eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny paszkwil lobby paliwowego...Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all
    .nl!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <s5mbq3$b9p$1$horizn@news.chmurka.net>
    <608648e3$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...net>
    <6086e742$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <1u9msnpg1jyxi.41sivph8gcq2$.dlg@40tude.net>
    <60884b84$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <kbo1a7avkufl$.1ljidyvztbcwb$.dlg@40tude.net>
    <6089a237$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <1lrofxtet996x.zttcz7ay95d4$.dlg@40tude.net>
    <608ae5ad$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...net>
    <608af505$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <1wynizw05ejs3.1194l3d7mah3u$.dlg@40tude.net>
    <608c35a2$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <1wmrbkjhhd12c$.t2gbinwf33h9$.dlg@40tude.net>
    <608c5792$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <a7jwgeodgu33$.13l5c32mput7x.dlg@40tude.net>
    <608cf9ea$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <608cfb2e$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <12wd6w4r675cr$.13ixlg03eamaz.dlg@40tude.net>
    <608d501e$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 1 May 2021 15:58:00 +0200
    Message-ID: <15g1eu3xihhtb$.hyjmduyblof5.dlg@40tude.net>
    Lines: 37
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1619877480 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 29057 82.143.187.50:49599
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2693660
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 1 May 2021 14:57:03 +0200, Shrek napisał(a):
    > W dniu 01.05.2021 o 14:44, J.F. pisze:
    >
    >>> O - sprawdziłem - nasz link ma kabel powrotny o... połowie przekroju
    >>> głównego. Na wiki stoi napisane, że zamiast elektrod ale sądzę że
    >>> oprócz. Muszę poczytać;)
    >>
    >> Moze goly lub cienko izolowany - wiec moze byc cienki, bo dobrze
    >> chlodzony.
    >
    > Jakieś wyjaśnienie jest. Jednak w koleii, tramwajach i metrze bardzo się
    > dba o to, żeby szyny byly jak najlepiej odizolowane od ziemi.

    A to nie wiem, ale ... chodzi o prady bladzace, czy o niszczenie szyn?

    Gdzies tam jeszcze jest sprawa porazen - jak sie takie szyny urwa, to
    kawalek bedzie pod napieciem 3000V. Jestes pewnien, ze nie sa
    regularnie uziemiane ?

    >> "Jest to pierwsze połączenie elektroenergetyczne Polski ze
    >> Skandynawią, pierwsza w Polsce linia HVDC, oraz pierwsza linia morska,
    >> gdzie zastosowano kable powrotne zamiast elektrod."
    >>
    >> Czyli dawniej sie nie przejmowano.
    >
    > W sumie w technologii podmorskiej to nie muszą się tak przejmować
    > korozją na przykład płyt zbrojenowych fundamentów czy wodociągami;)

    A jak Nordstream skoroduje, to lepiej :-)


    Za to wydaje mi sie, ze gdzies tam sie sporo chloru wydziela.
    A z drugiej strony pH rosnie.

    Z tego co pisano - przy duzych elektrodach to nie problem.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: