  • 71. Data: 2010-06-17 11:46:10
    Temat: Re: Komarzyce atakują
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 15 Jun 2010 11:05:14 +0000 (UTC) Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >Znajomy powiesił kilaka takich w ogrodzie. Jak się włączy, to po paru
    >godzinach gromadzi się w zbiorniczku na zwłoki całe mnóstwo leśnych
    >stworzonek.

    Bo to nie jest sprzęt do eksploatacji na zewnątrz. Takich lamp powinno
    się używać tylko w pomieszczeniach i umieszczać je tak żeby przez okno
    nie było widać światła z nich.

    Tak przy okazji to mamy w Polsce producenta takich lamp, Pomel:
    http://www.lampaowadobojcza.pl/
    (warto zobaczyć dział "Porady")
    Ceny niestety są wysokie (od 500zł), chińskie lampy z Allegro są bez
    porównania tańsze (ale pewnie jakość, trwałość itd. wiadomo...).
    W wielu spożywczakach mają te lampy Pomelu, raz nawet widziałem jak
    smażyło jakiegoś większego insekta (ale mniejszego od osy), dzwięk był
    raczej w okolicach 70-100Hz, więc żadne tam 10 impulsów na sekundę.
    Jak robal dotknął siatki to już go złapało i wypuściło z niego przez
    jakieś 10s piękną chmurkę pary.

    OIMW to stosowane są napięcia rzędu 3-5kV. Pomel dla swoich lamp
    podaje 5kV: http://www.lampaowadobojcza.pl/lampy_razace.php

  • 72. Data: 2010-06-17 13:06:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

    > Bo to nie jest sprzęt do eksploatacji na zewnątrz. Takich lamp powinno
    > się używać tylko w pomieszczeniach i umieszczać je tak żeby przez okno
    > nie było widać światła z nich.

    Roztropna uwaga. Więcej powiem, *lokalna* eksterminacja komarów
    w ogrodzie jest z góry skazana na niepowodzenie. Ile by tego
    nie utłuc, wróg nadeśle z zaplecza posiłki drogą lotniczą. Można
    jedynie *próbować* czymś odstraszać albo jakoś ogłupiać przy
    użyciu substancji zmieniających świadomość.

    > Tak przy okazji to mamy w Polsce producenta takich lamp, Pomel:
    > http://www.lampaowadobojcza.pl/ (warto zobaczyć dział "Porady")

    Jasne, że warto:

    Porady >> Dlaczego należy stosować świetlówki ofoliowane?

    "Czy wiecie Państwo iż jedna świetlówka fluoroscencyjna zawiera taką
    ilość rtęci która wystarczyłaby do skażenia 15 000 litrów wody pitnej."

    Zgodnie w wymaganiami Uni Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa
    zdrowotnego żywności w całym biznesie spożywczym należy maksymalnie
    eliminować ryzyko zanieczyszczenia produktów spożywczych substancjami
    obcymi tj: chemikalia, szkło itp. Zabezpieczenie świetlówek w lampach
    owadobójczych specjalną folią chroni w przypadku zbicia lub uszkodzenia
    przed przedostawaniem się fragmentów szkła oraz substancji chemicznych
    zawartych w luminoforze na zewnątrz.

    Stosowanie świetlówek "bezpiecznych" jest wymagane przez system HACCP.

    Czy stać Cię na takie RYZYKO?

    A skąd ja mam wiedzieć, czy mnie stać? Wiem tylko, że jakiś inny urzędnik
    tej same Unii Europejskiej uważa, że mnie stać, więc ma wobec mnie inne
    wymagania. Ten urzędnik najwyraźniej ma w dupie moje 15 000 litrów wody
    pitnej (razy, dajmy na to, dwadzieścia nieofoliowanych świetlówek), więc
    gdybym nie zrobił sobie zapasu żarówek, to teraz po przeczytaniu zaleceń
    UE wobec biznesu spożywczego, nie mógłbym spokojnie spać w nocy.

    > OIMW to stosowane są napięcia rzędu 3-5kV. Pomel dla swoich lamp
    > podaje 5kV: http://www.lampaowadobojcza.pl/lampy_razace.php

    Wygląda jak klatka dla chomika.

    --
    Jarek