  • Data: 2011-11-16 02:20:29
    Temat: Re: Kolejne BMW, coś w tym jednak jest
    Od: to <t...@x...abc> szukaj wiadomości tego autora

    begin Deflegmator

    > Ewentualnie faktycznie stwierdził w ostatniej chwili, że jednak da radę
    > wyprzedzić, bo jakoś się przed rowerzystą zmieści, chociaż takie
    > "wyprzedzanie", to mi się w pale nie mieści... :/

    Zwróć uwagę, że rowerzysta na filmiku sprawia najpierw wrażenie, że
    będzie skręcał, dopiero potem lekko odbija w lewo. Droga ma łagodny łuk w
    lewo, a ten najpierw jedzie jakby na wprost, a potem nadal po linii
    oddzielającej pasy (swoim obrysem).

    Najbardziej prawdopodobne wydaje mi się, że gość najpierw nie wyprzedzał,
    bo wiedział, że skręca, a potem uznał, że rowerzysta też skręca i chciał
    go wyprzedzić już na łuku, dlatego skręcił tak szeroko, od razu na lewy
    pas. Jego błąd polegał na tym, że nie obserwował rowerzysty, który jednak
    pojechał prosto. Oczywiście formalnie wina jest jego, jednak nie
    zachowanie rowerzysty było mało czytelne, poza tym przy takim zjeździe
    każdy doświadczony rowerzysta kontroluje co się dzieje wokół niego -- we
    własnym interesie. Bo prawo pierwszeństwa to marne pocieszenie w kostnicy.