  • 1. Data: 2015-01-04 18:37:14
    Temat: Komp media center
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Rodzinka ma starszy TV bez smarta.
    Chciałem im dokupic dongle ale stwierdziłem, ze przydałaby im sie tez
    wymiana kompa i lepiej do TV podlaczyc kmputer jako media center.

    Wymagania to filmy, ipla, vod itp.
    Do tego standardowa praca biurowa, internet - zadnego grania.

    Wiec wymagania raczej skromne ale chciałbym zeby to płynnie dzialało.

    Co teraz się kupuje do takich zastosowań?

    http://allegro.pl/dell-740-sff-2x2-8gh-3gb-160-dvd-w
    indows-7-pl-home-
    i4834290343.html
    i do tego ssd?

    http://allegro.pl/dell-780-dt-e8400-2x3-0ghz-2gb-160
    gb-coa-win-7-pro-
    i4896897552.html
    + ssd?

    http://allegro.pl/komputer-dell-755-c2q-core-2-quad-
    dvdrw-win-7-pl-
    i4876338622.html
    + ssd? :)

    A może w zupełnie inną stronę patrzec?
    Cena raczej do 600zł

  • 2. Data: 2015-01-04 19:59:47
    Temat: Re: Komp media center
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.01.2015 o 18:37, Budzik pisze:
> [...]
    > Do tego standardowa praca biurowa, internet - zadnego grania.
    >

    > Wiec wymagania raczej skromne ale chciałbym zeby to płynnie dzialało.

    ja do duuużego uchwytu za telewizorem plazmowym przymocowałem normalnej
    wielkości płytę główną z dyskiem i zasilaczem. tak zrobiłem smart tv.
    Wybrałem najtańszy działający i cichy procesor - athlon 64, dwa rdzenie.

    Bezprzewodowa mysz na łóżku marnie działa. klawiatura- nie bardzo
    nadaje się do sterowania graficznym systemem. tak więc zadowolenie nie
    jest 100%, ale pecetowo-sprzętowo działa dobrze. jakimś tam
    udogodnieniem jest możliwość sterowania za pomocą smartfona, że niby
    ekran jest gładzikiem, ale tego to używam raczej do wyłączania PC.
    Natomiast jak dzieci wparują w bajki na youtube to nie zgłaszają żadnych
    nawet najmniejszych problemów
    :)

    Teraz bym to olał, i podłączył jakiś telefon (ze zbitym ekranem) przez
    hdmi, do niego klawiature i mysz przez BT i korzystał z androida

    ToMasz

  • 3. Data: 2015-01-04 20:35:22
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 04.01.2015 19:59, ToMasz pisze:

> [...]
    >
    > Bezprzewodowa mysz na łóżku marnie działa. klawiatura- nie bardzo
    > nadaje się do sterowania graficznym systemem. tak więc zadowolenie nie

    Kupiłem coś takiego: http://tinyurl.com/o72mqwl - dobrze się sprawdza
    jako pilot, o ile się wyłączyło w XBMC używanie myszy (bo jako mysz
    jestr beznadziejne i nieintuicyjne). Mnóstwo jest pilotów będących dla
    komputera klawiaturą bezprzewodową.

    Ja bym się skupił nie na wydajności, a na tym czy da się włączyć i
    wyłączyć (zasnąć/obudzić) komputer pilotem. Jeżeli to laptop - to czy to
    się da zrobić bez podnoszenia pokrywy.

    p. m.

  • 4. Data: 2015-01-04 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m m...@g...com ...

> [...]
    >
    > Ja bym się skupił nie na wydajności, a na tym czy da się włączyć i
    > wyłączyć (zasnąć/obudzić) komputer pilotem. Jeżeli to laptop - to czy to

    To bedzie dla starszych ludzi - zadne zabawy typu sterowanie z telefonu
    itp. nie wchodzą w rachubę.
    Zwykły komp podlaczony do tv słuzacy za komputer + odtwarzacz.
    Wiec chodzi o to, zeby wszelkie filmy w hd, h.blebleble i nie wiem co tam
    jeszcze mozna trafić :) chodziły płynnie.
    No i zeby nie zarło specjalnie duzo prądu, bo być moze bedzie chodziło 24h.
    :)

    Rozumiem ze c2d, cqd czy athlon x2 starczą bez problemu a za cene +- 500-
    600zł nic lepszego nie dostane?

  • 5. Data: 2015-01-05 10:34:32
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 04.01.2015 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik m m...@g...com ...

    > To bedzie dla starszych ludzi - zadne zabawy typu sterowanie z telefonu
    > itp. nie wchodzą w rachubę.

