  • Data: 2012-05-02 17:22:07
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 May 2012, Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    >
    > Czego nie zrozumiałeś?

    Domaga się, aby wnioski z ratio legis miały swoja implementację,
    albo jak kto woli - "wykorzystanie".

    Najpierw owa "racjonalnosc": należy do niej m.in. zasada, stanowiaca
    iż "jesli ustawodawca różnie nazwał dwie bardzo podobne rzeczy,
    to nie można uważać je za tożsame" - bo dedukuje się, że zastosował
    różne nazwy *po cos*.
    Owa zasada jednak nie okresla, że zróżnicowanie stworzone przez
    prawodawcę *musi* być gdzies wykorzystywane, i to IMO pierwsze na
    czym J.F. steruje w zła stronę.

    Druga sprawa jest taka, że istnieje co najmniej jeden przypadek
    który żadaniu J.F. czyni zadosc, w którym istniejaca definicja
    skrzyżowania powoduje konkretne skutki, i w innym poscie przed
    chwila zapodałem - jest to fakt jednolitego okreslenia pierwszeństwa
    dotyczacego *dróg* na każdym skrzyżowaniu, również na SORO,
    powiazany ze zmiana znaczenia znaku A-7, tyle, że dla SORO jest
    jasny i czytelny sygnał o "globalnosci" tego znaku poprzez
    postawienie go wraz z D-12, zas przy "zwykłym" skrzyżowaniu można
    sobie robić flejma czy mamy "skrzyżowanie w skrzyżowaniu" czy
    dwa odrębne skrzyżowania obok siebie - tu akurat skreslenie
    przepisów które były w Kodeksie Drogowym może i uprosciło "praktyczna
    analizę" danego skrzyżowania, za to PoRD IMVHO nie dosc jasno
    wypowiada się w sprawie "odrebnosci" skrzyżowań.

    > Czy jak napisałem, ze to jest to samo, czy może napisałem, ze z punktu
    > widzenia zachowania sie można to tak właśnie przedstawić

    Nie mam dostatecznie drastycznego przykładu, w którym zmiana
    znaczenia A-7 mogłaby powodować smiertelne skutki, ale w własnie
    w tym miejscu trzeba zachować ostrożnosc ;)
    (pamiętac, że A-7 "wewnatrz" skrzyżowania NIE dotyczy całych dróg)

    pzdr, Gotfryd