eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingKiedy będzie milion rdzeni?Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
  • Data: 2019-09-19 21:12:38
    Temat: Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
    Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 18 września 2019 15:46:02 UTC+2 użytkownik fir napisał:
    > W dniu środa, 18 września 2019 15:29:03 UTC+2 użytkownik fir napisał:
    > > zalezy co rozumiec za rdzen/sprzetowy watek
    > >
    > > w swiecie gpu mowia o ile wiem o tzw kanalach, jeden kanal przypada na jednego
    floata (przypadajacego niezaleznie do obrobki)
    > >
    > > o tyle powstaje koncepcja zbudowania czegios w rodzaju komputacyjnej macierzy
    > > (powiedzmy 1024x1024 floato) zdolnej np do zaladowania megabajta floatow w jednym
    cyklu dodania do niej drugiego miliona floatow w drugim cyklu i zapisania tego
    spowrotem w trzecim czy piatym
    > >
    > > taka komputacyjna macierz wydaje mi sie dobrym pomyslem, pisalem juz o tym choc
    nie jestem epwien czy na tej grupie.. (np o tym jak to zintegrowac z c)
    > >
    > > sporo czesc kodow np rysowanie zbioru mandelbrota (ale i zapewne wiele innych )
    daloby sie puscic na tej tablicy prawie bez zmian z milionowym przyspieszeniem (o ile
    sprzet mialby milion kanalow)
    > >
    > > jakies inne przykladowe kody typu jakis kontrast czy usrednienie pikseli itd (mam
    na mysli takie kody w ktorych kanal "czyta" wartisci np z 8-miu przylagajacych
    kanalow) tez chyab dobrze by szly bo jako ze wszystko jesli liczone w jednym
    kroku/cyklu to nei trzeba sie chyba martwic konfliktami w dostepach do pamieci, nie
    trzeba nic synchronizowac (choc moze to zalezy od przypadku trzebby przesledzic jakie
    algorytmy/kody dobrze wykonuja sie na takiej solidnej tablicy
    > >
    > > (solina nazywam ja bo kazdy taki kanal nie ma niezlaleznego instruction
    pointer...alternatywna bylaby jakas inna tablica gdzie kazdy z milionow kanalow
    mialby swoje ip, ale bylby to jakis inny rodzaj tablicy)
    > >
    > > gdyby mi sie chcialo to bym sie pozastanawial jak rozne algorytmy wpisuja sie ten
    schemat, ale ostatnio cos slabo z motywacja - nad pewnymi drobnymi rzeczami mozna sie
    jednak zastanowic
    > >
    > > np smieszne wydalo mi sie zastanowienie jak dzialalby na tym jakis raytracer/kod
    z duzymi ifami, bo byloby to wyglada smieszne:
    > >
    > > zalozmy ze taki kod mialby postac w stylu
    > >
    > > if(a)
    > > {
    > > if(b)
    > > {
    > >
    > > }
    > > }
    > >
    > > if(c)
    > > {
    > >
    > > }
    > >
    > > gdzie te ify sa 'duze'
    > >
    > > wyglada na to ze taka macierz komputacyjna musialaby wchodzic w kazdy (scislej
    prwie kazdy) if poniewaz jakas czesc watkow mialaby byc dla nich liczona, resztka
    kanalow by w tym czasie sobie robila nic, alebo nic uzytecznego
    > > po wyjsciu z ifa inne watki by wchodzily w inny if a inne by lezaly odlogiem -
    > > slowem taki kod zawsze by wlazl w prawie wszystkie ify i tak by wygladal
    pojedynczy przebieg (akurat w przypadku raytracerow gdy odbicia promieni sie liczy do
    kilku odbic w glab itd to by moglo nieco zwolnic ale i tak bylby spory zysk na
    prostocie)
    > > *(choc w tych niektorych raytracerach nie tylko liczy sie zalamane odbicia ale
    jeszcze np przy odbiciu wprowadza sie cala nowa petle by zeskanowac swiatlo z
    otoczenia dla roznych katow, wtedy jeden taki kanal by byl zatrudniony dla liczenia
    calej petli i mamy klasyczne zmulando, wiec moze w tym wypadku dynamiczna tablica
    kanalow z osobnymi ip sprawdzalaby sie lepiej, ale ja i tak pozostaje chyab pewnym
    fanem tej solidnej prostej tablicy 'wykonawczej' (choc tej drugiej pewnie tez)
    > >
    > > nie wiem jednak czy chce mi sie to rozwazac bo jest to dla nie troche malo
    praktyczne (bardziej praktyczne to mogloby byc dla intela/amd/nvidia ;c)
    >
    > skladnie w c w ekstremalnym uproszczeniu
    > w jaki mozna by to wyrazic to cos w stylu
    >
    > for(1000) {}
    >
    > for(1000,1000) {}
    >
    > gdzie zamiast for moze byc tez jakies inne slowo np moze 'map' o ile tu pasuje
    > (ciezko mi ocenic czy apsuje) lub jakies inne, podaje for dla uproszczenia
    >
    > liczba w for podaje ile watkow ma to liczyc, a numer watku jest domyslnie zapodany
    w i, jesli podac dwie liczby to i,j a jesli 3 to i,j,k
    >
    >
    > for(1024,1024)
    > {
    > tab[i+j*1024] = tab[(i+1)+j*1024];
    > }
    >
    > //przesuwa tablice 1 MB pixeli w lewo na milionie kanalow na raz


    mozna by sie zastanowic jak rozne algorytmy/kody by sie zachowywaly/jak by sie je
    pisalo w takim ujeciu na owa tablice komputacyjna/macierz obliczeniowa, ale nie wiem
    czy mi sie chce

    na przyklad kod rasteryzera (czyli wazna rzecz): w pierwszej fazie po prostu bierzesz
    trojkaty z tablicy trojkatow i mnozysz przez maciez modelu i macierz kamery,
    wyrzucasz te ktore sa poza polem widzenia - w wyniku dostajesz np tablice trojkatow
    2d+depth, to sie paralelizuje chyba idealnie

    dalszy proces jednak juz jest gorszy bo trzeba wypelniac framebufor i tu juz tak
    prosto nie jest, chopc ew mozna by nad tym sie zastanowic

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: