-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
or-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kierunkowskazy na rondzie
Date: Fri, 04 May 2012 15:17:43 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 100
Message-ID: <jo0l1f$2iu$1@mx1.internetia.pl>
References: <jnm3a9$nh9$1@node2.news.atman.pl> <jnm3r3$mhu$1@inews.gazeta.pl>
<jnmcgk$ve0$1@cougar.axelspringer.pl>
<1uxudhgidtpav.1qsexityah1er$.dlg@40tude.net>
<jnmpkc$c2o$1@inews.gazeta.pl>
<1mveegnrxch78.m24ag01iak1u$.dlg@40tude.net>
<jnpjrd$8s0$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1205021636120.4420@quad>
<jnrj05$gmr$1@mx1.internetia.pl> <jnrl3c$8oh$1@inews.gazeta.pl>
<jnrmbf$tam$1@mx1.internetia.pl> <jnrri3$l71$1@inews.gazeta.pl>
<jnrueu$ud0$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1205030010160.5128@quad>
<jnu005$q7n$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1205040052360.2736@quad>
NNTP-Posting-Host: 87-205-249-117.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1336137583 2654 87.205.249.117 (4 May 2012 13:19:43 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 4 May 2012 13:19:43 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1205040052360.2736@quad>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
Thunderbird/12.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2447369
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-05-04 01:08, Gotfryd Smolik news pisze:
> On Thu, 3 May 2012, Artur Maśląg wrote:
>
>> Może dla teoretyków próbujących na sztywno interpretować polski PoRD.
>
> W zupełnosci się zgadzam, że to jest niesprawiedliwosc, że
> kierowca na skrzyżowaniu ma na decyzję sekundy (w skrajnych
> przypadkach ułamki), policjant na ocenę mandatowa minuty,
> zas sad całe miesiace.
> Ale tak własnie jest, i to owe "wnioski teoretyczne" skutkuja
> własnie wyrokami w razie kolizji.
> Nie ma innej metody, niż uprzednio zapoznać się z możliwymi
> skutkami różnych konstrukcji prawnych i terenowych :(
Idąc tym tropem nie należy w ogóle wyjeżdżać na drogi, ponieważ
należałoby się najpierw zapoznać z dokładną topologią każdej
trasy oraz możliwymi interpretacjami prawnymi zastosowanych
rozwiązań. Jeżeli ktokolwiek w ten sposób uzasadnia uwarunkowania
prawne rozwiązań technicznych to znaczy, że w ogóle nie powinien
prawa stanowić, a dodatkowo interpretować. Prawo ma być maksymalnie
proste, jednoznaczne, a drogi moją być poprawnie oznakowane,
by kierowca mógł sprawnie w bez specjalnych wątpliwości podejmować
decyzji. I w większości krajów tak jest, tylko oczywiście
w Polsce musi być dopisywanie jakichś dziwnych dodatków, zmian
szczegółowych, których prowadzą do tego, że nagle się okazuje, że
winny nie jest ten, który faktycznie zawinił, bądź sprawy toczą
latami.
>> Proponuję się zastanowić, jak takie teoretyzowanie wpłynie na
>> zachowanie kierowcy na bardziej skomplikowanym węźle.
>
> Koniecznoscia zaznajomienia się z większa liczba konstrukcji
> które ma miec "wykute na blachę".
Co jest oczywistą bzdurą, ponieważ kierowca ma bezpiecznie
jeździć, a nie znać kodeks, rozporządzenia i załączniki na
pamięć.
> Ocenę pierwszeństwa może załatać ustępowaniem "z ostrożnosci",
> oceny prawidłowej sygnalizacji nie może załatać niczym.
Aaaa - znów pijesz do używania lewego kierunkowskazu przed/na
rondzie. Przykro mi, pozostanie to tylko Twoją opinią, a ja
pozostanę przy tym, że sygnalizacja przed rondem i na rondzie
jest jak najbardziej zgodne z prawem oraz z konwencją wiedeńską
i uzależnione jest od topologii konkretnego skrzyżowania.
> Dura lex sed lex, to nie jest moja złosliwosc :|
Idąc tropem Twojego podejścia - skoro zakazu nie ma, to
jest zachowanie nie niezgodne z prawem.
> Ktos już pytał - czym to się objawia, czekasz aż ten z prawej
> pojedzie, czy bazujesz na A-7 widzianym "od tyłu"?
> (co leży i kwiczy jesli z boku stoi duża ciężarówka, zasłaniajac
> wjazd).
Skoro brak jest innego oznakowania to korzystam z zasad ogólnych.
> Z tego co widzę, w obserwowanych przypadkach kierujacy
> bazuja na fakcie że "tamten czeka" :) (lub, co bywało powodem
> kolizjogennych skrzyżowań, "ja mam szersza drogę" :P)
Nie wiem co Ty obserwowałeś, ale zachowanie zależy od konkretnej
sytuacji i konkretnego oznakowania.
>> Takie same zasady obowiązują na każdym skrzyżowaniu, problem
>> w tym, że Ty właśnie próbujesz wprowadzać "zróżnicowanie"
>> pierwszeństwa i działania A7 w zależności od lokalizacji, które
>> jak twierdzisz ma umocowanie w PoRD.
>
> Konkretnie w przepisach rozporzadzenia, wprost definiujacych
> znaczenie znaku A-7 oraz A-7 razem z C-12.
Jednak nie - podajesz jedynie swoją interpretacje "pierwszeństwa",
tymczasem opisane jest znaczenie C12+A7 oraz A7. Problem się
pojawił po zaistnieniu A7 na skrzyżowaniu i Twoim założeniu,
że kierujący ma nadal pierwszeństwo po przejechaniu jednej
jezdni.
> Żeby była jasnosc: dopóki kierowcy się stosuja do owych A-7
> to problemu nie ma.
A jednak oznakowanie.
> Problem powstaje w momencie kiedy ktos się nie zastosuje,
> a clou leży w tym że tym kims może być "ten drugi".
Jak ktoś nie zastosuje to sprawa jest prosta.
> Wina/odpowiedzialnosc za wypadek może zależeć od tego czy jego
> "ustapienie" już sie skończyło czy nie.
Czyli wraca kwestia wątpliwego "pierwszeństwa", a nie długości
działania A7.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.12 15:30 Artur Maśląg
- 04.05.12 21:13 J.F.
- 04.05.12 21:33 Artur Maśląg
- 04.05.12 22:12 J.F.
- 04.05.12 22:22 Artur Maśląg
- 10.05.12 00:37 Gotfryd Smolik news
- 10.05.12 00:29 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=