  • 1. Data: 2016-07-27 18:16:49
    Temat: Klonowanie clonezilla na ssd
    Od: Em Gie <m...@g...com>

    Z partycji c dysku ssd zrobilem kopie na partycje d tegoz samego dysku.
    System padl, wiec postanowilem odzyskac go z obrazu z dysku d.

    Pojawil sie komunikat, ze wielkosc obrazu 15 GB nie zgadza sie z wielkoscia docelowej
    100GB. Oraz informacja ze powinienem przeprowadzic ta operacje z opcja -c. W wersji
    zaawansowanej jest zbyt wiele opcji a ta -c nie jest zwiazana z rozmiarem partycji.
    Jak uruchomic ta opcje, by nie sprawdzala wielkosci partycji?
    Z wiersza polecen? Ale jakie polecenie?

  • 2. Data: 2016-07-27 19:21:22
    Temat: Re: Klonowanie clonezilla na ssd
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-27 o 18:16, Em Gie pisze:
> [...]
    partycji.
    > Jak uruchomic ta opcje, by nie sprawdzala wielkosci partycji?

    Chyba nie rozumiem co właściwie chcesz zrobić.
    Jeżeli "padł system", to z wcześniej utworzonego obrazu odtwarzasz
    zawartość partycji C na tejże właśnie partycji i wtedy wielkość partycji
    się zgadza. To, gdzie w tej chwili przechowujesz obraz też nie jest bez
    znaczenia, ponieważ dysk, z którego jest pobierany obraz jest
    zamontowany, a dysk na którym jest zapisywany ten obraz w celu
    odtworzenia jest niezamontowany w czasie wykonywania całej operacji.
    Dlatego lepiej mieć obraz na dysku zewnętrznym USB lub w każdym razie na
    fizycznie innym dysku, niż dysk na którym ma być odtworzona partycja z
    obrazu.

  • 3. Data: 2016-07-27 19:33:12
    Od: Em Gie <m...@g...com>

    Okazalo sie, ze windows 10 ktorym napisywalem windows 7 zrobil 500MB mala partycje,
    kosztem partycji c. Gdy ja polaczylem z dyskiem c to wystarczylo by odtwarzanie
    ruszylo.

  • 4. Data: 2016-07-27 19:42:04
    Od: Em Gie <m...@g...com>

    Ale..... system nie chce wstawac... cos jest nie tak z mbr

  • 5. Data: 2016-07-27 19:45:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-27 o 19:33, Em Gie pisze:
    > Okazalo sie, ze windows 10 ktorym napisywalem windows 7 zrobil 500MB mala partycje,
    kosztem partycji c. Gdy ja polaczylem z dyskiem c to wystarczylo by odtwarzanie
    ruszylo.

    Chłopie, pisz proszę tak, żeby nie trzeba było zgadywać o co Ci chodzi.

  • 6. Data: 2016-07-27 20:30:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-07-27 o 19:45, Poldek pisze:

    > Chłopie, pisz proszę tak, żeby nie trzeba było zgadywać o co Ci chodzi.

    Zrobił obraz partycji a nie dysku.
    Czyli bez informacji o bootowaniu
    Jak już poskładał jak wyżej napisał pocięte patrycje i przywrócił
    system, to brakuje mu tych informacji o bootowaniu

    Niech sobie odpali win 7 z płyty instalacyjnej w trybie konsoli i zrobi
    fixboota i fixmbr.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2016-07-27 20:47:51
    Od: Em Gie <m...@g...com>

    partycje, kosztem partycji c. Gdy ja polaczylem z dyskiem c to wystarczylo by
    odtwarzanie ruszylo.

    no przeciez wszystko jasne
    1. najpierw byl na c: win 7
    2. pozniej zrobilem jego obraz na d:
    3. nastepnie uaktualnilem win7 do win10 (notabene chcialem pozniej zrobic obraz tego
    win10) i w ten sposob miec 2 systemy w obrazach...)
    ale win10 zaczal sie psuc, zawieszac, wreszcie sie przestal uruchamiac..
    4. wiec zaczalem odtwarzac z kopii z dysku d: obraz windowsa7
    5. Zaczal mnie informoweac ze nie zgadzaja mu sie wielkosc partycji oryginalnej i tej
    z obrazu i stop.
    6. Okazalo sie ze windows10 kosztem partycji c: zrobil malą 500MegaBajtową partycje
    pomiedzy dyskiem c: i d: i nazwal ja OEM(niewidoczna)
    7. usunalem te partycje, wiec partycja C; sie powiekszyla
    8. To pozwolilo ruszyc odtwarzaniu obrazu
    9. Obraz pieknie sie wpisal na dysk c:
    10 !!! restarcie informacja ze system wymaga naprawy (i koniec, zadnej opcji)
    wygladaloi na komunikat z windowsa10.
    11. wzialem plyte windows7, zainstalowalem go na dysku c: (15min)
    12. potem juz elegancko odtworzylem obraz windowsa7 na ta partytcje C:
    13. I teraz do was pisze.
    14. i pozdrawiam
    15. w miedzyczasie instaluje ponownie windows10, i pozniej, bez juz zadnych
    modyfikacji zrobie jego obraz....

  • 8. Data: 2016-07-27 20:57:58
    Od: Em Gie <m...@g...com>

    Przy okazyji??

    jak zrucic obraz dysku c: z windows10, by w przyszlosci (np po instalacji windowsa7)
    spokojnie mozna by bylo ja odtworzyc..

    windows 10 zmienia rozmiary partycji c: oraz wstawia mala partycje 500mB

    ale nie moze przy tym byc naruszona partycja d: na ktorej mam zainstalowane obszerne
    programy wspolpracujace z systemem na dysku c:

  • 9. Data: 2016-07-27 22:26:05
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 27/07/2016 07:57, Em Gie wrote:
> [...]
    >
    > ale nie moze przy tym byc naruszona partycja d: na ktorej mam zainstalowane
    obszerne programy wspolpracujace z systemem na dysku c:

    U mnie Acronis zrobil 4 partycje a chcialem jedna. Wystarczy jednak zrobic
    kopie dysku nie partycji.

  • 10. Data: 2016-07-27 23:32:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-27 o 20:47, Em Gie pisze:

> [...]
    > 14. i pozdrawiam
    > 15. w miedzyczasie instaluje ponownie windows10, i pozniej, bez juz zadnych

    Jeżeli nie chciał ci zabootować, bo nie było odpowiedniego MBR, to
    gparted live byś to naprawił w kilka minut
    http://gparted.org/display-doc.php?name=help-manual#
    gparted-fix-operating-system-boot-problems