  • Data: 2023-11-15 20:52:26
    Temat: Re: Klawiatura "podświetlana"
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 14 Nov 2023 11:55:38 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Spokojnie -- jam abstynent. ;) Wg mnie każda jest
    > mechaniczna -- z wyjątkiem ekranowych itp., dlatego zapytałem...

    > Wg mnie mikrostykowe są rzadkością -- niemal ich nie ma.
    > Może jednak nie mam racji. Membranowe włączniki są trwałe
    > w zestawieniu z mikrowłącznikami -- i tanie!!!
    >
    > Wg mnie stabilna klawiatura może opierać się o kontaktrony
    > itp. (magneto-optyczne) rozwiązania, ale nie o mikrowłączniki.

    > Wg mnie -- zdecydowana większość.

    Przejrzyj na oczy.

    Ole-ole:
    mechakiczne: 274 modele
    membranowe: 113 modeli
    inne: kilkanaście

    MediaExpoert:
    mechaniczne: 528
    membranowe: 271

    Dalej nie patrzę, szkoda czasu.

    > Niestety wg mnie mikrostykowa wytrzymuje mniej uderzeń/włączeń niż
    > membranowa itp...

    Skąd takie założenie?

    Nawet mikroswitche (elektryczne i elektroniczne) rodem z PRL działają
    skutecznie do tej pory.
    Natomiast klawiatury "mechaniczne" są ok. 10 razy wytrzymalsze od
    membranowych.
    Pierwszy-lepszy opis:
    https://www.test-gear.pl/dobor-klawiatury/

    Klawiatur kontaktronowych i podobnych już się nie stosuje.
    Ich zaletą była (jest) praktyczna niezniszczalność.
    Bywają transoptorowe itp - elektrycznie też prawie wieczne. Ale
    mechanicznie do dupy, jak większość tworzyw sztucznych teraz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam