  • Data: 2015-01-27 09:30:38
    Temat: Re: Kątomierz - jak to działą
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
    news:54c73e7e$0$2148$65785112@news.neostrada.pl...

    > A drugim źródłem jesteś Ty, to już dwa. Ale to nic nie zmienia.
    > Przyspieszenie to pochodna prędkości po czasie.

    Gdy ciało spoczywa (na powierzchni Ziemi) to we wzorze F=mg czym według
    Ciebie jest g skoro przyspieszenie (według Ciebie (jeśli dobrze
    zrozumiałem)) nie istnieje gdy ciało spoczywa.

    > Zgadza się, akcelerometr mierzy sile (wbrew nazwie), a nie przyspieszenie.
    Zainstalujesz ten sam akcelerometr w samochodzie osobowym a potem w
    ciężarowym. Jeśli przy przyspieszaniu w obu przypadkach pokaże to samo to
    wyciągniesz z tego wniosek, że siła była w obu przypadkach taka sama, bo
    akcelerometr zmierzył siłę.
    Na jakiej podstawie w związku z tym twierdzisz, że mierzy siłę.

    Nie wiem co masz na myśli upierając się, że mierzy siłę. Jeśli chodzi Ci o
    wewnętrzną konstrukcję akcelerometru to też się z tym nie zgodzę.
    Zupełnie co innego jest co mierzy przyrząd pomiarowy, a zupełnie co innego
    jak to robi.
    Nie rozróżnianie tych pojęć prowadzi do tego, że jeden będzie twierdził, że
    on mierzy siłę działającą na pewną masę umieszczoną w jego wnętrzu, drugi że
    mierzy przesunięcia tej masy, trzeci, że naprężenia występujące w
    zamocowaniu tej masy, czwarty, że zmianę pojemności itd. I wszyscy mają
    dokładnie tyle samo racji co ten pierwszy twierdzący, że mierzy siłę.
    Na tej zasadzie to amperomierz nie mirzy prądu tylko liczy elektrony itp.
    Dlatego jak się mówi o całym urządzeniu pomiarowym określa się jaką wielkość
    ono mierzy, a nie w jaki sposób.

    Podsumowując: akcelerometr (zgodnie z nazwą) mierzy przyspieszenie.
    P.G.