  • 21. Data: 2014-03-25 18:31:30
    Temat: Re: Klima - czynnosci
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tomas" <t...@b...pl> wrote in message
    news:lgs1cq$ldj$1@news.mm.pl...

    > Powiedzieli mi serwisie klimatyzacji ;)Moim zdaniem to można wogóle nie
    > włączać , ale że jestem przesądny to czasem włączam na 20minut.Auto ma 14
    > lat i nic się nie dzieje.Łożysko nie piszczy.

    Można włączać, można nie włączać - klima jest to idioto odporne urządzenie.
    Pod warunkiem że jest szczelna oczywiście, czyli że auto nie było bite
    kiedyś
    z uszkodzoną klimą i przez lewego "naprawioną".

  • 22. Data: 2014-03-25 19:34:54
    Od: Kamikazee <n...@n...pl>

    W dniu 2014-03-25 16:00, anacron pisze:

    > Odnoszę inne wrażenie. Mogę? :)

    To poczytaj sobie do czego jest używany ozon
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ozon oraz przeczytaj skład chemiczny z etykiety
    swojego środka.

  • 23. Data: 2014-03-25 19:38:53
    Od: Kamikazee <n...@n...pl>

    W dniu 2014-03-24 23:32, AZ pisze:
    > To tak sie da? A w jaki sposob odsysaja to co jest w ukladzie? A w jaki sposob
    > dodaja olej? Wlewaja przez zaworek?

    1. Da się.
    2. Pompa próżniowa.
    3, 4. Próżnia zasysa olej wraz ze środkiem chłodniczym przy nabijaniu przez
    przewody podłączone do układu klimatyzacji w samochodzie.

  • 24. Data: 2014-03-25 19:50:23
    Od: Kamikazee <n...@n...pl>

    W dniu 2014-03-25 10:27, Pszemol pisze:
    > Jak ja lubię takich doradzaczy... człowieku, po co mu takie rzeczy radzisz?
    > Pisze chłop że klima działa dobrze!

    Ale nie wie czy w pełni sprawna zbyta mała ilość czynnika powoduje częstsze
    załączanie sprężarki co powoduje zwiększone jej zużycie a przy braku dobrego
    smarowania zatarcie i zwiększone spalanie.

    > Filtr kabinowy oczywiście trzeba wymieniać, może nie co roku ale
    > np. raz na dwa lata - w zależności od tego gdzie jeździsz...

    Raz na rok to przynajmniej sprawdzić jego stan zależy od tego ile km się jeździ.

    > Reszta co radzisz to chyba dla kogoś kto ma problem z za grubym portfelem.
    > Przecież to wyrzucanie pieniędzy w błoto!

    Nie w błoto, bo już przerabiałem zatartą sprężarkę klimy 800 zł w plecy.

  • 25. Data: 2014-03-25 22:41:27
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 25.03.2014 15:09, AZ pisze:

    > A w jaki sposob zalaczala sie sprezarka?

    Nie załączała się o to chodzi.On myślał , że klima działa bo był to jego
    pierwszy samochód z klimą i nie wiedział na jakiej zasadzie to
    działa.Myślał , że jak kupi 5 letnie auto z Niemiec to nic nie będzie
    musiał przy nim robić.Łożysko mu piszczało w sprężarce bo nie było
    smarowania.Cóż klima fajna sprawa ale czy w naszym Polskim klimacie
    jest aż tak użyteczna to kwestia dyskusji.Prawdziwe lato często trwa nie
    więcej niż 2 miesiące.

  • 26. Data: 2014-03-25 23:46:18
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 25 Mar 2014 22:41:27 +0100, tomas <t...@b...pl> wrote:

    >Nie załączała się o to chodzi. (...) Łożysko mu piszczało w sprężarce bo nie było
    >smarowania.

    Jak mogło piszczeć łożtsko, jak sprężarka się nie załączała?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 27. Data: 2014-03-26 00:14:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kamikazee" <n...@n...pl> wrote in message

    > 1. Da się.
    > 2. Pompa próżniowa.
    > 3, 4. Próżnia zasysa olej wraz ze środkiem chłodniczym przy nabijaniu
    > przez przewody podłączone do układu klimatyzacji w samochodzie.

    Ściemniasz kolego...
    Środek chłodniczy odparowuje bo zaczyna wrzeć w obniżonym ciśnieniu,
    olej już niestety nie odparuje tak łatwo i zostaje w układzie klimy...
    Aby go usunąć musiałbyć układ przepłukać.

  • 28. Data: 2014-03-26 00:20:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale nie wie czy w pełni sprawna zbyta mała ilość czynnika powoduje
    > częstsze załączanie sprężarki co powoduje zwiększone jej zużycie a przy
    > braku dobrego smarowania zatarcie i zwiększone spalanie.

    Nie wie też czy jutro umrze... co nie znaczy że ma planować śmierć, nie?
    Straszysz niepotrzebnie. Jak ktoś zna historię auta i wie że nie było bite
    to nie ma powodu przypuszczać że Ci freon z klimy uchodzi bo niby jak.

    > Raz na rok to przynajmniej sprawdzić jego stan zależy od tego ile km się
    > jeździ.

    Przy cenie bibuły i ilości roboty jaka potrzebna jest na dostanie się do
    niej
    wychodzi mi że "sprawdzanie stanu" filtra jest stratą czasu i energii...
    Lepiej ją po prostu wymienić i mieć po kłopocie.

    > Nie w błoto, bo już przerabiałem zatartą sprężarkę klimy 800 zł w plecy.

    Wydawanie 200-300 zł rocznie na bezsensowne "przeglądy" klimy
    z odsysaniem czynnika chłodzącego czy jego wymianą po to aby
    zapobiec "zatartej sprężarki" która może się nigdy nie zdarzyć wydaje
    się bezsensowną nadgorliwością... Lepiej odkładać te 200-300 zł rocznie
    na konto w banku i jak się zdarzy kiedyś zatarcie sprężarki zanim auto
    sprzedasz to weźmiesz kasę z banku i zostanie Ci jeszcze duża reszta...

    Wiem, że w Polsce nie ma długiej historii jeżdzenia z klimatyzacją w aucie,
    ale typowe reakcje właścicieli takich aut graniczą z histerią i paranoją...
    Co innego gdy gaz uchodzi, klima nieszczelna - - ale jak auto nie było bite
    to nie ma się czego bać, gaz tak łatwo sobie nie ucieka, a tym bardziej
    olej.

  • 29. Data: 2014-03-26 00:22:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tomas" <t...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > działa.Myślał , że jak kupi 5 letnie auto z Niemiec to nic nie będzie
    > musiał przy nim robić.Łożysko mu piszczało w sprężarce bo nie było

    Ale jemu chodzi o to, że sprzęgło nie załączy sprężarki jeśli ciśnienie
    gazu jest poniżej progu bezpieczeństwa... Więc co mu mogło piszczeć
    w sprężarce skoro była odłączona od paska napędzającego ją?

    > Cóż klima fajna sprawa ale czy w naszym Polskim klimacie jest
    > aż tak użyteczna to kwestia dyskusji.Prawdziwe lato często trwa
    > nie więcej niż 2 miesiące.

    To jeszcze nie powód aby się pocić w aucie 2 miesiące...

  • 30. Data: 2014-03-26 00:22:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jerzu" <t...@i...pl> wrote in message

    > Jak mogło piszczeć łożtsko, jak sprężarka się nie załączała?

    Widzisz... tak to jest słuchać dobrych rad od osób które nie wiedzą
    nawet jak klimatyzacja działa...