  • 121. Data: 2023-04-13 23:45:39
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.04.2023 o 17:24, nadir pisze:

    > Wspominałeś o jeżdżeniu "za darmo" a nie ekologii.

    > 1000kWh z 1kW piku z paneli to jest średnioroczny uzysk, w jednym roku
    > lepszy w innym groszy.

    W piku Kurski miał wincyj niż ludzi w Polsce.
    Zimą żaden. Mam, to wiem :] W porywach w samym grudniu było 2kW przez
    godzinę z 10kW. Żeby prątka naładować z PV 10kW to potrzeba 6 godzin
    dobrego słońca przy aku 60kWh co jest sporadyczne a do pracy trzeba
    jechać w najlepszych godzinach, no chyba że ktoś wali nocki :D ale tylko
    latem. Potem rowerem.

    > Nie wiem czy akurat 20% czy 10%, ale zimą ze spalinówkami też nie jest
    > różowo, krótkie dojazdy w mieście i niedogrzany silnik zwiększają
    > spalanie nawet o 30-40% i więcej.

    Ale ze zbiornika nie ubywa na parkingu.

    > W trasie tak, ale w mieście już nie. Mam 1.9TDI i doskonale wiem jak to
    > wygląda. Przez pierwsze 5-10 kilometrów zimą, kiedy ogrzewanie jest
    > najbardziej pożądane gówno z niego jest.

    Zależy od auta. Mam 3. Mitsu-Colt grzeje już po 3 minutach od odpalenia
    a 3l diesel po 10km albo po 20 min.

    > Chcesz uczciwie, to policz koszt, już nie mówię że atestowanych, ale
    > jakichś porządnych zbiorników do przechowywania paliw.
    > Bo tak samo jak można ON przechowywać w mauzerach po 100PLN/1000litrów,
    > w ogródku za garażem, tak fotowoltaikę można zrobić "po kosztach" i mieć
    > 10kW za 30-35tys. PLN-ów.

    Do PV musisz mieć działkę. Do zbiorników wystarczy garaż pod blokiem za
    1kzł i 6 mauzerów wchodzi :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 122. Data: 2023-04-13 23:48:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Do PV musisz mieć działkę. Do zbiorników wystarczy garaż pod blokiem za
    > 1kzł i 6 mauzerów wchodzi :)

    Na "upartego" 12 :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 123. Data: 2023-04-14 00:02:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Na "upartego" 12 :D

    Auto pali 7l/100 przebieg roczny 15kkm

    15000:100x7=1050 Czyli jeden mauzer na rok :)

    Razem 12 lat :D żywotność paneli +/- 18 lat :D brzmi podobnie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 124. Data: 2023-04-14 00:10:00
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Auto pali 7l/100 przebieg roczny 15kkm
    >
    > 15000:100x7=1050 Czyli jeden mauzer na rok :)
    >
    > Razem 12 lat :D żywotność paneli +/- 18 lat :D brzmi podobnie.

    ...zapomniałem o cenie. Łącznie coś ok 80tys po cenach złodziejskiego
    Orlenu, czyli taniej niż sama działka pod PV :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 125. Data: 2023-04-14 00:36:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > ...zapomniałem o cenie. Łącznie coś ok 80tys po cenach złodziejskiego
    > Orlenu, czyli taniej niż sama działka pod PV :]

    Yyy, zapomniałem (ważne)! Aku w prątku kończy życie po 18 latach. Trzeba
    nowy :D diesel po 15 latach z przebiegiem 225kkm ma jeszcze drugie tyle
    bez remontu :D:D:D dokąd blacha nie spadnie.

    Nocusz. Przegrywasz :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 126. Data: 2023-04-14 00:45:34
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

  • 127. Data: 2023-04-14 01:39:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.04.2023 o 13:12, J.F pisze:

    [...]
    > Nie wiem, czy to takie na maksymalną sprawnosc.
    > Pewnie sie nie da w szerokim zakresie ... ale odpowiednio dobierając
    > silniki do załozen projektowych, a potem wagony do osiągów lokomotywy
    > możliwe, ze czesto jest to optimum ... na długich trasach :-)

    Ależ widzę brak wiedzy. To automat i dobiera sobie sam, czyli jest
    pilnowany elektroniką a nie ręcznie :>

    > Bo to jest lokomotywa spalinowa z elektrycznym przeniesieniem napedu
    > :-)
    >
    > Ale jakby jej dodac pantograf i umozliwic pracę podwójną ... jakos sie
    > tego nie robi ... moze sie nie oplaca, bo lokomotywa lepsza niz
    > weglowa elektrownia ? :-)

    Nie uwzględniasz obecności/braku sieci trakcyjnej, która jest kosztowna
    bardziej niż straty na SP/ST (spalinowy pasażerski/towarowy).

    Liźnij wiedzy, jest dostępna online :] Wtedy możemy podyskutować :)

    > Ale samochód hybrydowy to jeszcze inna konstrukcja i tam mozliwosci
    > inne.

    Podobne i nie jest to głupie. Jeszcze dochodzi fizyka i...masa/strefy
    zgniotu, co w sumie jest CLOU wątku. Gdyby samochody ważyły mniej to by
    mniej energii było użytej ale nie jest to w korelacji z bezpieczeństwem
    z uwagi na wytracanie prędkości w momencie kolizji. Nawet dziecko wie,
    że < 40g przeciążenia to śmierć czyli pojazd powinien wytracać prędkość
    możliwie bezpiecznie (pomijam ścianę z betonu). To wszystko ma wpływ na
    obecne konstrukcje.

    > No chyba, ze jednak rozbudujemy OZE.

    Czas najwyższy! :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 128. Data: 2023-04-14 05:48:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ja pamiętaj jeszcze jak zachwalałeś Scirocco...

    Ja?
    Nie kojarzę, VW to zupełnie nie moja bajka.

  • 129. Data: 2023-04-14 06:51:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > "...chociaż
    >  nie wykluczam obecnie małego".

    Po prostu rozwiałem twoje wątpliwości:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 130. Data: 2023-04-14 09:36:02
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 13 Apr 2023 23:27:37 +0200, użytkownik LordBluzg(R)?? napisał:

    > Chuj nie hałas. Z 100 metrów może coś słychać ale z 300 to się trzeba
    > wsłuchiwać. Las szumi bardziej a przy lesie wchuj ludzi mieszka i nie
    > narzekają.

    Jak zwykle, gadasz głupoty, co innego mógłbyś :) Ani jednej nocy nie
    przespałeś przy wiatraku. I zapewniam cię że zupełnie inaczej śpi się przy
    szumie lasu i przy łup...łup... wiatraka.

    --
    Jacek