-
X-Received: by 2002:a25:a2c6:: with SMTP id c6mr34735987ybn.270.1585703555433; Tue,
31 Mar 2020 18:12:35 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:a2c6:: with SMTP id c6mr34735987ybn.270.1585703555433; Tue,
31 Mar 2020 18:12:35 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
u!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googleg
roups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.telefonia
Date: Tue, 31 Mar 2020 18:12:35 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <7...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=50.45.179.154;
posting-account=bYZEewoAAAAzKuHy481e1N4tOjIJZiD0
NNTP-Posting-Host: 50.45.179.154
References: <7...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: Kolekcja dżwięków central telefonicznych USA
From: "Piotr C." <k...@g...com>
Injection-Date: Wed, 01 Apr 2020 01:12:35 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:242390
[ ukryj nagłówki ]On Tuesday, March 31, 2020 at 7:27:07 AM UTC-7, v...@i...pl wrote:
> Cześć!
> Znalazłem ciekawą kolekcję odgłosów telefonicznych central z USA od lat 70 do 90.
> Część 1:
> https://www.youtube.com/watch?v=IgoIJ9UDm5E&list=PL_
hpKREBtDYAcrT_NNTcRbeAu955AYzCW&index=55&t=0s
> Część 2:
> https://www.youtube.com/watch?v=zkUf3V7XjMU&list=PL_
hpKREBtDYAcrT_NNTcRbeAu955AYzCW&index=55
> Przesłuchałem te nagrania.
> Okazuje się, że kultura techniczna naszych central wcale nie była niższa niż u
nich.
> Zwłaszcza sygnały wołania potworzone z prądu dzwonienia czy też syfiaste sygnały
zgłoszenia, generowane jak na oscylujących przekaźnikach (zasilanie elektromagnesu
przez styki C i NC) jak brzęczyki na centralach ręcznych.
> Da się tam wychwycić odgłosy świadczące o centralach biegowych Strowgera jak i
centralach krzyżowych rejestrowych. Są też różne ichniejsze wynalazki. Są
regeneratory impulsowania, są krotnice telefonii nośnej. Ichniejsze jednokierunkowe
MFC w ruchu międzycentralowym, słyszalne dla abonenta w słuchawce.
> Jest czego posłuchać.
> vari
Dziwiło mnie, że u nich nigdy nie mieli sygnału marszruty. Po prostu tak się
nauczyli, że trzeba czekać.
Z kolei teraz, wrzucają sygnał wołania jak najprędzej się da, nie ważne że telefon
jest daleko zagranicą i zacznie dzwonić dopiero po dwóch dzwonkach, a jak wyjmę z
kieszeni to dzwoniący się już rozmyśli. Dodatkowo np. sygnał zajętości praktycznie
zawsze idzie akustycznie, tzn. słyszysz gdzieś z dalekiej centrali, zamiast - jak w
Europie - dać disconnect. Mówię tutaj o nowoczesnej łączności np. 4G.
P.
Najnowsze wątki z tej grupy
- "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- Hackowanie SS7
- nowe spamerstwo ?
- Przychodzące impulsy telefon nie dzwoni
- Re: Zgody...
- Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Czas umierać.
- [ot] aplikacja - ameryk. nr. telef + dzwonienie za free do stanow i kanady
- Vectra 'Plan domowy bez limitu'
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Re: Ponownie: androSRAJ i zarządzanie książką teleSRAną z bitMłyna
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Android, export/import książki telefonicznej
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-14 Kraków => Kierownik ds. Kluczowych Klientów (transport morski i lotn
- 2025-01-14 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-01-14 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=