    From: "Agent" <w...@o...ue>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
    Date: Fri, 21 May 2010 10:45:55 +0200

    Użytkownik "misio" <a...@o...com> napisał w wiadomości
    news:4bf63dde$0$19182$65785112@news.neostrada.pl...
    > Byłem w warsztacie samochodowym cos naprawiac i jak mechanik przestawiał
    > moj samochod to zauważył że samochod za bardzo "siada" - jego zdaniem
    > przednie amortyzatory są zuzyte. W lipcu bede miał obowiazkowy przeglad
    > techniczny i myslę zaczekać do niego bo przeciez podczas niego oceniaja
    > siłe hamowania i chyba stan amortyzatorów. Poprzednie badanie obowiazkowe
    > jeszcze zaliczyłem.
    > W zwiazku z tym pytanie:
    > 1. Czy wierzyc zgrubnej ocenie mechanika ?
    > 2. Czy obowiazkowy przeglad techniczny na hamowni wykaze stan
> [...]
    Wysokość zawieszenia nie ma nic do sprawnosci amortyzatorów - to nie one
    trzymają auto na odpowiedniej wysokości. Stan amortyzatorów można ocenieć
    pobieżnie najpierw samemu czy nie ma wycieków a potem na badaniu na
    stanowsku na przegladzie koniecznie z właściwym ciśnieniem w oponach. Wynik
    nie zawsze pokazuje prawde ale jednak w zdecydowanej większości przypadków
    daje prawidłowy obraz zużycia. Da za to prawidłowy obraz różnic pomiędzy
    stroną lewa i prawą (zapomniałem ile jest max różnicy). Sprawność poniżej
    25% kwalifikuje amorek do wymiany z tym że 100% nie ma nigdy - na nowych max
    około 80 %.
    Do amorków powinno się kupić nowe odboje i ewentualnie nowe łożysko oporowe
    na górze bo jest tanie i warto je wymienić za jednym zamachem. A jak za
    nisko stoi to zastanowić się nad nowymi sprężynami. Aha kojarzy mi sie że w
    Cordobie często siada tył i chyba niekoniecznie winne sa sprężyny.