  • Data: 2010-10-31 08:47:06
    Temat: Re: Klej na gorąco
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Zapomnij. Klej na gorąco nie będzie trzymał odpowiednio mocno do PCB. Za
    > to specjalne nieagresywne silikony do elektroniki będą w sam raz.

    Aaa.... to kolega nie wie co na świecie stosują.
    Przykładowo taka firma: http://www.buehnen.de/index.php?id=82&L=82&id=82

    Byłem, widziałem co potrafią, oczy długo przecierałem ze zdziwienia.
    Przykładowo jest sobie tworzywowa podeszwa z nałożoną cieniutką ścieżką
    kleju na brzegach. Przykładamy do niej ... skórę/skaj (nie wiem co toto
    było), dociskamy raz i niekoniecznie mocno czy długo. Klejenia nie da
    się praktycznie rozerwać bez rozwarstwienia materiałów klejonych -
    jednym słowem mocny i szybko wiążący klej. Teraz ciekawostka - jeśli
    jednak rozerwiemy, to nic, możemy docisnąć jeszcze raz i znów będzie
    trzymał. Gdybyśmy docisnęli za pierwszym razem po powiedzmy
    minucie...nic nie szkodzi, też złapie tak samo dobrze. Oczywiście klej
    nakładany na ciepło.

    Mam znajomego drukarza działającego w branży opakowaniowej. Stosuje klej
    z marketu (na ciepło - typowe laski silikonowe) i za każdym klejeniem
    chwilkę czeka. Klej o którym piszę byłby wprost idealny dla niego
    (smaruje nie jedno, a powiedzmy kilkadziesiąt punktów, później wszystkie
    składa - dużo szybciej tą metodą) kłopot jednak w cenie kleju.

    Miłego.
    Irek.N.