    Więc pilot jak w linku będzie ok, o ile przemapujesz klawisze. Najlepiej
    jakby nie miał funkcji myszy - albo jeżeli wyłączysz obsłygę myszy w
    oprogramowaniu odtwarzacza (np. xbmc)

> [...]
    > jeszcze mozna trafić :) chodziły płynnie.
    > No i zeby nie zarło specjalnie duzo prądu, bo być moze bedzie chodziło 24h.

    Jak 24h to wtedy problem z hałasem.

    > Rozumiem ze c2d, cqd czy athlon x2 starczą bez problemu a za cene +- 500-
    > 600zł nic lepszego nie dostane?

    Mój lenovo z c2d 2.4ghz + nvidia starcza aż nadto.

    p. m.

  • 6. Data: 2015-01-05 11:56:39
    Od: "Kamil" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał:

    > To bedzie dla starszych ludzi ...

    I co ma z tego wynikać? Uczyłeś się z książek napisanych przez siebie, swoich
    rówieśników, czy przez owych starszych ludzi? Jestem starszym człowiekiem,
    informatykiem/programistą i na okrągło pomagam wnuczkom swoim i sąsiadów w
    kłopotach dotyczących komputera. To, czy człowiek jest rozgarniety, czy tępy
    mało zalezy od wieku. Chyba, że owi "starsi ludzie", to Twoi rodzice. Wtedy nie
    dziwił bym się, że są mało kumaci.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2015-01-05 12:15:41
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > I co ma z tego wynikać?

    Moze to, ze zwykle starsi ludzie nie czuja sie pokrzywdzeni, ze za malo
    jest fps w jakies strzelance, a co za tym idzie normalny komp im
    wystarcza. Mlodziakowi do grania potrzebny jest komp o "wyczynowych"
    parametrach, gdzie karta graficzna wymaga pociagniecia osobnego kabla
    bezposrednio z elektrowni;-)
    No chyba, ze owi starsi ludzie zajmuja sie montazem filmow, lub super
    skomplikowanymi obliczeniami astromomiczno-inzynierskimi, ale wtedy
    zwykle korzysta sie z moniotora.
    Tak wiec nie rozumiem Twojego ataku na Budzika, do zastosowan, o ktorych
    pisze, C2D powinien wystarczyc.
    Jesli jestes na bierzaco w sprawach softu i sprzetu, to gratuluje, ja
    sie pogodzilem z faktem, ze w sofcie moj 12 letni Syn jest lepszy, ze
    szybciej i chetniej chwyta nowinki, a mi... sie juz nie chce;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2015-01-05 12:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil k...@t...pl ...

> [...]
    > człowiekiem, informatykiem/programistą i na okrągło pomagam wnuczkom
    > swoim i sąsiadów w kłopotach dotyczących komputera.

    Przepraszam, mówiąc starsi miałem na mysli ludzi nie az tak bardzo obytych
    z komputerem - skrót myslowy, nikogo nie chciałem obrazić.

    > To, czy człowiek
    > jest rozgarniety, czy tępy mało zalezy od wieku.

    Tepy? Nie zagalopowałes się zbytnio? Kogoś na bakier z obsługą komputera
    nazywasz tępym? Hmm... Cham?

    > Chyba, że owi "starsi
    > ludzie", to Twoi rodzice. Wtedy nie dziwił bym się, że są mało kumaci.

    Aha, starszy człowiek i z kindersztubą na bakier? Dziwne.
    PW

    P.S. "Dziwiłbym" pisze się łącznie - tępy Kamilu...

  • 9. Data: 2015-01-05 15:21:36
    Od: "Kamil" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał:

    > Jesli jestes na bierzaco ...

    Mam nadzieję, że to tylko literówka :)

    A do rzeczy. Panujące na grupach traktowanie starszych ludzi jak niedorozwojów
    będę piętnował. To krzywdzące uogólnienie stosowane przez "mądrali", którzy
    liznęli trochę komputera i sądzą, że zjedli wszystkie rozumy. A nie potrafią
    poprawnie pisać w ojczystym języku. Znam kilku młodych ludzi, świetnych lekarzy,
    inzynierów, czy prawników, którzy o komputerze maja zielone ledwie pojęcie.
    Używają go głównie do pracy i nie obchodzi ich wnętrze. Czy oni są gorsi i
    należy sie z nich podśmiewać? Ja ten starszy potrafię im pomów w ewentualnych
    kłopotach. I darzymy się wzajemnie szacunkiem.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-01-05 19:52:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pawel O'Pajak o...@g...pl ...

    > ze
    > szybciej i chetniej chwyta nowinki, a mi... sie juz nie chce;-)

    A myslałem, ze tylko ja tak mam :)