym (kurz) i zadymionym (papierochy).
    Po ok. 2-ch latach stania tam (głównie działa na HDD), gdzie czytnik DVD
    był na prawdę mało używany (przeczytał pewnie kilkadziesiąt płyt, a
    zapisał kilkanaście) pojawiły sie problemy typu niemożność odczytu/zapisu
    płytki. Przeczyszczenie soczewki lasera "od góry" pomogło tylko
    torszeczkę. Zakładam, że "zadymiony" jest również jej spód jak i laser. A
    tam nijak się dostać.
    Kiedyś podobno były takie spray`e do magnetowidów, którym wystarczyło
    spryskać głowicę i czekać, aż sam ją wyczyści i się usunie (znam to tylko
    z opowiadań :-) ).
    Czy jest cuś podobnego do napędów DVD? Tak np. psiknąć pianką na głowicę i
    po chwili wiem, że wyczyszczona jest od góry, od spodu i laser też
    czyściutki :-)
    Nie znam tego tematu, więc proszę o wyrozumiałość.

    Pozdrawiam
    ELP

  • 2. Data: 2009-01-21 16:30:33
    Temat: Re: "Kompleksowe" czyszczenie głowicy laserowej.
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > Czy jest cuś podobnego do napędów DVD? Tak np. psiknąć pianką na głowicę
    > i po chwili wiem, że wyczyszczona jest od góry, od spodu i laser też
    > czyściutki :-)

    A może "Takie rzeczy, to tylko w erze" :-)

  • 3. Data: 2009-01-21 17:51:22
    Od: "Adam C" <acanka NOSPAM @kr.onet.pl>

    > A może "Takie rzeczy, to tylko w erze" :-)
    Nie tylko ...
    Izopropanol i kąpiel całej głowicy, następnie wysuszyć (co może trochę
    potrwać ).

    Powodzenia.

  • 4. Data: 2009-01-21 19:31:39
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > Nie tylko ...
    > Izopropanol i k?piel ca?ej g?owicy, nastepnie wysuszyae (co mo?e troche
    > potrwaae ).
    >
    > Powodzenia.

    No, izopropanol to znam. Problem z suszeniem też, aż wyschnie :-)
    Myślałem o czymś takim, coby mechaniki nie ruszać.
    No, ale jak trza, to trza :-) A może jednak nie???

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-01-21 21:15:06
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    Taki mądry człowiek tutaj kiedyś pisał, że regulacja BIASu po takim czasie
    to podstawa.
    Może się znów odezwie.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 6. Data: 2009-01-24 18:48:04
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Taki mądry człowiek tutaj kiedyś pisał, że regulacja BIASu po takim czasie
    > to podstawa.

    Tak tak, to najlepsza metoda. Reguluje się BIAS peerkiem, za jakieś 2-3
    tygodnie kupuje nowy laser i ma się idealnie wyczyszczoną optykę ;->

    J.