eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKoło dojazdowe w sprayu?Re: Ko?o dojazdowe w sprayu?
  • Data: 2012-03-02 13:20:28
    Temat: Re: Ko?o dojazdowe w sprayu?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-03-01 20:52, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marcin,
    >
    > Thursday, March 1, 2012, 8:27:47 PM, you wrote:
    >
    >>>>>> da się poczuć i dojechać do właściwego miejsca. Jak uszkodzenie jest
    >>>>>> duże - nagła i szybka strata ciśnienia to opona i tak pewnie do wywalenia.
    >>>>> Nie - jak poczułeś, to już nie ma ciśnienia i nie wolno jechać dalej.
    >>>> Prosze, nie sugeruj co _JA_ poczuję i kiedy w moim samochodzie.
    >>> Miszczu! Wybacz.
    >> Pohamuj sarkazm.
    >
    > A coś Ty taki poważny?

    Słabo się wyspałem :-)

    >> Chyba zgodzisz się ze mną, że nie jest to zbyt wielka sztuka.
    >
    > Trudno mi powiedzieć. Nie mialem okazji _jechać_ z takim ciśnieniem
    > gdzieś dalej. W przypadkach, kiedy mi się zdarzyło, to było to raczej
    > gwałtowne ujście powietrza.

    Z praktyki widze, że samochód sam zaczyna delikatnie skręcać - być może
    czuć to w RWD lepiej ze względu na mniejszą siłę wspomagania, dużą
    bezpośredniość przekazywania informacji o tym co się dzieje z kołami.

    > W jednym przypadku było to dość powolne i zapewne przy normalnej
    > prędkości bym zdołał się zatrzymać ale to było na A4 i zanim się
    > zatrzymałem, to opona na 3/4 obwodu boku strony wewnętrznej juz była
    > zmielona na wylot. Pomimi, że to tył, było niebezpiecznie.

    Mozna zwiększyć szanse unikając gwałtownych manewrów typu
    hamowanie/skręcanie.

    > Kiedyś - równiez na A4 - prowadził akurat syn a ja się go zapytałem
    > czemu zwalnia a on na to, że sam zwalnia. Kazałem zjechać - kapeć znów
    > z tyłu. U gumiarza się okazało, że nie ma sensu naprawiać.

    Wysoka prędkość napewno zmniejsza szanse. Napewno zależy to też od opony
    - niektóre (szczególnie sportowe) mają sztywne scianki boczne.

    > Pozostałe trzy przypadki to rozdarcia boków - nawet nie ma co próbować
    > naprawiać :(
    >
    > [...]
    >
    >> W innym samochodzie rozwalenie boku na kamieniu w czasie jazdy +/- 80
    >> czuć wyraźnie - dlatego warto kierownicę trzymać obiema rękami..
    >> natomiast co ciekawe, nadal da się dość sprawnie przejechać jeszcze te
    >> 100-200m aby bezpiecznie zatrzymać. Po takiej jeździe nie było widać
    >> innych uszkodzeń poza tymi które spowodowały rozwalenie boku opony.
    >
    > Bo prędkość mała i dystans niewielki. Zanim wyhamujesz na
    > autostradzie, to opona do wyrzucenia :(

    Na autostradzie akurat nie sprawdzałem.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: