  • Data: 2019-01-26 18:51:21
    Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kilka lat temu, kiedy kupiłem diesla, sprawdziłem spalanie latem przy
    > jeździe typowo miejskiej i przy jeździe z znacznym udziałem autostrady
    > (ok. 90% jazdy 120-130 km/h). W obu przypadkach spalanie wyniosło
    > poniżej 5l/100. Więc zaokrąglam do 5.

    Miałem diesla, starego prostego jeszcze 2.4JTD (bez DPF'ów,
    Odcinki po mieście 10km do roboty, tyle samo powrót, prosto bez
    zatrzymywania się co chwilę na rondach/światłach się nie da plus
    wzniesienia itp.
    Palił 8 litrów po mieście, minimum 7,5l ropy. Latem.
    Zimą więcej, w dodatku ciepło zaczynało dmuchać dopiero kilometr przed
    pracą (tak, sprawny termostat, chłodnica nowa bo stara lamele zgubiła po
    9 latach i latem na autostradzie nie dawał rady chłodzić).
    Samą trasę tak.. dało się zejść do niecałe 5,5l/100 ale tylko raz.
    Ciężko jeździć AR 156 2.4JTD tak spokojnie.

    Miałem okazję kupić niedawno 4-letnią Kijankę Sportage z pewnego źródła
    za niezłą cenę ale odpuściłem bo niestety 2.0 diesel. Taka jazda po 10km
    zniszczy kosztowny dpf w pół roku. Cykl wypalania co około 500km
    trwający około 15min - tyle to jadę do pracy, nie włączy się nigdy bo
    nawet nagrzać się nie zdąży. Nie mam zamiaru specjalnie co tankowanie
    wypalać ropę specjalnie robiąc trasy po 100km aby jaśniewielmożny DPF
    się wypalił (oczywiście spożywając wtedy znacznie więcej ropy).

    --
    Irokez