  • Data: 2011-05-08 03:52:17
    Temat: Re: Klimatyzacja manualna w KIA Soul
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pawel <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    eh....

    no co mam mówić?, dzisiejsze auta mają "elektroniczne" szpery i wierze
    w to że sobie w tych koleinach dają radę..

    tak, starego renaulta zwalniało przy 140km/h bo było za ślisko, a taki
    bez szpery wpadał w poślizg (tz. ślizgał kołami) już przy 110km/h (4 koła
    w koleinach).

    czy to były 205 czy 195 nie pamiętam, pamiętam że starte zimówki,
    i tu i tam.

    > Wersja z automatyczna klima ma jeszcze szersze opony, bo 225/45R18, wiec te
    sa
    > jeszcze bezpieczniejsze?
    > pawel

    fajnie że dają ;)

    Tak, szersze niższe są lepsze na zakrętach, i to bardzo delikatnie czuć
    -czy to lepiej przejdzie zakręt - w zasadzie tak samo.

    powiem tak: wolałem 205/60R15 niż 195/65R15
    i wolałem: 225/55R17 niż 225/45R18

    ale to był "kompromis" (nieodczuwalny za bardzo) pomiędzy wygodą
    a "trzymaniem" na boki.

    Teoria fizyczna w uproszczeniu twierdzi że powierzchnia nie ma znaczenia
    (tarcie), praktyka co innego. A pomimo gorszego prowadzenia (nieodczuwalne)
    (czyli mniejszego "bezpieczeństwa") wolę wyższe opony i mniejsze felgi bo
    lepiej tłumi dziury, progi oraz tak tak - krawężniki.

    pozdrawiam.