-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!peer01
.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.
pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
l.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Kolejny wypadek według tego samego scenariusza
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <3...@g...com>
<5f6371d5$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5f63c39b$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
<5f63c98d$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<5f643baf$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<5f64914d$0$19680$65785112@news.neostrada.pl>
<5f64c8c1$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
<5f650452$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<5f650c27$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<5f65308e$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
<5f666172$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
<5f6726b3$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
<5f6736b3$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
From: RadoslawF <r...@g...com>
Date: Sun, 20 Sep 2020 13:44:52 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5f6736b3$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: Avast (VPS 200920-4, 2020-09-20), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 84
Message-ID: <5f6741f9$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 46.21.210.209
X-Trace: 1600602617 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17341 46.21.210.209:33785
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5310
X-Received-Body-CRC: 139336360
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685053
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-09-20 o 13:02, Uzytkownik pisze:
>>> Pieprzysz od rzeczy. Jesteś oporny na argumenty, które widać na filmie.
>>
>> Sam pieprzysz, na filmie nie ma argumentów, tam sa fakty.
>
> Fakty, które są argumentami w tej dyskusji, że pierdzielisz głupoty.
Ale to ty pierdzielisz głupoty.
>>> Co z tego, że kierowca osobówki się zatrzymał? Kiedy kierowca busa
>>> rozpoczął manewr wyprzedzania to kierowca osobówki jeszcze jechał.
>>> Nie dość, że kierowca busa rozpoczął manewr wyprzedzania na
>>> skrzyżowaniu bez sygnalizacji świetlnej, wyprzedzał tuż przed
>>> przejściem i kontynuował na przejściu. Każdy z tych czynów jest
>>> niedopuszczalny i stanowi wykroczenie w rozumieniu PoRD. Fakt, że
>>> kierowca osobówki wpierdolił się kierowcy busa wymuszając
>>> pierwszeństwo, ale nie o tym jest mowa w tym wątku, tylko o
>>> potrąceniu, który jest bezpośrednim skutkiem wyprzedzania na przejściu.
>>
>> Omijanie stojącego nie jest wyprzedzaniem.
>
> Niewiarygodne. Sam do tego doszedłeś, czy też ktoś Ci to powiedział?
Pytanie kiedy tobie ktoś to skutecznie wytłumaczy?
> Tyle, że ja pisałem o wyprzedzaniu, a nie omijaniu.
A na filmie widać omijanie. I stąd cała dyskusja.
>>> To, że kierowca osobówki się zatrzymał nie zmienia w cudowny sposób
>>> czynu wyprzedzania w omijanie, ponieważ liczy się zamiar i
>>> rozpoczęcie manewru. Ty natomiast przedstawiasz to jakby o tym czy
>>> był to manewr wyprzedzania czy omijania decydował tylko i wyłącznie
>>> moment samego potrącenie pieszych. Niestety w tym przypadku
>>> zachowanie kierowcy busa tak samo stanowiłyby wykroczenia, nawet
>>> gdyby nie potracił tych dziewcząt.
>>
>> Oczywiście że nie zmienia w cudowny, zmienia w naturalny pod warunkiem
>> że faktycznie kiedy sprawca rozpoczął manewr to poprzedzające
>> auto jeszcze jechało.
>>
>> Bo jeśli już nie jechało to pieprzysz podwójnie.
>
> No to przyjrzyj się dokładniej co jest na filmie. Powiększ ten film,
> zatrzymaj odtwarzanie i prześledź go klatka po klatce.
Zrób to i podaj w której klatce poprzedzające auto stoi a w której
sprawca je omija.
> Kierowca osobówki skręca w prawo, zajeżdżając drogę kierowcy busa.
> Kierowca busa zmienia pas na lewy i rozpoczyna manewr wyprzedzania
> osobówki, która się jeszcze porusza. Kierowca busa nie zwalnia ani nie
> zatrzymuje się przed pasami tylko wyprzedza na skrzyżowaniu (linia
> ciągła) oraz bezpośrednio przed przejściem i na przejściu.
>
> To, że samochód osobowy już stał w chwili uderzenia busa w pieszych nie
> ma tu żadnego znaczenia, ponieważ bezpośrednią przyczyną wypadku było
> wymuszenie pierwszeństwa na pieszych i niezachowanie należytej
> ostrożności (Art.26 pkt.1)
>
> Ponadto kierowca busa złamał:
>
> Art. 26
>
> Pkt.3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
> 1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed
> nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
> 2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał
> się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;
>
> Masz jeszcze jakieś wątpliwości co do winy i kwalifikacji czynu kierowcy
> busa?
Ja nie bronię kierowcy busa, pieszych to on trafił.
Ale neguje fakt wyprzedzania przez sprawcę bezpośrednio przed przejściem.
> Oczywiście kierowca osobówki wymusił pierwszeństwo na kierowcy busa, ale
> to wykroczenie nie było bezpośrednią przyczyną wypadku.
A pośrednią?
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=