  • Data: 2018-06-02 21:33:32
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 2 czerwca 2018 07:09:11 UTC-5 użytkownik Akarm napisał:

    > I dlatego w Polsce powinny być drogi dla rowerów budowane wyłącznie w
    > części jezdni.

    Powinno byc zupenie odwrotnie :)
    Holendrzy jak tylko moga to buduja ddr oddzielone pasem zieleni.
    Ruch na jezdni jest tylko tam gdzie sie nie daje inaczej. A skrzyzowania sa robione
    tak aby rowerzysta musial zwolnic i bylo go widac.
    Np. tak:
    Widocznosc piekna:
    https://www.google.com/maps/@52.2903231,4.5892522,3a
    ,75y,80.95h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1s2EEUtarYT02O9-iw
    MbjSGw!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D2
    EEUtarYT02O9-iwMbjSGw%26output%3Dthumbnail%26cb_clie
    nt%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3
    D100%26yaw%3D75.40476%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7
    i13312!8i6656

    A tu trza zwolnic zapierdalacza:
    https://www.google.com/maps/@52.2997099,4.5923684,3a
    ,26.9y,326.29h,83.05t/data=!3m7!1e1!3m5!1s2VgaXR-IfS
    lO2ykMLbSyLA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpano
    id%3D2VgaXR-IfSlO2ykMLbSyLA%26output%3Dthumbnail%26c
    b_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203
    %26h%3D100%26yaw%3D268.68927%26pitch%3D0%26thumbfov%
    3D100!7i13312!8i6656

    I to im dziala.
    Tyle ze mieli duzo czasu na dopasowanie sie do potrzeb a nie tylko machali pedzlem.

    > Tak jest!
    > A skoro rowerów nie da się wyposażyć w światła mijania i drogowe, to
    > należy zlikwidować przymus używania świateł we wszystkich pojazdach.

    A tu sie w pelni zgodze. I to nie posmiewnie ale naprawde. Kierowcy sie szybko
    przyzwyczajaja do tego ze wszystko jest duze, kontrastowe, wyrazne. A tu doopa!
    I rozjezdzaja bidna dusze.

    I nie jest tak ze to nasza przywara.
    Obserwuje od pewnego czasu kierowcow na zachodzie. Niby takie grzeczne i wychowane
    ale jednak czasem w nich wszystkich wbija sie szatan i zaden nie ustapi, nie zwolni
    nie pomoze pieszemu.
    A wiem ze wszystkich bo czasem strumien samochodow na jednej z ulic jest nie za duzy
    ale jednak nie mozna przejsc spokojnie. Gdyby jeden z drugim zwolnil lub sie
    zatrzymal nie bylo by problemu. Ale czasem stoi sie 3 minuty przelatuje setka aut i
    przejsc nie ma jak.

    > To jakaś bzdura. No bo skąd rowerzysta może się znaleźć na przejściu dla
    > pieszych? Chyba tylko wskutek jazdy po chodniku.

    O to tez. Choc jak rowerzysta jedzie powoli to ja nie widze roznicy. Powoli znaczy
    mniej niz 10km/h. Bo i on moze szybko sie zatrzymac i kierowca ma czas na jego
    zauwazenie.