eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKłamiemy, że tego nie da się naprawić...Re: Kłamiemy, że tego nie da się naprawić...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
    ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeder5.feed.usenet.farm!feeder
    1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl
    !news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned
    .com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-med
    ia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kłamiemy, że tego nie da się naprawić...
    Date: Wed, 09 Jun 2021 09:37:54 +0200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    In-Reply-To: <s9na72$hpj$1@dont-email.me>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <s9l4ki$4jr$1$horizn@news.chmurka.net>
    <s9l6l7$602$1$cezar91@news.chmurka.net> <s9l81p$p57$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s9lua3$12n$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s9n234$3cb$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s9na72$hpj$1@dont-email.me>
    Message-ID: <a...@n...neostrada.pl>
    User-Agent: Groundhog 2.08 Newsreader for Android
    http://83.220.108.211/bins/groundhog/
    Lines: 83
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.183.113.142
    X-Trace: 1623224275 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 513 178.183.113.142:52732
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4767
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:765443
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 8 Jun 2021 10:36:44 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie. To właśnie ta różnica. W tym przypadku ilość rzeczy do naprawy
    > znacząco przerasta moc przerobową. Szczególnie w zakresie problemów
    > wymagających nieprzeciętnych zdolności. Możesz sobie zerknąć na
    > samego
    > Louisa. Mimo że podzielił się swoją wiedzą z całym światem, ma
    > zawalone
    > półki po sufit sprzętem do naprawy. I nie głoduje. Fakty kłuja w
    > oczy
    > bidoków z elektrody, chowających swoje drogocenne, zapewniające im
    > chleb, schematy pralek Polar, aż boli patrzeć.

    Jakie masz doświadczenia biznesowe? Ile biznesów prowadzisz lub
    prowadziłeś? Nie pytam ze złośliwości ale chcę wiedzieć jakimi
    doświadczeniami biznesowymi podpierasz swoje argumenty i z czego one
    wynikają.
    Zawalony sprzęt świadczyć może o wielu czynnikach i nie koniecznie o
    tym, że robi na tym biznes (np. zła organizacja pracy, problemy z
    terminami).
    Cenne (ukryte) know-how może nie być ilościowo dominujące w biznesie
    ale za to generujące największy obrót, stąd argument o zawalonym
    sprzęcie pierdułek do naprawy świadczy o niczym. Dzielenie się wiedzą
    w tym obszarze może wpłynąć znacząco na obrót.

    Tak na marginesie w temacie do samego Luisa to czasami się
    zagolopowuje, np. tutaj:

    https://youtu.be/iiCBYAP_Sgg

    Taki specjalista i nie wie, że fan nie musi być "w miejscu elementu
    do chłodzenia" ale wystarczy wymuszony przepływ powietrza przez
    odpowiednie kanały, jakie tworzy prawidłowo zamknięta i szczelna
    obudowa? IMHO troszkę się skompromitował w tym filmie...


    > Najzwyczajniej, branża napraw sprzętu specialistycznego różni się
    > od
    > branży sprzedwania buraków na targu. Dodatkowa budka w tym drugim
    > wypadku odbiera komuś chleb, być może literalnie. W przypadku
    > napraw
    > laptopów Apple spowodowała że mniej złomu wylądowało na wysypisku,
    > choć
    > ciągle ląduje za dużo.


    Prowadzącemu biznes serwisowy nie obchodzi co i gdzie ląduje na
    śmietniku. Nie rozmawiamy o ochronie środowiska tylko szczególnym
    przypadku ochrony wartości niematerialnych prawnych.


    > Jak być latał w kosmos na rakietach własej roboty, to wiedza jest
    > cenna.
    > Jak pracujesz w branzy naprawiania zabawkowych laptopów to
    > dzielenie się
    > jest cenne - dzięki nie mu dowiadujesz się jak coś naprawiać za to
    > że
    > dzielisz się swoją wiedzą i nie tracisz czasu na odkrywanie
    > kwadratowego
    > koła.

    Ale klientów mniej. Zamiast dyskutować zweryfikujmy fakty: idź do
    pierwszego lepszego socjalistycznego serwisu i podpowiedz im zeby
    podzielili się swoją wiedzą, zobaczymy jak zareagują.


    > Też uważam, że bibliteki to czysty socjalizm dla idiotów. A te
    > naukowce?
    > Robią coś przez 20 lat, badają, a potem dzielą się z innymi. Skrany
    > debilizm, tu popieram w całej rozciągłości kolegę, dość tego

    Nie rozpędzaj się tak z tym rozdawnictwem. Jeśli robią coś co ma
    przewidywalną komercyjną przyszłość (a na zachodzie w większości
    robią w tym celu) to zabezpieczają się patentami.

    > Jak bym słuchał jakiegoś ciężkiego przypadku konfederaty. Ale oni
    > mają
    > popracie tylko wśród nastolatków, więc to musi być jakać pomyłka.


    Owszem, pomyłka.

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: