  • Data: 2017-10-17 22:08:36
    Temat: Re: Klucz do kół... "samoróbka"
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pszemolu, ale na moj gust rozwiazujesz problem od niewlasciwej
    > strony - zeby nasmarowac trzeba najpierw odkrecic :-)

    > Jest to jakas rada ... ale jak sruba peknie ? :-)

    Problem został stworzony przez ostatniego "speca" który mu z jakiegoś
    powodu zdejmował koła.

    I tam trzeba się udać aby sytuację naprawić.
    Nakrętka czy śruba prędzej puści w warsztacie, potraktowana narzędziem z
    udarem, niż u Ciebie gdy ją potraktujesz grzechotką z przedłużką i pomożesz
    sobie nogą.

    Wbrew pozorom nie jest trudno sobie urwać albo główkę śruby, albo 3/8"
    trzonek grzechotki - wiem co mówię :-)

    I naprawdę nie chcesz aby Ci się to stało na autostradzie, w deszczową
    pogodę, gdy na trasie złapałeś gumę gdzieś daleko od domu. Lepiej to
    załatwić przy domu, jak masz czas i ładną pogodę. Albo właśnie u mechanika,
    aby uniknąć oberwania śrub.

    Raz to zrobisz i będziesz mieć spokój bo nakrętki czy śruby dokręcone na
    poprawną wartość momentu łatwo odkręcisz zwykłą fajką, nawet bez
    przedłużki.

    Te 140N/m to nacisk jaki daje masa 14kg na ramieniu metra, więc Twoja
    fajka, pewnie mająca jakieś 30cm musi być potraktowana naciskiem 3x14 czyli
    około 42kg, połowa wagi ciała dorosłego człowieka - łatwo to wyciśniesz,
    chyba że jesteś 50-kilowym chucherkiem z blond kucykiem :-) Ale wtedy
    uśmiechniesz się do byle kogo i każdy Ci pomoże z przyjemnością :-))