  • 111. Data: 2023-04-13 18:54:46
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2023 o 09:05, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]

    Na pręgu było kiedyś trzech co się na ochotnika zgłaszało za cały naród.
    A i twierdzili że wicepremier izraela nic wspólnego z żydami nie ma i
    nie można jego wypierdów brać na poważnie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 112. Data: 2023-04-13 19:07:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2023 o 10:36, J.F pisze:

    > Chyba nie tylko ... choc Cavallino jakos stracił zapał, jak darmowych
    > ładowarek ubyło :-)

    Ale nie każdy jest z Poznania.

    Większość obecnych userów jednak ma gdzieś koszty prądu i jeżdżą bev,
    dla samej jakości jazdy.
    A ładują na najdroższych i najszybszych ładowarkach.

    To jednak kupują dość dobrze sytuowani ludzie, więc stówka czy tysiąc
    przy wyjeździe na wakacje, w piątym elektryku w domu, nie zrobi im
    większej różnicy.....

  • 113. Data: 2023-04-13 19:42:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.04.2023 o 18:51, Shrek pisze:

    > A to przepraszam - przyzwyczaiłem się że wszyscy pierdolą o rzekomej
    > ekologi prądków. A co do ekonomii a nie ekologii, to ja przez całą
    > dekadę (albo dwie) nie wydałem na dwa samochody i paliwo do nich tyle co
    > na elektryka plus panele (musiałbym jeszcze dom zbudować za miastem i
    > dalej dojeżdzać do pracy). Więc ten tego....

    Ależ ja zdaję sobie sprawę, że są osoby, które do życia samochodu nie
    potrzebują, ja niestety nie mam takiego luksusu i żeby funkcjonować
    muszę mieć przynajmniej dwa. A mam ich i tak więcej.

    > Bez przesady - francja wypada całkiem dobrze. Skandynawia chyba też.

    To raptem kilka krajów w Europie, no i z tą Francją też nie jest tak
    różowo. Prąd z atomu chcą mieć wszyscy, ale "obok" zużytych prętów
    paliwowych już nie wszyscy chcą mieszkać.

  • 114. Data: 2023-04-13 19:45:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.04.2023 o 18:05, J.F pisze:

    > Jest Norwegia.
    > Jest Francja i Kanada.

    Nooo, a krajów jest na tej planecie ze dwie setki.

  • 115. Data: 2023-04-13 20:01:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2023 o 19:42, nadir pisze:

    > Ależ ja zdaję sobie sprawę, że są osoby, które do życia samochodu nie
    > potrzebują, ja niestety nie mam takiego luksusu i żeby funkcjonować
    > muszę mieć przynajmniej dwa. A mam ich i tak więcej.

    Ale ja mam samochód. I używam ile potrzebuję (w lato moto dla fanu).
    Więc na dwa samochody (jeden po drugim) i moto nie wydałem przez dwie
    dekady tyle, co musiałbym wydać na samego elektryka. Nie mówię już o
    panelach i domu do tych paneli:P Więc nie - elektryk nie jest eko(nomiczny).

    > To raptem kilka krajów w Europie, no i z tą Francją też nie jest tak
    > różowo. Prąd z atomu chcą mieć wszyscy, ale "obok" zużytych prętów
    > paliwowych już nie wszyscy chcą mieszkać.

    Koło wiatraków i farm fotowoltaicznych też nie:P Tak na poważnie, to nie
    miałbym nic przeciwko elektrowni atomowej w mojej gminie (w sensie
    jakbym miał tam mieszkac, bo w mieście nikt EJ nie postawi;)) Dobra
    praca, podatki EJ do gminy sprawiają, że sra ona kasą. Czasy się trochę
    zmieniły i jak kiedyś nikt nie chciał elektrownii atomowej u siebie, tak
    teraz to nie jest takie oczywiste. Za to za farmami wiatorowymi są ci co
    koło nich nie mieszkają.

    PS - składowisko ostateczne jest pewnym problemem, ale bardzej
    psychologicznym niż technicznym - tak naprawdę to też bym wolał żyć obok
    kopalni z odpadami kilometr pod ziemią niż obok lotniska, autostrady czy
    linii kolejowej (z kolei czasem masz jakiś zysk w postaci pociągów do
    miasta, ale nie jest to regułą). Akurat u nas prosto to rozwiązać - są
    miejsca będące własnością państwa gdzie nie ma żywej duszy w promieniu
    kilometrów. Albo... rozdrobnić i wywalać do oceanu - poważnie - jak
    policzysz... W popiołach z węglówek też są pierwiastki promieniotwórcze
    i nikt żarem nie sra:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2023-04-13 20:17:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.04.2023 19:07, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > To jednak kupują dość dobrze sytuowani ludzie, więc stówka czy tysiąc
    > przy wyjeździe na wakacje, w piątym elektryku w domu, nie zrobi im

    Ja pamiętaj jeszcze jak zachwalałeś Scirocco...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 117. Data: 2023-04-13 20:18:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > To jednak kupują dość dobrze sytuowani ludzie, więc stówka czy tysiąc
    > przy wyjeździe na wakacje, w piątym elektryku w domu, nie zrobi im

    Ja pamiętam jeszcze czasy, gdy zachwalałeś Scirocco...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 118. Data: 2023-04-13 21:28:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.04.2023 o 20:01, Shrek pisze:

    > Ale ja mam samochód. I używam ile potrzebuję (w lato moto dla fanu).
    > Więc na dwa samochody (jeden po drugim) i moto nie wydałem przez dwie
    > dekady tyle, co musiałbym wydać na samego elektryka.

    Wiem, że masz, tylko że skoro przez dwie dekady na pojazdy i paliwo do
    nich wydałeś mniej niż na kupno(zakładam, że nowego) elektryka, to
    znaczy tylko tyle, że mało używasz samochodu. Ja rocznie, licząc obecne
    ceny, na samo paliwo wydaję 10-15tys. zł. Dodając koszty zakupu
    samochodów, wcale nie najnowszych i nie najdroższych, przez dwie dekady
    spokojnie uzbiera się na niejednego elektryka.

    > Nie mówię już o
    > panelach i domu do tych paneli:P Więc nie - elektryk nie jest
    > eko(nomiczny).

    Dla jednych jest, dla innych nie, to kwestia za ile się kupi elektryka,
    za ile się go ładuje oraz ile kilometrów się przejeżdża.

    > PS - składowisko ostateczne jest pewnym problemem, ale bardzej
    > psychologicznym niż technicznym

    Technicznym też. Na chwilę obecną nie mamy w całej Europie za dużo
    miejsc gdzie można zużyte paliwo składować.

    > tak naprawdę to też bym wolał żyć obok
    > kopalni z odpadami kilometr pod ziemią niż obok lotniska

    Kopalnie na kilometr mamy, ale nie bardzo są one przygotowane do
    składowania odpadów promieniotwórczych.

    > Albo... rozdrobnić i wywalać do oceanu - poważnie - jak
    > policzysz...

    A potem zeżreć z jakimś śledziem czy innym łososiem. To już lepsze są te
    kopalnie.

    > W popiołach z węglówek też są pierwiastki promieniotwórcze
    > i nikt żarem nie sra:P

    Poczekaj aż się "zieloni" dowiedzą.

  • 119. Data: 2023-04-13 21:47:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2023 o 21:28, nadir pisze:

    > Wiem, że masz, tylko że skoro przez dwie dekady na pojazdy i paliwo do
    > nich wydałeś mniej niż na kupno(zakładam, że nowego) elektryka, to
    > znaczy tylko tyle, że mało używasz samochodu.

    Używam przeciętnie 10-15kkm miesięcznie w LPG. Jakieś 100 tys na paliwo,
    plus 40tys na samochody, 5k na moto, pewnie ze 25 na serwis.

    > Ja rocznie, licząc obecne
    > ceny, na samo paliwo wydaję 10-15tys. zł. Dodając koszty zakupu
    > samochodów, wcale nie najnowszych i nie najdroższych, przez dwie dekady
    > spokojnie uzbiera się na niejednego elektryka.

    No ale na dwie dekady to uczciwie licz dwa.

    > Dla jednych jest, dla innych nie, to kwestia za ile się kupi elektryka,
    > za ile się go ładuje oraz ile kilometrów się przejeżdża.

    Może w specyficznych wypadkach z dopłatami itp. Normalnie nie jest. Jaby
    był to nie trzeba by spalinek zakazywać.

    > Technicznym też. Na chwilę obecną nie mamy w całej Europie za dużo
    > miejsc gdzie można zużyte paliwo składować.

    E tam - chyba niemal każde pokłady soli się nadają. Niemcy już chyba
    kilka miejsc znaleźli, tylko protesty były.

    > Kopalnie na kilometr mamy, ale nie bardzo są one przygotowane do
    > składowania odpadów promieniotwórczych.

    Coś by się znalazło. Aczkolwiek ja jestem za tym, żeby pochopnie nie
    robić ostatecznych, bo jeszcze będą to wyciągać jako surowce wtórne.

    > A potem zeżreć z jakimś śledziem czy innym łososiem. To już lepsze są te
    > kopalnie.

    To sobie policz - jak będziesz z głową wypuszczał, żeby nie za dużo
    naraz to się rozniesie po oceanie i nawet tego nie zmierzysz:P Serio,
    serio. Zresztą po paredziesiąt bomb i reaktorów już poleciało i to w
    całości i tak cholernie promieniują, że ich nie odnaleziono;)

    > Poczekaj aż się "zieloni" dowiedzą.

    Właśnie z zielonmi cały problem. Jakby go zostawić naukowcom i
    inżynierom to już dawno byłoby po sprawie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 120. Data: 2023-04-13 23:27:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.04.2023 o 16:14, J.F pisze:
    [...]
    > Wiatraków tak nie całkiem zabronił.

    No, zrobił takie odstępy że nie ma takiego miejsca.

    Ty ich bronisz, czy jak?

    > A ktos ma wiatrak w pobliżu? duzy jest hałas?

    Chuj nie hałas. Z 100 metrów może coś słychać ale z 300 to się trzeba
    wsłuchiwać. Las szumi bardziej a przy lesie wchuj ludzi mieszka i nie
    narzekają.

    > Czesc zmian w PV to unijne dyrektywy.

    Żeco? Umowy prosumenckie UE zablokowało czy zjebana infrastruktura?

    > Tylko widzisz - nagle problemem są ceny emisji CO2 (ktore rzad
    > sprzedaje i zarabia).

    I zamiast inwestować to rozdaje i kradnie. Wiesz gdzie jest te kilka
    miliardów?
    Ja wiem.

    > A jakby atomówke zaczac 15 lat temu, to juz by stała :-)

    Trzeba było podnieść wtedy ceny energii, to by się debile biły, żeby
    była...potem przyszła Wszydło i powiedziała że będzie z węgla i koniec.

    > A co ci emisja CO2 przeszkadza ? :-)

    Nadmiarowa? Oczywiście. Na dodatek muszę za to płacić i mam płacić
    więcej bo prątkowce sprowadzają.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>