  • 11. Data: 2010-10-07 12:12:16
    Temat: Re: Kolizja z autobusem PKS
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-07 12:04, DJ pisze:
    > To ja przy okazji mam pytanie o pierwszenstwo w nieco podobnej sytuacji.
    > Roznica jest tylko taka, ze jeden z samochodow nie wlacza sie do ruchu, ale
    > tez zmienia pas.
    > Dokladnie wiec wyglada to tak. Jest droga z 3 pasami ruchu. Samochody jada
    > skrajnymi i jednoczesnie chca zjechac na srodkowy. Ktory ma wtedy
    > pierwszenstwo?
    >
    > Pozdrowienia
    >
    > Darek

    Ten z prawej.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 12. Data: 2010-10-07 12:13:53
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    > od kiedy to włączający pojazd do ruchu ma pierwszeństwo? dlatego ktoś
    > dobrze zapytał - czy to było poza terenem zabudowanym, bo jeśli nie, to
    > Twoja wina - tak mi się wydaje. A więc w terenie zabudowanym autobus
    > włączający się do ruchu z przystanku ma pierwszeństwo.

    Nie ma pierszeństwa. Masz obowiązek "ułatwić włączenie się do ruchu
    autobusowi wyjeżdżającemu z przystanku", ale to nie znaczy że masz sie
    bezwzględnie zatrzymać i bezwzględnie go przepuścić.

  • 13. Data: 2010-10-07 12:15:37
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dokladnie wiec wyglada to tak. Jest droga z 3 pasami ruchu. Samochody jada
    > skrajnymi i jednoczesnie chca zjechac na srodkowy. Ktory ma wtedy

    ten z prawej (to nic że jedzie "wolniejszym" pasem). pytasz o elementarz :)

  • 14. Data: 2010-10-07 12:54:11
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-10-07 12:13, PH wrote:

    > Nie ma pierszeństwa. Masz obowiązek "ułatwić włączenie się do ruchu
    > autobusowi wyjeżdżającemu z przystanku", ale to nie znaczy że masz sie
    > bezwzględnie zatrzymać i bezwzględnie go przepuścić.

    masz rację - użyłem skrótu myślowego. Podaję przepisy:

    Art. 18.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
    autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany
    zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić
    kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli
    kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa
    ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
    2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mówi w ust. 1, może
    wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się,
    że nie powoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

  • 15. Data: 2010-10-07 13:01:41
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > ten z prawej (to nic że jedzie "wolniejszym" pasem). pytasz o elementarz
    > :)
    Ja juz stary jestem, elementarz przerabialem dawno temu i nie pamietam :)

    Pozdrawiam

    Darek

  • 16. Data: 2010-10-07 13:08:26
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 07.10.2010 10:34, huri_khan pisze:
    > Teren zabudowny ? Jeżeli tak to twoja wina. Jeżeli autobus sygnalizuje
    > wyjazd z zatoczki to należy mu ustąpić.

    Nie bzdurz. Czym innym jest pierwszeństwo a czym innym obowiązek
    umożliwienia włączenia się do ruchu.

  • 17. Data: 2010-10-07 13:13:31
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 07.10.2010 10:27, luky pisze:
    > Jaki policja podejmuje werdykt w
    > takiej sytuacji?

    Wina kierowcy autobusu. Autobus nigdy nie ma pierwszeństwa podczas
    włączania się do ruchu z zatoczki. Bez znaczenia że zmieniasz pas ruchu,
    jeśli sygnalizujesz zmianę odpowiednio kierunkowskazami to autobus musi
    ci tą zmianę pasa umożliwić bo twój pojazd jest w ruchu a jego pojazd
    dopiero się do ruchu włącza. Pospieszyłeś się z tym uznaniem swojej winy
    no ale za niewiedze się płaci.

  • 18. Data: 2010-10-07 13:16:22
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 07.10.2010 13:01, DJ pisze:
    > Ja juz stary jestem, elementarz przerabialem dawno temu i nie pamietam :)

    Przecież nikt Ci nie broni przerabiać ten elementarz tyle razy ile
    potrzeba. Później nie ma się co dziwić że są sytuacje gdzie kursant
    świeżo po teorii wie znacznie więcej od kierowcy z wieloletnim stażem.

  • 19. Data: 2010-10-07 13:48:16
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    Olek wrote:
    > A więc w terenie zabudowanym
    > autobus włączający się do ruchu z przystanku ma pierwszeństwo.

    Nie ma.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 20. Data: 2010-10-07 13:51:17
    Od: luky <l...@o...pl>

    Excite pisze:
> [...]
    > ci tą zmianę pasa umożliwić bo twój pojazd jest w ruchu a jego pojazd
    > dopiero się do ruchu włącza. Pospieszyłeś się z tym uznaniem swojej winy

    zły teraz na siebie jestem... bede w plecy kase... już wiem czemu temu
    kierowcy autobusu tak niezależało (z drugiej strony myślałem sobie - po
    co on ma tracić czas skoro nie ma szkody)