  • 31. Data: 2011-06-01 17:14:36
    Temat: Re: Klonowanie HDD na SSD
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Norbert"
    >Nie napisalem, ze dostajesz sie do swapu innego procesu tylko mozesz sie
    >komunikowac tworzac w swapie wspolna przestrzen do ktorej inne procesy maja
    >dostep.
    >Robi sie to przez:
    >CreateFileMapping z parametrem hFile = INVALID_HANDLE_VALUE
    >a potem robi sie "widok" na ten obszar przez MapViewOfFile.

    Omatko. Faktycznie, najwyraźniej MS potrafi spaprać nawet mmap().
    Przepraszam, zwracam honor, Windows jest bardziej popaprany niż mi się
    wydawało.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 32. Data: 2011-06-01 17:28:57
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-01 15:31, Norbert wrote:

    > Bo to nie zawsze chodzi o "rozszerzanie" ramu. Niektore programy
    > wykorzystuja swapa jako "platforme" komunikacji miedzyprocesowej.

    Jesteś w stanie wskazać jakiś konkretny program pod windows, który
    *wymaga* swap? Podstawową ideą pliku swap na platformie i386/x64 (i
    innych) jest rozszerzenie pamięci wirtualnej ram dostępnej dla
    aplikacji, które de facto nie widzą fizycznego adresowania ram, tylko
    przestrzeń wirtualną, gdzie system określa które strony np. wyrzucić do
    swap'a. Tutaj każdy system ma swoje własne algorytmy.

    W pewnych przypadkach (jeżeli mnie pamięc nie myli) można zarządać by
    obszar pamięci NIE BYŁ swapowany. Ma to znaczenie w zastosowaniach realtime.

    Po co celowo spowalniac komunikacje miedzy procesami wymuszając by
    określony obszar pamięci był na swapie? To niejako przeczy modelowi
    wykorzystania tej pamięci, ponieważ każda próba zapisu/odczytu tego
    obszaru wywołuje wyjatek, po którym system 'ściąga' strone ze swap i ...
    proces zapisuje de facto do ram.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 33. Data: 2011-06-01 17:55:41
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Omatko. Faktycznie, najwyraźniej MS potrafi spaprać nawet mmap().
    > Przepraszam, zwracam honor, Windows jest bardziej popaprany niż mi się

    Obecność fizycznego pliku wymiany nie jest potrzebna do poprawnego
    działania tej funkcji jeżeli nie wymaga zbyt dużej ilości pamięci.

    --
    marfi

  • 34. Data: 2011-06-01 17:56:37
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 01 Jun 2011 19:28:57 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Jesteś w stanie wskazać jakiś konkretny program pod windows, który
    > *wymaga* swap? Podstawową ideą pliku swap na platformie i386/x64 (i

    W pierwszym moim poscie w tym watku podalem nazwe gry, ktora tego wymaga.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 35. Data: 2011-06-01 17:58:53
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-01 19:56, Norbert wrote:

    > W pierwszym moim poscie w tym watku podalem nazwe gry, ktora tego wymaga.

    Czy moglbys powtorzyc, nie moge sie doszukac. Dyskutujmy, nie szukajmy
    nazw w wielgaśnych wątkach...

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 36. Data: 2011-06-01 19:00:42
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 01 Jun 2011 19:58:53 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Czy moglbys powtorzyc, nie moge sie doszukac. Dyskutujmy, nie szukajmy
    > nazw w wielgaśnych wątkach...

    Down of War II. I chyba chcial nawet, zeby to bylo minimum 1,5GB. Cholera
    wie po co az tyle.

    btw mam 8GB ramu.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 37. Data: 2011-06-01 19:18:58
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Wed, 01 Jun 2011 15:17:35 +0200, Netx napisał(a):

    > Miałbym jeszcze takie pytanie - jakby ktoś wiedział to proszę
    > o wyjaśnienie: jak dysk SSD przestanie być w stanie
    > odczytywać/zapisywać dane prawidłowo (zużycie) nawet mimo
    > korekcji, to czy ja to jakoś zauważę - czy zostanę
    > poinformowany o tym przez komputer (przez bios/uefi lub
    > przez system)? Bałbym się sytuacji gdy komputer działa nie do

    Z tego co wiem i czego sam doświadczyłem, pewnego pięknego dnia po
    włączeniu komputera dysk będzie po prostu martwy. Aczkolwiek możliwe, że
    wcześniej doświadczysz np. uszkodzenia plików systemowych.

    A ogólnie: SSD obecnej generacji włączasz i o nich zapominasz (oczywiście
    wcześniej będziesz się musiał przyzwyczaić do błyskawicznej szybkości
    wszystkiego). Nie wiadomo jeszcze jak z ich awaryjnością - poprzednia
    generacja niestety nie spisywała się najlepiej (w sensie producenci
    notowali zwroty rzędu 5%)

    Generalnie: kupować i nie martwić się o bzdury typy swap. Niestety backupy
    robić by wypadało.

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 38. Data: 2011-06-01 23:09:25
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    Witam
    ja się podepnę do pytania bo może już ktoś przerabiał temat. Jak wygląda sprawa
    klonowania na SSD dysku z zainstalowanym Windowsem XP ? Wstanie po takiej
    operacji ? Z tego co słyszłąem trzeba diskpartem coś zmieniać przed instalacją
    zdaje się więc jak to wygląda w przypadku klonowania całego dysku ?

    Pzdr
    Piotrek

  • 39. Data: 2011-06-02 07:11:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "marfi"
    > Obecność fizycznego pliku wymiany nie jest potrzebna do poprawnego
    >działania tej funkcji jeżeli nie wymaga zbyt dużej ilości pamięci.

    Rrrrrwa. To w końcu MS sam nie wie co pisze w dokumentacji?
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366537%28V
    S.85%29.aspx

    "If hFile is INVALID_HANDLE_VALUE, the calling process must also specify
    a size for the file mapping object in the dwMaximumSizeHigh and
    dwMaximumSizeLow parameters. In this scenario, CreateFileMapping creates
    a file mapping object of a specified size that is backed by the system
    paging file instead of by a file in the file system."

    Chyba, że do kompletu jeszcze sprytnie w grę wchodzą bufory dyskowe.
    (ale i tak sam plik na dysku wtedy powinnien istnieć).

    --
    \------------------------/

  • 40. Data: 2011-06-02 15:37:35
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 30/05/2011 02:16, Q wrote:

    > Jest to jakies wyjscie, ale troche bez sensu...

    > To zes zablysnal...
    >
    > Dokup ramu (jest tani) i wylacz swapa,
    > no chyba, ze masz duzo bluskrinow i chcesz wiedziec dlaczego.

    Sporo programów wciąż wymaga swapa do poprawnego działania, choćby było
    pierdylion gigabajtów RAMu dostepne.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil